Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Hej Lene

Jeg skal have nogle flere oplysninger. Hvornår er han født? Er Thomas Thomsen hans fulde navn?

vh
Bente L

Lene Dræby Kottal

Hej Bente

Undskyld :) Jeg skrev bare de oplysninger, du beder om i dit første indlæg. Jeg har ikke selv nogen erfaring med opslag i begravelsesprotokollerne.

Jeg ved ikke, hvornår han er født. Thomas Thomsen er det fulde navn. Jeg ved, at han fik en søn i 1881 (ukendt sogn i KBH), og at hans kone hed Stine Hansen (måske er det kort for Kirstine/Kristine).

Mvh
Lene D. Kottal
Med venlig hilsen
Lene Dræby Kottal
Slægtsforsker og blogger
https://www.slaegtshistoriker.dk/blog/

bente lindhardt

Hej Lene.

det er meget svært at læse, hvad det står i begravelsesprotokollerne. Jeg fandt en, som døde i 1889. Han Hed Thomas Hansen Thomsen
36 år
boede Princessegade 10

jeg kan ikke tyde, hvor han var død og begravet

vh
Bente

Lene Dræby Kottal

Hej Bente

Mange tak for din hjælpsomhed. Jeg vil prøve at finde Thomas Hansen Thomsens død i 1889. Selvom det er udenfor det tidsrum jeg forventer at finde dødsfaldet, kan det godt være ham.

Endnu engang mange tak.

mvh
Lene Dræby Kottal
Med venlig hilsen
Lene Dræby Kottal
Slægtsforsker og blogger
https://www.slaegtshistoriker.dk/blog/

Elin Sandbæk Persson

#364
Hej Bente

Vil du prøve at se om du kan finde nedenstående person:
Navn:    Anette Persson
Født:           2 april 1879
Sted:    Lund, Torna, Malmøhus, Sverige
Status:    Gift med Hans Petter Persson
Død:    7 november 1956

Det er især dødsårsagen jeg er interesseret i men alle oplysninger har selvfølgelig interesse.

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Elin Sandbæk Persson

bente lindhardt


Sanne Borgstrøm Andersen

Hej igen Bente

Først så håber jeg at du har fået mine retursvar..?  jeg kan ikke forstå du ikke har fået dem, da de står som afsendt hos mig...?  men min pc har jo også opført sig mærkeligt, så det må være det... men du skal have tak for det du har fundet til mig.

Nu vil jeg høre om jeg kunne få din hjælp igen..? 

Jeg har en Hans Henrik Nielsen født. 24. januar 1851 i Aagerup, Vigersted. Sorø amt og senere i FT. 1880 står som stationskarl i Kalundborg og en veninde har fundet frem til at han dør den 27. januar 1894 og må altså være kun 43 år i Helsingørgade KBH. Hun har ikke kunnet finde ham begravet fra kirkerne i området, men måske du kan finde ham..?

Helsingørgade var vist en ret så livlig gade... og han var logerende... man kunne forestille sig flere forskellige ting der er hent siden han døde så ung..

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Sanne B. Andersen
sanne@jystrup-net.dk

Elin Sandbæk Persson

#367
Hej Bente

Hun boede i Kastruplundgade i Kastrup, men døde på Sct Elisatbeths hospital, hun står under døde i KB for Sct Johannes sogn, og blev begravet i Tårnby.

Venlig hilsen
Elin

Elin Sandbæk Persson

Citat fra: Elin Sandbæk Persson [4695] Dato 27 Okt 2013 - 12:55
Hej Bente

Hun boede i Kastruplundgade i Kastrup, men døde på Sct Elisatbeths hospital, hun står under døde i KB for Sct Johannes sogn, og blev begravet i Tårnby.

Venlig hilsen
Elin


Leif Petersson

Hej Bente,

Min farmor Ida Marie Lauritzen, f. Christensen d. 30.11.1889 Nyk. Sj.

Gift 1. gang Petersson, 2. gang Lauritzen.

Død som 94 årig, altså 1983/84 på i Bispebjerg, bisat fra Grundtvigskirken mener jeg.

Kan dog ikke finde/huske dato. Kan du finde den i begravelsesprotokol, vil det glæde mig.

Venlig hilsen

Leif Petersson





Kurt Arne Empacher

Hej Bente
Jeg søger dødsdag for Thora Charlotte Amalia Madsen f. Hansen d.24-08-1845 i Brahetrolleborg sidst set i 1895 på Vesterbro

På forhånd tak Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Hej Bente

Jeg leder efter Carl Christopher Kossow (Kossov/Kossou) død d. 29 dec 1826 i Skt. Petri Sogn, København
Begr. d. 5 jan 1827.

Jeg kan regne ud at han er født ca. 1789, men HVOR ???
Jeg håber begr. prot. måske kan kaste mere lys over det. Jeg vil gerne have samtlige oplysninger fra protokollen, hvis det er muligt.

Og TUSIND TAK til dig ! Det er næsten umuligt for mig at komme til KBH

Mvh Lene

Jytte Klausen

Hej Bente

Jeg håber, du endnu en gang vil kigge i begravelsesprotokollerne for mig.

Jeg har ikke så mange oplysninger. Det drejer sig om Carl Frederik Lorentzen født i Helsinge d. 30.09. 1822. Han er konfirmeret 2.10.1836 i Hillerød og er afgået fra Hillerød til København i 1842. Herefter har jeg tabt sporet.

Jeg har ledt i Københavns skifter og i forseglingsprot. L-Ø har jeg fundet en Carl Frederik Lorentzen, bødter tidl. snedkersvend reg. i 1861.

