Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Katharina Louise Janhøj Jensen

Hej Bente.
Tusind tak for al din hjælp.
Jeg har efter flere år fundet min oldemors død. Jeg fandt hende i Alm. Hospital/ de Gamles By, København-Staden, København. Clare Mathilde Møller er død den 30 September 1943, De gamles by. Håber at du har mulighed for at finde hende.
Mange hilsner fra Katharina Jensen (kitljjensen@gmail.com)

Katharina Louise Janhøj Jensen

#961
Hej Bente (igen)
Jeg har i dag haft kontakt med en slægtning, der kunne fortælle at min farmor (som du før har været sød at kigge efter uden held), i sine sidste år boede på Palermovej på Amager. Hun var i sine sidste år gift med en Kaj Larsen. Du ledte efter en Anny Magna Kastling omkring 1955, Jeg ved nu at hun jo så nok hed Larsen og at hun døde omkring 1969. Håber at du vil kigge igen.
Mange hilsner fra
Katharina Jensen (kitljjensen@gmail.com)

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har slået Anny Larsen op i Politikens e-arkiv. Hun døde d. 8. april 1970.,
Venlig hilsen
Stina

Katharina Louise Janhøj Jensen

#963
Tusind tak Stina. Det var en stor hjælp. Håber at det så bliver nemmere for Bente at finde hendes død. Det er vel ikke muligt at sende en kopi til mig på kitljjensen@gmail.com? Ved ikke om det er lige ud af landevejen eller?
Mange taknemmelige hilsner
Katharina

Birgit Jeppesen

Hej Bente

Håber du kan hjælpe igen.

Alfred Wilhelm Gunthel f. 14.12.1904 kbh. Sidste kendte adresse (krak 1960) Guldbergs Have 9 st.

Rinda Theresie Amalie Kjær f. Krüger d. 15.10.1916 kbh - sidst kendt adresse i 1979 Kongelundsvej 61 B
(hendes mand Carlo Henrik Kjær er død 17.12.1989 - fra samme adresse, opl. fra Borgerservice)

Så har jeg en som du måske ikke kan finde pga. mgl. fødsel men du får de oplysninger jeg har
Elsa Mathilde Hansen f. ??? gift med Skibsfører Esbern Aage Gundel f. 20.12.1902 Nykøbing F.  Han døde på Bogense sygehus 10.6.1965 og fundet på Tagensbo sogn. Her står efterlevende hustru.
De boede Jagtvej 189, Ø - jeg har ledt efter hendes død i Tagensbo, men intet fundet.

Hilsen Birgit Jeppesen
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS


Jette Hansen

Hej, kan jeg bede om opslag på Enke Louise Christiansen f. Hansen d. 27/4-1840 Ringsbjerg Sædder sogn. Politiets register udskriver hende 1/11-1915 fra Hauser Plads 28, 3.

MVH  Jette Hansen

Jytte Petersen

Hej Bente.
Kan du mon hjælpe med Elly Petersens videre skæbne.
Elly Ingeborg Thyra Petersen, født Madsen 19.04.1914 i Hornslet, Randers amt.
Elly og Svend Petersen boede ved Svends død 9. maj 1970 i Østrigsgade 19, 2300 København S.
I familien mener man, hun forblev i København og er formentlig død der, men hvor og hvornår?
Mvh
Jytte Petersen

Birgit Jeppesen

Hej Bente

Vil du kigge efter
Louise Sophie Elisabeth Gundel f. Houton 21.10.1903 Stubbekøbing.

Sidst kendt adresse Fuglesang Alle 105, Brh. Da hendes mand ingeniør Axel Wilhelm Gundel døde i januar 1969 - bisat fra Advent kirken.

Hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Kristian Udbye

Hej Bente.
Kan jeg få dig til at lave et opslag, søger oplysning om Vilhelm Sørensen, født den 23. september 1895 i Øster Nykirke sogn, ifølge oplysning skulle han være død den 5. december  1954.
Med venlig hilsen
Kristian Udbye

bente lindhardt

Jeg kigger efter alle i nærmeste fremtid.

Jeg vil her gøre opmærksom på, at begravelsesbøgerne slutter i 1987, og det er kun personer bosiddende i Københavns kommune, som jeg kan finde på Københavns Stadsarkiv. Personer, som er døde på Frederiksberg, er at finde på Frederiksberg Stadsarkiv


vh
Bente Lindhardt

Lilian Bøgh Edemann-Nielsen

Hej Bente

Jeg har brug for hjælp til at finde en dødsdato på en

Ida Gudrun Inger Lauritsen, født Hassager, født 9. maj 1895, i København.

gift i 1927 på Rødby Rådhus med  Jørgen Peter Lauritsen, 1869-1942. Hans død er fundet i kirkebogen for Gladsaxe- Buddinge, og der står de også i ft 1940.

Ida kan muligvis være blevet gift igen, jeg har været kirkebogen for pågældende sogn igennem, det der er tilgængeligt på nettet, og har ikke fundet hende død, så min teori går på at hun kan være død mellem 1970 - 2000, da hun jo er noget yngre end sin mand.

ida må have nogle søskende eller søskendebørn, idet begge JPLs, ægteskaber skulle være barnløse. Ida er JPLs anden kone.

