Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Den historie er ganske rigtig og særdeles tragisk.

Hilsen
Bente L

jannie søndergård

Hej Bente. Ja det er en forfærdelig historie, min mor ønskede ikke mens hun var i live og snakke om sin brors død vi kunne undersøge det når hun var væk sagde hun.. og det kan man jo godt forstå.
Jannie

Inge Sørensen

Hej Bente.
Jeg prøver lige igen om du kan hjælpe mig.
Det drejer som om Herbert Hansen, død ca 3 år gammel. Ved ikke om der er andre fornavne.
Forældrene er mine oldeforældre: Christian Theodor Emil Hansen, født 18.5.1868 i Fruerring, samt Anna Josephine Johansdotter, født 22.9.1869 i Sverige.
De blev gift i Hellig Korskirke d. 1.5.1892.
Deres første barn var min farmor, født Julie Margrethe Hansen, d. 9.12.1891.
Deres sidste barn var Anita Eleonora Helena Hansen, født 11.5.1902.
Herimellem fik de nogle flere børn, samt 2 dødfødte. Og altså også Herbert, men jeg kan intet finde på ham, eller de dødfødte.
Måske kan han være med i begravelsesprotollerne?

På forhånd tak.
Mvh Inge Sørensen


vivi madsen

Hej Bente
Kan du hjælpe mig med at finde :
Petrea Andersen født den 16-6-1883, hun var ugift
Jeg har fundet hende i skifterettens hovedbog i april 1961, jeg har ledt i utallige kirke bøger i København,men altså ikke fundet hende, men hun må jo vare død i marts eller april 1961.

Venlig hilsen og på forhånd tak
Vivi Madsen

bente lindhardt


louis karlsen

                                       Hej Bente.
       Håber du stadig er aktiv i protokollerne Jeg søger  Ejner Axel Rudolf Olsen
                                                                                      Født ruds-vedby  d15/06-1890
               Den sidste adresse vi har er  folk.tæll.  1929-1930  Gernersgade 28 københavn
                Hans kone er Alfa marie olsen  født. 29/03-1900
              Ejner kan være med e eller a. Han var ansat i marinen som overartillerist der har jeg
              Lidt data nu men ikke nok.Kan ikke finde ud af hvornår han er død,det ville hjælpe på den   
              Videre søgning for mig, har du ikke data nok så mail,jeg skulle nok have lagt det ind
              I forum, det skal jeg gøre hvis du vil have det,jeg er nyt medlem,håber du vil prøve
              At hjælpe,mail venligst hvis du kan.
                                       m. v. h.
                   louis karlsen  østerlyngvej 79 4500 nykøbing sj

louis karlsen

                 Hej Bente.
       Håber du stadig er aktiv i protokollerne Jeg søger  Ejner Axel Rudolf Olsen
                                                                                      Født ruds-vedby  d15/06-1890
               Den sidste adresse vi har er  folk.tæll.  1929-1930  Gernersgade 28 københavn
                Hans kone er Alfa marie olsen  født. 29/03-1900
              Ejner kan være med e eller a. Han var ansat i marinen som overartillerist der har jeg
              Lidt data nu men ikke nok.Kan ikke finde ud af hvornår han er død,det ville hjælpe på den   
              Videre søgning for mig, har du ikke data nok så mail,jeg skulle nok have lagt det ind
              I forum, det skal jeg gøre hvis du vil have det,jeg er nyt medlem,håber du vil prøve
              At hjælpe,mail venligst hvis du kan.
                                       m. v. h.
                   louis karlsen 

Claus Bille Nielsen

Hej Bente

Jeg leder efter en Anna Jensen. Hun skulle være født den 15 august 1838 i Landskrona. Hendes oprindelige efternavn var Kronhamn

Den sidste adresse jeg har på hende er Blaagaardsgade 7 2 sal pr. 01-11-1906.

Hun skulle være enke efter Johan Jönsson som døde den Jun 14 1877 i Købehavn.

Med venlig hilsen

Claus Bille Nielsen

louis karlsen

           
                                                          Hej Bente.
     Tak for dit svar, håber du undersøger om E.A.R Olsen kan findes i 1961-1987
                                 m.v.h. louis k


Helle Rossini Hansen

Hej Bente,

Jeg vil meget gerne have din hjælp med et navn.

Han blev døb Charles Immanuel Petersen, men fik navneforandring til Charles Immanuel Paving. Han er født d. 17. Januar 1888, døbt i Skt. Jakobs Kirke, sidste opholdsted i 1930 på adressen Landskronagade 27, 4. th. Jeg mener han døde i 1930erne, har desværre ikke datoen, min familie har kun kunne bekræfte han døde ung, at han var død i 1940erne, endvidere var familien fraflyttet adressen i 1940.

Hans kone hed Anna Christine Ester Paving f. Bentzen, jeg håber det er nok til at du kan finde ham.

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Inge-Lise Trampedach

Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav


Helle Rossini Hansen

Tusind tak for det Bente, jeg håber du finder ham.

Tak for linket Inge-Lise, jeg havde fundet ham i Politiregisterbladene, det var lige før han fik navneforandring.

Hav en fortsat god Sønda

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Anne Larsen

Hej Bente

Jeg har en Dorthe Marie Karen Christine Knudsen f.d.16 april 1852 i Fjaltring, Ringkøbing Amt. Blev gift og bosat i København. Hun skal være død mellem 1885 og 1890. Hendes mand hed Jens Peter Jensen.Han døde 17 april 1896 på Sankt Johannes Stiftelsen i København.
Jeg har ledt meget efter Dorthe.