Jeg har kigget i mulige KB, men det er ikke lykkes mig at finde ham, så jeg vil rigtig gerne, om du vil se, om det er "min" Carl Frederik Lorentzen.

På forhånd tak for hjælpen og
med venlig hilsen
Jytte
   

bente lindhardt


Heidi Kjær

Hej Bente

Sikke et generøst tilbud.

Jeg leder efter begravelsen af min grandtante Ingeborg Ruemenapp med tysk u.
Hendes pigenavn er Kjær.
Hun er født 6 marts 1886 i Brønshøj.
Hun er død 6 maj 1945.
Jeg har fundet hendes dødsannonce i Politiken 12 maj.
Heraf fremgår det, at hun skal bisættes fra Bispebjerg Krematorium den 16 maj.
Jeg har undersøgt et udvalg af mulige kirkebøger - men forgæves.

Med håb om et muligt svar.
Venlig hilsen Heidi Kjær.

bente lindhardt


Heidi Kjær


Bente Frilund Gjørup

 
Hvis du har mulighed for det vil jeg gerne bede om et opslag:

Jeg er ikke sikker på at vedkommende er død i København og har set i et væld af kirkebøger uden resultat.

Men her er de oplysninger jeg har. (begravelsesdatoen er fra det salmeark der blev brugt ved hans begravelse.)

Navn: Aage Sophus Villiam Pedersen født 27-8-1887, døbt i Sankt Jacobs sogn den 6 november 1887.

Bisat onsdag den 24 juli 1946. (Montør Aage Petersen).

venlig hilsen

Bente

Merethe Sørensen

Hej Bente!

Hjælp søges til at finde min tipoldemor Ane Kirstine Nielsen født 27-08-1825 i Haraldsted s., Ringsted h., Sorø a.

Det sidste jeg har om hende, er FT 1890 + Politiets Registerblade, hvor hun boede Peder Hvidtfeldts Stræde i København som ugift.

Jeg har set i alle tænkelige kirkebøger, den eneste jeg har fundet og som passer er: Alm. Hospital, Alderdomshjemmet død den 25. januar 1904 og begravet på Assistents Kirkegård den 29. januar 1904 - Ane Christine Nielsen - ugift - 79 år.

Hvis der står nogle flere oplysninger om hende i begravelsespr., så jeg kan få verificeret, om det er den rigtige, ville være dejligt.

På forhånd tak.

Mvh
Merethe Sørensen

bente lindhardt


Allan Donovan Pedersen

Hej Bente



Ku' du tænke dig at prøve at finde en ane for mig?

Det drejer sig om garversvend Adolf Christian Marius Nielsen, født 9. feb. 1849 i Fåborg, død 29. mar. 1901 i Møllegade, Skt. Johannes sogn i København



På forhånd tak :)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

bente lindhardt


Bente Frilund Gjørup

Tusind tak for mailen om Aage Pedersen. Det er også en hjælp da jeg så ikke længere behøver koncentrere mig om København. :)

venlig hilsen

Bente

Helen Kristensen

Hej Bente
Hvis dit tilbud stadig gælder, vil jeg meget gerne vide hvornår flg. er begravet:

Else Gudrun Carlsen f. 26.12.1905, død 26.9.1961 gm Thorkild Jens Albert Henvig

Carl Carlsen f. ca. 1803 i Lund død efter ca. 1911 (han står ikke som død da hans yngste datter bliver konfirmeret i 1911) - ved godt den her er svær, men det er ikke lykkede mig at finde ham i nogle kirkebøger i Kbh

Sophie Frederikke Andersen f. 3.10.1885 d. 29.3.1897 Holmens sogn gm Carl Christian Carlsen

Kaj Thomas Basse f. 5.4.1920 død 10.10.1975 Begravet Gladsaxe kirkegård

Helge Ludvig Basse f. 6.4.1917 død 269.1.1978 "              "              "

Johanne Marie Madsen f. 15-4-1891 død 10.12.1891

Mange tak.
Vh Helen

Knud Avo Pehrson

Hej Bente

Super fint tilbud  :)

Hvis du har mulighed kunne jeg tænke mig at du fandt

Marie Rørnæs, Født Mikkelsen den 17 mar. 1899, Lerbjerg sogn, Randers Amt
Hun boede i Sundparken, 2300 københavn (Allehelgens sogn) da hun døde i 1985

Håber du kan finde noget

Venlig hilsen
Knud Avo Pehrson, Sverige
Knud Avo Pehrson
Sverige
Medlem af DIS Danmark


Annette Agerup

#388
Jeg vil meget gerne gøre brug af dette flotte tilbud.

Det drejer sig om Peder Pedersen Agerup f. 15.7.1850 i Kolding, Sct. Nicolai og død 5.1.1881 Møntergade 32 i KBH. Begravet 9.1.1881 Trinitatis Kirke, KBH som 30 årig.

og hans datter Magdalene Christina Agerup f. 14.12.1875 KBH Trinitatis og som døde 20.1.1877 Møntergade KBH begravet - Trinitatis Kirke.

På forhånd tusind, tusind tak for mulig hjælp.

Kh

Annette

Michael Jørgensen

Goddag!
Det er da en flot gestus!
Jeg søger min morfar Valdemar Lange-Nielsen som er død ca. 1954-57.
Han var ikke medlem af folkekirken hvorfor jeg ikke har kunne finde ham.
Han var født 9. december 1881.

På forhånd tak.
Michael Jørgensen