Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Alle har fået svar sendt til deres private mail.

Hilsen
Bente Lindhardt

Kurt Arne Empacher

Hej igen Bente  Kan du hjælpe mig med at finde en slægtning der ifølge mine optegnelser skulle være død d.31 dec 1869 og begravet 10 jan 1869 fra Trinitatis kirke findes ikke den sidste døde er den 28 dec 1868 det drejer sig om Anna Rittrup f.1794 bliver  gift med Morten Overgaard f.1773 i Hillerslev  Thisted
7 nov 1834 i Vor Frue kirke ,Morten dør 4 maj 1843 begraves 7 maj 1843 fra Trinitatis kirke

Håber det er oplysninger nok

Mvh Kurt Arne Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Helle Rasmussen


Hej Bente

Du skriver at alle har fået svar i deres privat mail. Jeg kan ikke se noget hos mig?  ???
Hvis du har sendt den som besked her i systemet, kan det ikke læset da systemet er ned!
Så vil du prøve igen eller svarer her  ;)

Mange hilsner
Helle Rasmussen

Kit juul Truelsen

Hej Bente

Kan du finde knud Juul Truelsen født 1 juli 1884 død 2 december 1919,

Og Theodor Victor Truelsen, født 15.10.1851 død 31.1.1983 rosenvænget sogn Kbh

Laura Christine Truelsen født Frederiksen, den 21/4-1887

Kh kit

bente lindhardt

Hej Kit

Kan du finde knud Juul Truelsen født 1 juli 1884 død 2 december 1919,

Og Theodor Victor Truelsen, født 15.10.1851 død 31.1.1983 rosenvænget sogn Kbh  du mener vel 1883?

Laura Christine Truelsen født Frederiksen, den 21/4-1887 født eller død?

Hilsen
Bente L

Kit juul Truelsen

Hej Bente

Det var en smuttert Theodor er død i 1923
Og Laura er født 21.04.1887

Kh Kit

Lise Eskildsen

Hej Bente.

Har du mulighed for at finde Jöns Pettersson, skrædder,  også kaldet Jens Petersen, død 17/3-1890, i København, gift med Louise Karoline Adolfine Truberg.

På forhånd tak
Lise Eskildsen :)

Yvonne Jensen

Hej .
Jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvor og hvornår ham her er død.

Adler gerhard nielsen . f. 6 okt. 1909 i vordingborg,
jeg ved at han er død i København, ca. 1977, men ikke hvor, han var meldt ud af folkekirken, ca. 1953.

mvh. Yvonne.

Yvonne Jensen

Er det muligt at finde denne person.

Inger marie Rasmussen Havn f. 3-6-1904, gift Hansen, død i ca 1929, boede på Valbylanggade 102, gift med Karl olfert hansen, hun var født i Kvorning, men boede i København til hendes død.Skulle ligge på vester kirkegård, hvad hun evt. døde af .

mvh. Yvonne.

bente lindhardt


Sanne Andersen

Hej Bente

Vil du se om du kan finde begravelsesprotokol for Anna Kristine Jørgensen, født 6/7-1880 i Præstø Amt, Kongsted Sogn. Skilt fra Niels Christian Rasmussen, født 23/11-1875 i Maribo Amt, Taars Sogn. Hun døde d. 6/12-1946 på Sundby Hospital, Aldersro Sogn af kvæstelser efter at være påkørt af en sporvogn.

Det er hvad jeg ved og er også lidt usikker på om der overhovedet vil være andet at finde i en begravelsesprotokol, men det ved du nok mere om end jeg.

Med venlig hilsen
Sanne

bente lindhardt

Hej Sanne.

Hvis du hendes sidste bopælsadresse, så vil der stå omtrent det samme. Du har jo også dødsårsagen.

Hilsen
Bente

Sanne Andersen

Hej Bente

Okay, så er det lige meget. Det er nok nærmere en politirapport jeg så skal have fat i men tak for dit svar.

Mvh Sanne

Anne Johansen

Hej Bente
Kan du hjælpe mig med at undersøge

Børge Ewald Johansen

født d 23 september 1912 i Istedgade 45, Elias Sogn

Død d Sep 20 1959 i Enghave Sogn, for egen hånd

vil blive glad hvis jeg kunne finde mere om, hvad der skete.

på forhånd tak
Anne
Med venlig Hilsen
Anne

Bodil Dalgaard

Kære Bente! Tak for det fine  tilbud, kunne du finde:
Enkemand, Installatør Hagen Pedersen f. 19. feb 1877  i Storarden, boede i Sct Kjeldsgade (Kildevælds sogn) i 50-erne, døde o. 1960, har forgæves ledt i de omliggende sogne.
Vh. Bodil
Venlig hilsen Bodil Dalgaard
Amter:Aarhus,Viborg, Randers,Frederiksborg, Sorø.

bente lindhardt


Hej Bodil.

