Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Karen Marie Broberg

Hej Bente

Det vil jeg utroligt gerne gøre brug af:

Emmy Valborg Johanne Larsen født 12/10 1891, Kbh. Frederiksberg, opslag 166
Død i Kbh. i tidsrummet 1975-1981 og sidste ádr. er Psykiatrisk Plejehjem Brøndbylund.

og broderen

Christian Ludvig William Larsen
Født 13/4 1902, Kbh. Sct. Matthæus, opslag 140
Død i Kbh. den 8/3 1986 (datoen er lidt usikker)

Hvilken dato og år er Emmy død og hvor er hun begravet?

Hvis Christians dødsdato er rigtig, hvor er han så begravet?

På forhånd mange tak..

Karen Marie

bente lindhardt

Hej Karen Marie

Emmy Valborg Johanne Larsen født 12/10 1891, Kbh. Frederiksberg, opslag 166
Død i Kbh. i tidsrummet 1975-1981 og sidste ádr. er Psykiatrisk Plejehjem Brøndbylund.

Da Emmy ikke er død i Københavns kommune, vil hun ikke være at finde på Stadsarkivet


og broderen

Christian Ludvig William Larsen
Født 13/4 1902, Kbh. Sct. Matthæus, opslag 140
Død i Kbh. den 8/3 1986 (datoen er lidt usikker)

Ham vil jeg nok kunne finde


Vh
Bente Lindhardt

Karen Marie Broberg


Jørgen Pedersen

Det vil glæde mig, hvis det er muligt at få oplysninger om de nærmere omstændigheder i forbindelse med min oldefars død:
Fritz Peter Wennerwald født 1872 og begravet 6. sept. 1911 Skt. Johannes fra Poppelgade 1 København

Ligeså vedrørende min tipoldefar Friederich Carl Otto født 1832 og begravet 17. sept. 1897 Alm. Hospital i De gamles By København

På forhånd tak
Jørgen Pedersen
MVH. Jørgen Pedersen 8626


Jette Panse


Hej
Jeg vil blive meget glad for hjælp til nedenstående:

Jeg vil meget gerne vide, hvor min onkel - Ole Bing - er begravet. Jeg har været alle kirkebøger i København igennem - forgæves.

Han døde i 1938, men dødsannoncen fortæller intet om dato, tid eller sted for begravelsen.
Men jeg ved, at han er født d. 30.05.1875 og døde 20.03.1938
Han boede Overgaden oven Vandet 54, da han døde.
Jeg ved også, at han ikke er jødisk begravet, selv om han var jøde – jeg har nemlig været i kontakt med Erik Henriques Bing, der er en slægtning, og som bestyrer den mosaiske begravelsesplads.

Mange hilsner
Jette Panse
panse@post.tele.dk

bente lindhardt


louis karlsen

                                     
                                          Hej bente
            Da du har hjulpet mig før rigtig flot spørger jeg dig om hjælp til følgende. Alfa Marie Olsen
            født Andersen d.29-03.1900 fraskildt 1939( overpræsidiet københ.) sidste kendte adres.
             malmøgade 5 købh. 1938 ( separeret) . hvordan synes du vi skal begynde på rådhus at søge
             det kunne måske være at du kom forbi på given foranledning, jeg har stadig lanft at køre.
               
                                     louis karlsen nyk.sj

bente lindhardt

Hej Louis

Den er lidt svær, da hendes efternavn kan være Olsen/Andersen/nyt ved giftemål.

Hvorfra ved du, at hun er separeret i 1938?

Hilsen
Bente

louis karlsen

 Har søgt og fået adgang til skildsmissesagen, separeret og fraskildt  1939, hun søgte skildsmissen pga.mandens utroskab,sad tilbage med 4 børn som 40 årig, andet ved vi ikke,kan selvfølgelig være blevet gift igen, eller taget andersen igen?

Lene Lund Sørensen

Hej Bente
Jeg ville høre om du kunne hjælpe mig med at finde dødsdag og årsag på min ane:
Lauritz Marinius Hindsøe født Hansen- navneforadring 1905
Han er født 8 Dec. 1867,Trinitatis.
Døbt 22 Feb.1868 i Trinitatis.
Den sidste adresse jeg har på ham er med egen blikkenslagerforretning på Ndr.Fasanvej 29.Frederiksberg
Jeg mener at vide han er død omkring 1943, men jeg har ikke kunnet finde ham.
Håber du kan hjælpe mig lidt på vej.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lene Lund
Med venlig hilsen
Lene Lund

bente lindhardt

Hej Louis.

Jeg må desværre sige nej til din opgave, den vil tage alt for lang tid. Du kan evt henvende til borgerservice og få dem til at hjælpe dig. Det kst. ca 52 kr.

Vh
Bente L



Vh
Bente L


Lene Lund Sørensen

Med venlig hilsen
Lene Lund

louis karlsen

Citat fra: bente lindhardt Dato 20 Jun 2013 - 09:40
Hej Louis.

Jeg må desværre sige nej til din opgave, den vil tage alt for lang tid. Du kan evt henvende til borgerservice og få dem til at hjælpe dig. Det kst. ca 52 kr.

Vh
Bente L



Vh
Bente L             Det vil prøve tak for oplysningen.
                             m.v.hilsen louis k.