På forhånd tak

Hilsen

Lilian Edemann-Nielsen

Karsten Normann Pedersen

Hej Bente!
Det er et flot tilbud, du har til alle os, der bor langt fra København - så jeg vil gerne tage imod det og se, om du kan hjælpe mig, når du har ærinde på arkivet:
Jeg søger oplysninger på to personer, som efter familiens oplysninger boede i København - men har ikke nærmere adresse. Det drejer sig om Jens Ant(h)on Revsbech f. 27.10.1903 i Horsens, d. 11.11.1963 i Kbh., og hans kone/samlever Gerda Bihl (stavemåde kan måske være anderledes?) f. 5.10.1914 (sted ukendt), d. 2.2.1957 i Kbh..
Kunne jeg være heldig at blive klogere på denne familie med din hjælp til begravelsesprotokollerne?
Mvh. Ingrid Pedersen, Oddense v. Skive, mail: karsten_p@post.tele.dk

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Bente og Ingrid

Jeg tillader mig lige at blande mig i tråden - jeg har tjekket Jens og Gerda i Politikens e-arkiv. De er begge begravet i Vanløse, men finder ved et hurtigt kig kun Gerda (kan ikke finde november 1963?).
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=158452&side=208

Venlig hilsen
Stina

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karsten Normann Pedersen

Mange tak til jer begge to! Det er da fantastisk, at man kan være så heldig - og så så hurtigt! Jeg er meget taknemmelig over jeres hjælp - jeg anede jo ikke, hvor jeg skulle ende og begynde i de Københavnske gader, så det er dejligt at vide, at der er så stor hjælp at hente herinde :-)

Birgit Jeppesen

Hej Bente

Jeg ved du har ledt efter ham før, indtil 1967 -  men kan jeg få dig til at kigge efter død senere.

Alfred Wilhelm Gunthel f. 14.12.1904 København

Hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Viggo Rasmussen

Hej Bente.
Jeg vil være dig taknemlig, hvis du kan finde følgende person som død i København 1975:
Svend Aage Christensen f. 22.11.1916 i Ugilt sogn, gift med May Ingeborg f. Nilsson f. 17.3.1915 i Grevie församling i Sverige. Sidst kendte adresse i 1971 var Enghave Plads 4.

Med venlig hilsen
Viggo Rasmussen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Viggo
Han dør d. 4. september 1975. Jeg har sendt dig en privat mail.
Venlig hilsen
Stina


Svenn Chr. Trønning

Det vil  jeg da meget gerne gøre brug af 

Det drejer sig om sagfører Valdemar Bang der dør 2. januar 1940 i København.

Da jeg var på stadsarkivet lige før lukketid fandt jeg ham med nr 6871/1940. men så skule jeg gå for de lukkede.

Jeg kan ikke finde ham på nettet.

Det jeg søger er hvor han bliver begravet fra (Kirke) samt dødsårsagen.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Svenn Chr. Trønning

Hej bente Lindhardt.


Jeg har fra anden side fået to gode svar så jeg undskylder hvis du har brugt tid på mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Birgit Jeppesen

Hej igen

Vil du kigge efter Sven Gundel f. 17.1.1931 han er død i 1950 efter en sygdom. Hvis du kan se hvad han døde af ville det hjælpe, da ingen ved hvad han fejlede.

Hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Lene Lund Sørensen

Hej Bente
Jeg ville være meget taknemmelig, hvis du ville hjælpe mig med at finde dødsdagenfor følgende personer.
Betty Louise Christiane Hansen f. Christensen. f.Jan.1864
Sidst kendte adresse er Godthåbsvej 99, Frederiksbegr.

Christiane Frederikke Mathiesen f.  Jan 1846 i Hørsholm.
Boede 1885 i De Classenske Boliger andet ved jeg ikke
På forhånd tak
MVH
Lene Lund
Med venlig hilsen
Lene Lund

bente lindhardt

Hej Lene

Hvis de er bosiddende på Frederiksberg, så står deres død ikke i protokollerne på Københavns Stadsarkiv med på Frederiksberg Stadsarkiv, og der kommer jeg ikke.

Vh
Bente L


Britta Hansen

Jeg søger oplysning om dødstidspunkt, samt alle øvrige tilgængelige oplysninger om

Erna Johanne Carlsen, født Christensen den 20.10.1901 i Præstø

samt det samme for ægtefællen + hans fulde navn (kendt som Aage Carlsen). Denne kan måske være Aage Holger Fæster Carlsen f. 12.4.1894 i Hillerød, men det er et gæt.

Sidst kendte adresse ca. 1982 var:

Händelsvej 8
2450 København SV

Tidligere adresse en gang først i 1960'erne var:

Hvidovrevej 303
2650 Hvidovre

Dødstidspunktet kendes desværre ikke.

Venlig hilsen
Britta Hansen
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

bente lindhardt

Hej Britta.

Stadsarkivet er lukket hele juli måned. Begravelsesprotokollerne går til og med 1987, og de står kun opført, hvis de er begravet i Københavns kommune. Jeg vil se efter dem i august.


vh
Bente Lindhardt

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Mikkel Eide Eriksen

Hej

Jeg har fundet en begravelse i protokollerne: Othilia Johanne Hansen f. Andersen, død 29. juni 1918:
http://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=5&item=167709 (nr. 2362)

Der angives Trinitatis, men jeg kan ikke finde hende i kirkebogen! Hun burde vel være omkring opslag 254:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=157813#157813,26495193

Nogen bud på hvor hun kan være?

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com