Havde han andre fornavne ?, for der vil være rigtig mange H. Pedersen

Hilsen
Bente L

Bodil Dalgaard

Hej!
Desværre nej, hjælper det, at han er enkemand efter Elise Johanne Margrethe Frederikke, men hendes død i 1946 har jeg styr på.
Vh Bodil
Venlig hilsen Bodil Dalgaard
Amter:Aarhus,Viborg, Randers,Frederiksborg, Sorø.

bente lindhardt


Lise Eskildsen


Per Grann-Sommer

Hej.

Marie Nielsine Josefine Josefsen er født i Taarnby sogn, Amager d.09.01.1870.

Forældre:
Johannes Josefsson og moder Mariken Anne Nielsen.

Marie Nielsine Josefine Josefsen bliver gift med Niels Jørgen Mikkelsen d.04.03.1888 i Holmens kirke.

Da  Niels Jørgen Mikkelsen dør d. 04.01.1920 står Marie Nielsine Josefine Josefsen som separeret og nu med efternavnet Grant (det er hendes farfars efternavn).


Kan du hjælpe???


Ned venlig hilsen




Per Sommer

bente lindhardt

Hej Per.

Vil du have mig til at finde Marie Nielsine Josefine Josefsen dødsdag? Det kan blive lidt svært, da der vil være en vis usikkerhed med efternavnet. Hun kan jo have giftet sig igen, da hun i 1920 kun er 50 år gammel. Kvinder står med deres seneste giftenavn i registrene.

Skriv lige, hvor du har fundet mandens dødsdag ?

Hilsen
Bente L

Per Grann-Sommer

Hej Bente.

I Kirkebogen for Københavns Amt, Sokkelund Herred, Davis Sogn/døde 1908 - 1920 opslag 119 #3
Niels Jørgen Mikkelsen.

Marie Nielsine Josefine er født Josefsen. Giftyer sig til Mikkelsen og efter seperationen tager hun sin farfars efternavn Grant.

Med venlig hilsen


Per Sommer.

bente lindhardt

Hej Per.

Som jeg skrev sidst, kan hun have giftet sig igen og have fået et nyt efternavn, og så kan jeg ikke finde hende. Da hun kun er 50 år, kan jeg komme til at søge måske fra 1920- 1950, og det vil tage meget lang tid, så jeg må desværre sige nej til dig.
Hvis du senere får flere oplysninger, må du skrive igen.

Hilsen
Bente L

Per Grann-Sommer

Hej Bente.

Tak.  Jeg må se om jeg kan kredse hendes død lidt mere ind.


Med venlig hilsen.


Per Sommer

Lis B. Jensen

Hej Bente

Kan jeg få dig til at kigge efter følgende personer:

Han Peter Jensen f. 11/7-1854 i Lemming, Viborg amt - sidst set ved hustruen død i 1931 med bopæl i Prinsessgade.

Alma Cathrine Jensen f. 4 Nov 1890 i Flensborg - og ægtemanden Skibssmed Edvard Adoplh Lauritz Petersen f. 6/1-1888 i Prissegade.
Jeg har sidste set dem i 1930 - og ved ikke hvor de senere bliver af

Frede Harry Edvard Petersen død 19/8-1973
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

bente lindhardt

Hej Lis

Han Peter Jensen f. 11/7-1854 i Lemming, Viborg amt - sidst set ved hustruen død i 1931 med bopæl i Prinsessgade.

jeg kigger efter ham

Alma Cathrine Jensen f. 4 Nov 1890 i Flensborg - og ægtemanden Skibssmed Edvard Adoplh Lauritz Petersen f. 6/1-1888 i Prissegade.
Jeg har sidste set dem i 1930 - og ved ikke hvor de senere bliver af
der er for mange år måske helt op til 40 år, så dem vil jeg ikke kigge efter


Frede Harry Edvard Petersen død 19/8-1973
jeg kigger efter ham

Hilsen
Bente Lindhardt

Lis B. Jensen

Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Susanne Brown

Hello Bente,

I am seeking the death records for Johan Christian Zimmerdahl born 28 Mar 1868 in Vollsjö, Sweden and his wife Mathilda Olsson born 2 Jul 1870 in Fränninge, Sweden. I last found them on the 1930 census for København at Rigensgade 25A, opslag 185. Johan was a shoemaker and he was deceased by 19 June 1966.

I previously posted this request at https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,55862.0.html where it was suggested that I make this request here.  I'm hoping that you will be able to help in this matter.

Sincerely,
Susanne Brown

bente lindhardt

Hej Lis

Hans Peter Jensen f. 11/7-1854 i Lemming, Viborg amt - sidst set ved hustruen død i 1931 med bopæl i Prinsessgade.

Han er død 24/2-1940 i "De gamles By"
begravet 1/3-1940 fra Christianskirken
dødsårsag: prostata cancer og bronkopneumonia



Frede Harry Edvard Petersen død 19/8-1973 på Rigshospitalet
Bopæl: Skt. Annegade 57
gift
dødssogn: Vor Frelser
begravet på Sundby kirkegård

ingen dødsårsag

Hilsen
Bente Lindhardt

Lis B. Jensen

Hej Bente

Tusind tak skal du have
Ved du hvad dato Harry Edvard Petersen blev begravet?
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/