Lene Lund Sørensen

Citat fra: Lene Lund Sørensen Dato 19 Jun 2013 - 22:27
Hej Bente
Jeg ville høre om du kunne hjælpe mig med at finde dødsdag og årsag på min ane:
Lauritz Marinius Hindsøe født Hansen- navneforadring 1905
Han er født 8 Dec. 1867,Trinitatis.
Døbt 22 Feb.1868 i Trinitatis.
Den sidste adresse jeg har på ham er med egen blikkenslagerforretning på Ndr.Fasanvej 29.Frederiksberg
Jeg mener at vide han er død omkring 1943, men jeg har ikke kunnet finde ham.
Håber du kan hjælpe mig lidt på vej.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lene Lund
Med venlig hilsen
Lene Lund

Tove Byskov-Ottosen

Kære Bente

Vil du ved lejlighed for mig se efter Petrine Sofie Hansen, f. 27/9-1889. Hun er død i København mellem april 1945 og juni 1946. Hansen er hendes pigenavn, men jeg har ikke kunnet finde nogen steder, at hun skulle være blevet gift, selvom hun fik to børn.

Vh. Tove

bente lindhardt


Ole Kaare

Hej Bente Lindhardt,

Jeg vil da gerne tage imod dit generøse tilbud om at søge i begravelsesprotokollerne i Københavns kommune.

Det drejer sig om kvinden: Louise Maren Mayer

Se følgende registerblad, der er udfærdiget 1.11 1921:


http://www.myheritage.dk/FP/fullSizePhoto.php?s=184222482&photoID=3000035&theme=7&siteID=184222482&popupHeight=568&randomParam=DIOSPCK&repository=&side=front


Der findes ganske vidst også et registerblad udfærdiget 14.11.1905, hvor kvinde har fået anført navnet: Louise Karen, men det må bero på en skrivefejl, se følgende:

http://www.myheritage.dk/FP/fullSizePhoto.php?s=184222482&photoID=3000034&theme=7&siteID=184222482&popupHeight=568&randomParam=LTSAAQW&repository=&side=front


Denne kvinde er jf. kirkebogen født i Idestrup Sogn, Maribo Amt den 24. februar 1890 under navnet Maren Lovise Hansen, men som det fremgår af registerbladet for 1921 kaldes hun Louise Maren.

Fra familien ved vi, at hun døde ung i København i starten af 1920'erne. Hun var dog i live i november 1921 jf. registerbladet, og hvis du tager din +- 5 års taktik i anvendelse med 1926 som udgangspunkt, er vi helt givet inden for hendes dødsperiode.

Se i øvrigt følgende link et portræt af hende, hvis det kan give lidt inspiration:

http://www.myheritage.dk/FP/fullSizePhoto.php?s=184222482&photoID=3000043&theme=7&siteID=184222482&popupHeight=568&randomParam=GHWQCTP&repository=&side=front


Jeg har ikke tal på, hvor mange dage og timer, jeg har brugt på at finde denne kvindes endeligt, idet hun altid har været omgærdet af en vis mystik i familien. Hun var søster til min farmor, som i mange år havde portrættet hængende til erindring, men jeg fik selvfølgelig ikke spurgt ind til hende i tide.

Hvis du finder denne dame, så har du min dybeste respekt og jeg tager jeg hatten af for dig :-)

Med venlig hilsen
Ole Kaare

www.kaaregaarden.myheritage.com

bente lindhardt


Susanne Østergaard Christensen

Hej Bente.

Mange tak for dit flotte tilbud, som jeg gerne vil gøre bruge af.


Min mormors bror, Anders Christian Ellekær Andersen, skal være død i København i 1971.
Håber du kan hjælpe mig med at finde ud af hans nøjagtige dødsdato. Og hvad info du ellers kan se.


På forhånd tak for hjælpen.
Du må have en god dag.

mvh.

Susanne Christensen

Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen


Filip Annas

Hej Bente!

Jag undrar om du kan hjälpa mig att finna när en man dog. Jag vet att han bodde i Köpenhamn då han dog och dödsåret är omkring 1966.

Helge Robert Larsen född 21 mars 1892 i Fredriksberg
Adress 1921: Nørrebrogade 72
Adress 1925 och 1930: Kastruphøj

Med vänliga hälsningar,
Filip Annas


Kurt Dahl

Hej Bente

Vil du se om du kan finde Hans Anders Hansen i begravelsesprotokollerne. Han er født d. 13. august 1871 i Odense - og er død i København omkring 1948.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Kurt Dahl
Venlig hilsen

Kurt Dahl

bente lindhardt

Hej Kurt.

Da der er rigtig med det efternavn, kigger jeg efter han 1948 +- et år

vh
Bente

Kurt Dahl

Hej Bente

Det har jeg fuld forståelse for

Venlig hilsen

Kurt Dahl
Venlig hilsen

Kurt Dahl

bente lindhardt

Hej Kurt


Sådan skulle teksten lyde:

Da der er rigtig mange med det efternavn, kigger jeg efter han 1948 +- et år

vh
Bente

Betina Wittig

Hej Bente

Jeg har prøvet at skrive privat til dig, men kan ikke rigtig få det til at fungere.. Måske fordi jeg er ny, og ikke har lært funktionerne at kende endnu..

Vil du være sød at prøve at fange mig, privat herinde?

Katharina Louise Janhøj Jensen

Hej Bente.
Hvor er det flot af dig at du vil bruge tid og kræfter på at hjælpe andre.
Jeg ville høre dig om du kunne finde min oldemor Edith Nielsen der er død omkring 1975 i Ballerup. Desværre er der ingen i familien i live der kan fortælle mig mere om hende. Jeg ved at hun er født Jensen, og gift Strøm og Hansen inden hun blev gift Nielsen.
På forhånd tak for forsøget.
Katharina Jensen