Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Hun er død i 1892. Højest sandsynligt i Uglestrup hvor min oldefar er fra.

Han var som sagt kun 2 år da hun døde.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

bente lindhardt

Hej Helle.

På Stadsarkivet i København finder man kun begravelsesprotokoller over afdøde i Københavns kommune, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Hilsen
Bente L

cecilie rastorp

Hej Bente,

Jeg vil rigtig gerne benytte mig af dit tilbud om opslag i begravelsesprotokollerne.

Det drejer sig om mine oldeforældre:

Grosserer Lauritz Christian Erich Petersen født Åbenrå d. 2/1 1869 og

Inger Magdalene Petersen f. Simonsen født d. 14/5 1874 i Magstrup, Haderslev.

Sidst kendte adresse ved Folketællingen 1925 er Odensegade 7 på Østerbro Kbh og det menes at de boede der indtil deres død.

Jeg ved faktisk ikke hvornår de er døde (eller hvor de er begravede), men det er med sikkerhed efter 1939 og har selv checket kirkebøgerne frem til 1948. Længere går kirkebøgerne på AO ikke. Jeg vil tro de døde i 1950erne.

Kan du hjælpe?

Med venlig hilsen
Cecilie

Lene Borregaard Andersen

Hej Bente

Jeg håber du kan hjælpe med at finde flg. person.

Svend Trøst Mejer – født 24.10.1890 i Malt – død d. 05.08.1962 på Ålekistevej 242B, 1.tv., 2720 Vanløse

iflg. Folkeregistret.

Jeg har kigget i kirkebogen for Vanløse og der står han ikke, så nu prøver jeg ad denne vej.

Hilsen Lene 

bente lindhardt

Hej Lene og Cecilie.

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at hvis personerne er døde udenfor Københavns kommune, kan de ikke findes i begravelsesprotokollerne på Københavns Stadsarkiv.

Jeg kigger efter dem for en sikkerheds skyld

Hilsen
Bente L

Aksel Thomsen

Hej Bente
Fint tilbud!

Jeg søger oplysning om Jacobines død.

Jacobine Dorthea Pedersen født 19/5 1878 på Frederiksberg.
Gift omkring 1908 med Simon Peter Ottosen, som døde 15/6 1913.
Jacobine ses senest 1915 (men ikke ved FT1916) på Strandboulevarden 116.
Ud fra antallet af børn nævnt i hendes fars nekrolog kan udledes, at Jacobine lever 30/5 1917.
Vh
Aksel Thomsen

cecilie rastorp

Hej Bente,

Tusind tak. Det vil jeg se frem til. Jeg er nu ret sikker på de døde da de boede på Østerbro.

Hilsen og god weekend.
Cecilie

bente lindhardt

Hej Axel.

Da hun i 1917 kun er 39 år, kan hun jo sagtens have levet 40 år mere. Det er for mange år at lede efter. Du må give mig et ca. dødsår, og så leder jeg plus/ minus 5 år eller lidt mere.

Hilsen
Bente

Aksel Thomsen

Hej Bente

Jeg har på fornemmelsen, at Jacobine døde ung, så hvis du vil se fem år frem fra maj 1917, så vil det være en stor hjælp.
Vh Aksel

bente lindhardt


Lene Borregaard Andersen

Hej Bente

Som fynbo har jeg ikke helt styr på hvad der hører under Københavns kommune - derfor ;D Men jeg takker for forsøget. God søndag  :D

Hilsen Lene

Helle Jespersen

Citat fra: bente lindhardt Dato 01 Mar 2013 - 21:28
Hej Helle.

På Stadsarkivet i København finder man kun begravelsesprotokoller over afdøde i Københavns kommune, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Hilsen
Bente L

Øv det er jeg ked af. :( Jeg forstod ellers på det andet indlæg jeg skrev omkring det, at det var i København jeg ville kunne finde disse oplysninger.  ??? Men jeg har nok misforstået det, jeg er endnu ikke så garvet en bruger inden for slægstforskning. Men det kommer nok. :)
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

bente lindhardt

Jeg vil også gerne benytte mig af dit tilbud.
Det drejer sig om:
Grete Victoria Anita Thomsen, født Zorn, d. 10. april 1934.
Død d. 25.2.1986.
Hun blev gift med Finn Thomsen, d. 24. dec. 1961.
Jeg er interesseret i hvor hun er død, samt alle data på Finn. Jeg er næsten sikker på at han døde før hende, men jeg har ikke noget sikkert årstal. Tænkte det måske kan stå på hendes kort?
Mvh Inge Sørensen

Jeg kunne desværre ikke finde hendes død i Københavns kommune

Hilsen
Bente L

Claus Bille Nielsen

Hej Bente

Kan du finde oplysninger på Lars Peter Nielsen død 19 december 1867.

På forhånd tak

Claus Bille Nielsen

bente lindhardt

Hej Claus.

Hvor og hvornår er han født? Hvor boede han i København?

Hilsen
Bente L

Claus Bille Nielsen

Hej Bente

Han er født 18-04-1830 på Møen

Ved fødselsen af hans søn 25-05-1868, bor familien St. Kongensgade 54.

Jeg er ikke sikker på at de bor der da han dør, for han er registeret i Skt Paul sogn

Hilsen

Claus

bente lindhardt

Hvis du har set hans død i kirkebogen, hvad er så, du helt konkret vil at have vide yderligere?