Håber at du kan finde hende.

Så er der også en Hjalmar Knudsen, født 21 feb. 1879 i København.Ham ved jeg så ikke noget om siden 1893. Det er nok umuligt.

Venlig hilsen
Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

bente lindhardt

Hej Anne.

Jeg ser på det. Mht den sidste er det nok umuligt at finde noget.

Hilsen
Bente L

bente lindhardt

Hej Inge

Jeg fandt ikke Herbert Hansen i årene 1891-1902

Hilsen
Bente Lindhardt

louis karlsen


                                    Hej Bente
      Jeg siger dig tusind tak,for dit flotte efterretningsarbejde i stadsarkivet,troede egentlig ikke du kunne
       bore dig så langt frem,hvordan gjorde du?.
                                    m.v.h  louis karlsen

Pernille Kristensen

Hej Bente!
Det vil jeg meget gerne benytte mig af
Jeg har ledt efter Arb.mand Carl August Adolph Mathiesen´s dødattest i kirkebøger uden held.
På hans yngste søn´s konfirmationsattest fra Skt. Johannes i 1884 er han der, men på ddd.dda er
hans kone Johanne Florentine Mathiesen opført som enke i 1885. Så må han være død mellem 1884-85. Familien boede på Todesgade 9,2. kbh både før og efter hans død.

Jeg håber at disse oplysninger er nok til at finde ham i begravelsesprotokollerne.

På forhånd tusind tak for hjælpen

Venlig hilsen

Pernille Kristensen

bente lindhardt


bente lindhardt

Alle som har bedt om hjælp senest 14.april 2013 har fået svar tilsendt deres private mail.

Hilsen
Bente L

Mia Ibsen

Hej Bente.
Det lyder da som et super tilbud, som jeg vil gøre brug af.

Jeg leder efter mine oldeforældre.

Der er Emon Aksel Julius Jønsson, født 2 Oktober 1910, Jord og Beton arbejder. Død i København ca 1979-1980.
Han boede i Sydhavnen (Kongens Enghave) da han døde.
Var blandt andet med til at bygge isbjørnegrotten i Københavns Zoo.

Så er der der hans kone, som jeg ikke er sikker på om du kan finde, da jeg er i tvivl om dødsfaldet er for nyt.

Hansine Luise (Louise) Jønsson, født Nydahl, født 27 maj 1911. Død i København ca 1988-1989, også i Sydhavnen.

Har du måske også mulighed for at slå lidt ældre dødsfald op, hvis man har den præcise dødsdato og år? Jeg leder nemlig desperat efter en præcis fødselsdato på en anden slægtning, hvor der er mange bud på denne oplysning. Og måske står der noget under hans begravelse.

Nu får du lige info, og så kan jeg jo håbe  :)

Lars Ibsen, død i København, Februar 1805, På Fredriks Hospital. Tidligere Kongelig skuespiller på Hof teatret i København.

Hvis du kan finde noget på de to første slægtninge ville det være fantastisk!!

Hvis du får taget billeder af dokumenter, så er min mail miaibsen@yahoo.dk.

På forhånd tusind tak!!!

Med venlig hilsen Mia

bente lindhardt

Hej Mia.

Det er kun dødsfald i tiden 1867-1987, som kan ses på Stadsarkivet. Så i denne omgang er det kun din oldefar, som jeg kigger efter

Hilsen
Bente

Mia Ibsen

Citat fra: bente lindhardt Dato 19 Apr 2013 - 11:06
Hej Mia.

Det er kun dødsfald i tiden 1867-1987, som kan ses på Stadsarkivet. Så i denne omgang er det kun din oldefar, som jeg kigger efter

Hilsen
Bente
Hej Bente. Det er super, tusind tak fordi du gider! Så venter jeg spændt på, om du kan finde noget. Rigtig god weekend. Hilsen Mia

Mia Ibsen

Citat fra: bente lindhardt Dato 19 Apr 2013 - 11:06
Hej Mia.

Det er kun dødsfald i tiden 1867-1987, som kan ses på Stadsarkivet. Så i denne omgang er det kun din oldefar, som jeg kigger efter

Hilsen
Bente

Hej igen Bente.

Iføle Stads arkivet skulle de have begravelses protokoller fra 1805 der handler om asstistens kirkegården i københavn. Gider du hurtigt at se efter, når du også tjekker min oldefar??

Altså efter Lars Ibsen, død 1805?

Ellers er det helt fint med bare min oldefar!!

Endnu en gang tak!!

Venlig hilsen Mia



Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Bente


Jeg har 3 stk som du meget gerne må kigge efter,

det drejer sig om følgende

Gunnar Poul Karl ( Schlichting) Larsen
død 30 august 1943, alt kan bruges, da jeg ikke ved om han er gift, bopæl m.m

hans bror

Karl Johan Larsen
21 november 1964

gift med Kaja Anna Karen
død marts 1957 ( denne oplysning er fra Stina )

på forhånd tak

Bente

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Anna-Marie Sørensen

Hej , jeg vil høre om der er mulighed for at få hjælp med et opslag i begravelsesprotokollen for København. Det drejer sig om Marie Kathrine Hansen f. 31/7 1901 i Løsning, Vejle Amt. Hun er død omkring 1939-1940 sammen med hende døde også en søn på ca. 8 år.
Venlig Hilsen Anna-Marie S.