Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt


bente lindhardt

Hej Anna Marie

Er "Hansen" hendes pigenavn eller giftenavn

Hilsen
Bente L

Anna-Marie Sørensen

Hej Bente                                 
Marie Kathrine Hansen, er hendes giftenavn mvh Ams

bente lindhardt

Hej Anna-Marie.

Jeg ledte efter M.K. og/eller M.C. Hansen i årene 1938-1941, men jeg fandt hende ikke.

Hilsen
Bente L

Anna-Marie Sørensen

Jeg takker for din hjælp, en skam der ikke var noget jeg må jo lede videre Mvh Anna-Marie

Bente Ougtvig Dyrstad

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Anna-Marie Sørensen

Hej Bente
Tak for din søgning i dødebladene, efter Marie Kathrine Hansen.
Kan du svare mig på et spørgsmål, tror du jeg kunne få mere held på min søgning ved at betale for en søgning i folkeregistret i (København) mener at ha hørt at det også omfatter stederne omkring selve KBH. Når man ikke er kendt i KBH. syntes jeg det er svært af finde ud af hvordan man søger.
Mvh Anna-Marie S.

bente lindhardt

Da manden jo overlever hende og dør langt væk fra København, tror jeg ikke, at vi kan finde hendes folkeregisterkort.
Gifter hendes mand sig igen? Så kan der nemlig ved hans nye giftermål stå, hvornår hans første kone dør.

Hilsen
Bente L

Du skriver, at hun dør sammen med sønnen, er de ude for en ulykke?

Hilsen
Bente L

Anna-Marie Sørensen

Hej Igen Bente
ja, der blev sagt det var selvmord vist gas, men i familien blev der sagt det var ægtemanden han blev vist aldrig tiltalt for det, hvad der er skrevet om det, ville jeg gerne hvis jeg kunne finde ud af.
Mvh Anna-Marie S.

bente lindhardt


Anna-Marie Sørensen

Mange tusinde tak, ved deres vielse borgerligt 26. september 1931 er adressen Slotsgade 10,1sal Kbh.
Hvis det kan være til hjælp.
Mvh Anna-Marie S.

Helle Rossini Hansen

Hej Bente,

Jeg vil også sige tusind tak for allle de ting du har fundet til mig, i dette forum.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Per Kühlwein

Hej Bente

Jeg har et svensk anepar boende i København 1873-92. Efter 1892 mister jeg al kontakt til de 2 personer og kan ikke finde dem døde og begravede. Derfor er jeg nødsaget til at forsøge alt hvad der byder sig til af muligheder.

Manden: Anders Jönsson/Jensen, født 01.06.1845, svensk, ankomst til DK 1873 som skræddersvend.
Kvinden: Anna Nielsson, født 1840, svensk, ankomst til DK 1875.
Disse oplysninger baseret på:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1957496&searchname=polit_simple

De bliver gift i Garnisons kirke  26.11.1875.
Parret får 2 døtre:
Hilda Jensen, født 18.07.1876
Betty Jensen, født 25.10.1877, død 17.05.1946
Begge døbt i Garnison Kirke
Dato for foreløbig sidste optræden: 09.03.1892, Politiets Registerblade (Anders Jensen) med Bopæl: 01.11.1891, St. Annæplads 18, 4. (NB: Udtrukket Maj 1893), hvilket måske kan tyde på  et dødsfald. (Har set efter evt. skilsmisse).

Ved FT 1890 ses familien også på den nævnte adresse.
Datteren Betty får et barn døbt den 5.4.1903 hvor fadderne er barnets forældre og "Enke Anna Jensen, Larsbjørnsstræde 17" - Fredens Kirkebog 1934- 1942, Fødte/Døbte Piger. Opslag 100.

Jeg har søgt hjælp hos Stina (Politikken), men desværre uden held. Hun fandt dog en person i Politiets Registerblade, som jeg ikke tidligere har været opmærksom på - et muligt emne:
Enke, Anna Jönsson, født 25.2.1839. Dette blad er udfyldt 01.05.1893.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1376877&backside=0&searchname=polit_simple

Jeg har derfor søgt Anders Jönsson/Jensen død og begravet i Garnison m.fl. sogne samt i Københavnske skifter i perioden 01.02.1890 til 01.05.1893 - men uden resultat!

Du har jo "foden" på begravelsesprotokollerne i Stadsarkivet - kan jeg få dig til at tjekke den nævnte periode for Jönsson/Jensen?

Jeg har set efter den sidst fundne Anna Jönsson i FT 1901 på den anførte adresse 01.05.1893: Gothersgade 135,3. Der er hun ikke, men på adressen bor et svensk par, hvor manden også er skræddersvend - måske har hun en kort overgang boet hos arbejdsplads-bekendte til Anders Jönsson? Jeg kan ikke følge hende på adresser, idet Folkeregisteret først kommer i brug 1923. Har du evt. en ide til hvorledes jeg får sporet hende?

Venlig hilsen
Per


bente lindhardt


bente lindhardt

Hej Per

I følge politiets registerblade er hun død 9/10-1912
Borgergade 17
Skt Poul sogn

Manden er ikke fundet død i tidsrummet 1892-1901

Hilsen
Bente

Per Kühlwein


Hej Bente

Mange tak for oplysningerne.  Så er der lidt at arbejde videre med.