Hilsen
Bente L

Claus Bille Nielsen

Hej Bente

Jeg havde fået det indtryk, at der kunne være yderligere oplysninger end der stod i kirkebogen.
F.eks bopæl, oplysninger om fødested m.m.

Der står generelt ikke meget i de Købehavnske kirkeboger.

Venlig hilsen

Claus

bente lindhardt

Jeg ser efter, hvad det står yderligere. Oplysningerne i begravelsesprotokollerne fra den tid er også sparsomme med oplysninger.

Hilsen
Bente L

Jytte Wind

Hej Bente

Jeg vil meget gerne benytte mig af dit flotte tilbud.

Nedenstående, der er bror til min mands farmor, har jeg ledt efter i meget lang tid, uden held. Det seneste jeg har om ham er, at der på et blad fra Pol. Reg. står, at han i oktober 1925 har søgt om fattighjælp. Han er ugift.

Hans Andreas Julius Benjamin Andersen født 13. februar 1875 i København. Hans erhverv handelscommis, arbejdsmand.

Jeg venter i spænding.

Venlig hilsen
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920

bente lindhardt

Hej Jytte.

Jeg ser, havd jeg finde i tidsrummet 1925-1935

Hilsen
Bente L

Ingeborg Pedersen


Hej Bente.

Jeg vil gerne benytte mig af dit tilbud til at finde min oldemor.

Johanne Marie Mortensen, f. Pedersen i Magleby, Ringsted, Sorø den 7. april 1868.

Johanne er enke efter Hans Mortensen (måske var de skilt?)

Sidste kendte adresse: fiskergade 11,2 1923, et andet medlem havde i politikens e-bog fundet en enkefru Johanne Mortensen død 13. jan. 1930, måske en ledetråd og måske min Johanne.

Hilsen Ingeborg
Ingeborg

bente lindhardt


Helle Rasmussen

Hej Bente

Du har været så søde at kigge efter min oldefar Hans Vilhelm Jönsson tidligere, og har også svaret mig.

Jeg er i mellemtiden blevet opmærksom på at der skulle findes specielle begravelsesprotokoller for Almindeligt Hospital og Skt. Johannes Stiftelsen - er det dem du har kigget i? (det er Skt. Johannes Stiftelsen, som er aktuelt for mig).

Hvis ikke vil du så havde ulejligheden med at kigge der for mig?   :)

Med venlig hilsen
Helle

bente lindhardt

Hej Helle.

Jeg spørger en af arkivarerne, om der findes sådanne?

Hilsen
Bente

Lis Nielsen

Hej Bente

Jeg vil benytte mig af dit tilbud. Måske du kan hjælpe mig. Jeg er gået i stå med min fars familie:


Farfar: Osvald August Nielsen, smed, født 4/10/1891, død engang i 1950.

Farmor (1. Hustru): Mathilde Christine Nielsen, hustru, født 7/9/1990, død engang i 1927.

Sted farmor (2. Hustru): Helga Olive Jørgine Nielsen, hustru, født 9/1/1897, død muligvis 1981


Min farfars forældre:

Hans Ivar Nielsen, stilling ukendt, født 4/3/1853, død omkring 1895

Johanne Petra Nielsen, hustru, født 13/3/1859, død muligvis i 1955


Min farmors forældre:

Niels Andersen, arbejdsmand, født 4/3/1853, død mellem 1890 og 1901

Kirstine Albertine Andersen, hustru, født 29/3/1860, død ca. 1930


Venlig hilsen
Lis
Venlig Hilsen

Lis Nielsen
cami@camirose.dk

bente lindhardt


Carina Søgaard

Hej Bente

Har du mulighed for at kigge efter min oldemor?

Min oldemor, Martha Franciska Rieneck Andreasen, født Rieneck, født 19.01 1905, Frederiks sogn, Sokkelund, København

Min oldemor døde vist nok i 1980-1982.
Hun var bosat på Overgade Oven Vandet 48 B.

Ved du om man kan se nogen steder hvad folk er døde af? Jeg har fundet min oldefar i kirkebogen, og han er død 17/3 1968 (Kresten/Christen Peder Andreasen, født 14.01 1903, Dråby song, Horns, Frederiksborg).

Derudover, hvis du støder på noget med efternavnet Rieneck, så må du gerne sige til :D

På forhånd tak,
hilsen Carina

John Nielsen

Hej Bente

Jeg har tilladt mig at sende mail med mine døde i København.
På forhånd tak.

Sig til hvis jeg kan hjælpe herovre i Århus.

Hilsen John Nielsen

Lis Nielsen

Hej Bente


Min farfar, boede i Cumberlandsgade, da han døde 1950.

Der boede boede min rigtige farmor, da hun døde.

Regner med at min sted farmor blev boende i området på Amager, måske endda i lejligheden, men ved det ikke.



Hans Ivar Nielsen ved jeg ikke hvor han boede, men hans enke Johanne Petra Nielsen boede på Tingvejen nr. 73 i FT 1901.

Johanne Petra Nielsen boede på Skotlandsvej, nr. 8 i FT 1925.



Niels Andersen boede på Badensgade 2, i FT 1906, Iflg. Politietsreg. under hans kone står der han døde i 1909.

Kirstine Albertine Andersen boede i FT 1911, på Amagerbrogade 239 D og i FT1930 i Blekingegade 7


Hilsen

Lis
Venlig Hilsen

Lis Nielsen
cami@camirose.dk