Venlig hilsen og endnu en gang - tak for hjælpen.
Per

Morten Nielsen

Hej Bente,

Jeg vil blive meget glad, hvis du kunne finde noget på flg. af mine aner:

Fanny Vilhelmine Stavnbo, født Stein 15-12-1857, gift Petersen, navneændring 1911
Død efter 1921

Ingeborg Charlotte Emilie Stavnbo, født Petersen 05-11-1884
Død efter 1915

Axel Villiam Emil Stavnbo, født Petersen 13-12-1877

Knud Albert Stavnbo, født Petersen 28-02-1888
Død efter 1920

Britta Charlotte Stein, født Søderstrøm 01-11-1825
Død efter 1897

Johan Stein, snedker, gift med Britta Charlotte
Død efter 1857

Villiam Robert Stein, gift med Britta Charlotte
Død efter 1857

På forhånd tak.


Venlig hilsen

Morten Nielsen

Yvonne Jensen

Hej Bente
Jeg håber at du måske kan hjælpe mig med at finde min farbror.Han hedder Alfred Christian Jørgensen født 18 marts 1905 i Asferg.Han blev gift med Olga Nielsen Schmidt i 1931.Han var på Toldboden i København i mange år.Jeg ved desværre ikke noget om hvornår han er død,andet end at det må være  efter 1960.
Venlig hilsen
Yvonne Jensen

bente lindhardt

Hej Morten og Yvonne.

Jeg ser efter jeres aner. Husk at jeg kun leder højst 10 år frem.

Hilsen
Bente L

Jens Ole Jensen

Jeg søger

Lovise Christiane Nielsen gift Hansen født ca. 1803
Boede 1870 i Krystalgade 11, København
Død efter 1870

Og hendes mand
Jens Frederik Hansen f. ca. 1806
Boede 1870 i Krystalgade 11, København
Død efter 1870

Jens Ole Jensen, Aalborg

bente lindhardt

Hej Jens Ole.

jeg kigger efter dem i næste uge.

Vh
Bente Lindhardt

Jette Udengaard

Hej Bente

Jeg vil gerne gøre brug af din hjælp med opslag i begravelsesprotokoller på følgende person:

Einersen ( nogen gange stavet Ejnersen )  - Anders Degn  - Formand KTAS - født den 14. august 1871 på Læsø. Han er død senere end marts 1948.

De sidste oplysninger jeg har på ham er, at han fik aldersrente fra ca. marts 1948, så nærmere kan jeg desværre ikke komme en dødsdato. Håber du har mod på at prøve.

På politiets registerblade står han med adresse til Frejasgade 5, 3 sal th. indtil 1. maj 1923

Han blev gift den 18. februar 1900 i Skt. Johannes Kirke med Ida Amalie Larsen - født den 6. april 1872 i Vaabensted.

Med venlig hilsen
Jette Udengaard

Carina Ortmeyer

Hej Bente.

Jeg vil meget gerne benytte mig af dit tilbud-

Jeg søger efter oplysninger om min forfædere:

Carl Heinrich Ortmeyer ( evt. Ortmeier, eller Ortmejer)
f. 14 august 1853 i Tyskland.
Han var cigararbejder.
Han boede inde i midt byen i alle de oplysninger jeg har kunne finde om ham. Men efter 1893 er der ikke flere spor. Så du må meget gerne tjekke fra 1898 +/- 5 år

Carl Friedrich Ortmeyer
f. 5 juli 1890 i København
Han var sergent på Sølvgade Kasserne igennem mange år, men i 1921 bliver han "udtrukket" ifølge Politiregisterbladene. Jeg ved ikke hvad der menes med det.
Men du må gerne tjekke fra 1926 +/- 5 år.

Mange tak for at du tilbyder din tid og hjælp.

Mvh.
Carina Ortmeyer







bente lindhardt

Hej Carina.

Hvis han er blevet udtrukket, så er han flyttet fra Københavns kommune og har bosat sig et andet sted, så med mindre han er flyttet tilbage til København senere, så kan han ikke findes i begravelsesprotokollerne.

Hilsen
Bente L

karina wittrup

Kære Bente

Håber du kan hjælpe mig  :)

Jeg søger primært oplysninger om dødsårsagerne  på følgende personer. Hvis det er anført, må du også meget gerne skrive, hvor de er begravet/bisat fra:


Mathea Emilie Wittrup, død 3. august 1918 (sidste bopæl var Hartmannsgade 1)

Edith Leisner, død 30. maj 1964, (bisat fra Mariebjerg krematorium).

Else Mathea Leisner, død 2. november 1933 på Øresundshospital.

Carl Ove Wittrup, død 20. januar 1946 (ved han boede i Kbh, men ikke hvor)



Håber det var alle de oplysninger, du skal bruge. - På forhånd 1000 tak for hjælpen  :D

Mange hilsner
Karina Wittrup



Natasja Larsen

Kære Bente Lindhardt,

Hvis det stadig er aktuelt, vil jeg meget gerne gøre brug af din hjælp til at slå op i begravelsesprotokollerne: Min oldemor Anna Andrea Theresia Nielsen, f. Hansen i 1885 er begravet på Bispebjerg Kirkegaard fra Nordre Kapel d. 4. marts 1938. Jeg ville utroligt gerne kende hendes dødsårsag og sidst kendte adresse. Hvis du havde mulighed for at hjælpe med dette, ville jeg blive meget glad!

Med venlig hilsen,
Natasja Larsen

Jens Ole Jensen

Hej blot et lille venligt spørgsmål.
Har du nået at se efter nedenstående? Kan godt se at du har travlt.

Jeg søger

Lovise Christiane Nielsen gift Hansen født ca. 1803
Boede 1870 i Krystalgade 11, København
Død efter 1870

Og hendes mand
Jens Frederik Hansen f. ca. 1806
Boede 1870 i Krystalgade 11, København
Død efter 1870

Jens Ole Jensen, Aalborg

bente lindhardt

Hej Jens-Ole.

Ja jeg så efter dem i går, og jeg fandt dem desværre ikke.

Hilsen
Bente L

bente lindhardt