Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Hej Else

Jeg prøver på at finde dine aner, men det kan være svært at finde personer med et - sen navn, da der er mange af dem. Fornavnene står med initialer, så N.P. Andersen vil der være mange af.

vh
Bente l

Tove Laursen

Søger hjælp til at finde begravelse for flg.:

Betty Boline Magdalene Ørsted, født Nielsen.
Hun er født 27/1 1903 i Tøstrup Sogn.
Gift med F. Ørsted - desværre alt, hvad jeg ved om ham!

De boede i flere år Slotsgade 8,3, hvor jeg har fundet dem i Kraks i sidste on-line udgave 1967.

Hendes dødsår tror jeg vil være omkring 1975 +/- 5 år.

Hvis der ved hendes død, findes oplysninger om hendes mand, vil jeg også gerne modtage disse, idet jeg ikke ved, hvem der døde først.

Venlig hilsen
Tove Laursen
Venlig hilsen
Tove Laursen

Susanne Østergaard Christensen

Hej Bente.


Jeg vil prøve at tage imod din hjælp endnu en gang.
Jeg er desværre ikke helt sikker på dødsåret. Men hun må være død efter 1969.

Det drejer sig om:

Karen Johanne Elisabeth Henriksen, født Isaksen.
Hun bliver født den 1-7-1893 i Glumsø. Og hun i hvert fald indtil 1967 på Vigerslev Alle 66. Og jeg har ikke fundet hende død i de 2 kirkebøger, som dækker adressen, til og med 1969. Hun var gift med Rasmus Henriksen.

I 1969 er hun ca. 76 år gammel, og chancen for at hun er død inden for de efterfølgende år er stor.

Håber du har heldet med dig.
Fortsat god dag til dig.


Med venlig hilsen
Susanne Christensen
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Knud Avo Pehrson

Hej Bente

Jeg søger hjælp til at finde

Ragnhild Sigrid Pedersen ( født Pehrson ) den 26 sep. 1905, Tirstrup, Randers.
Gift med Niels Arndt Pedersen

Boede i flere år i Norgesgade, København.

Hun er død i 1976




Venlig hilsen
Knud Avo Pehrson
Sverige
Medlem af DIS Danmark

merete hansen

hej bente
döger hjälp med min oldemors död i kbh.

jensine caroline christine petrine christensen -gift jensen f. odense 12-7-1888

er död nogen gang efter  1922

også hennes mor er död i kbh navn...
augusta henriette wilhelmine josephsen f odense 4-8-1860
hun var gift christensen
men har flere partner efter ham- bl.anned petersen -så jensen -og til sist madsen.

hun er död i kbh efter 1920 mer ved jeg ikke.

mvh merete hansen

bente lindhardt

Hej Merete

jensine caroline christine petrine christensen -gift jensen f. odense 12-7-1888

er död nogen gang efter  1922

hun er 34 år i 1922, så hun kan leve 40 år mere, så hende vil jeg ikke lede efter , med mindre du har flere oplyninger

også hennes mor er död i kbh navn...
augusta henriette wilhelmine josephsen f odense 4-8-1860
hun var gift christensen
men har flere partner efter ham- bl.anned petersen -så jensen -og til sist madsen.
da du ikke har det nøjagtige efternavn, kan jeg ikke finde hende
hun er död i kbh efter 1920 mer ved jeg ikke.

VH Bente L

merete hansen

hej bente

tak for din email.
ang. jensine som er min oldemor så kan du få mere information men vi får ta dette mere privat,
jeg föreslår at du kontakta mig på email merete1009@gmail.com
med venlig hilsen merete

bente lindhardt

Jeg håber på at nå arkivet, inden de lukker i hele juli måned.

vh
Bente


bente lindhardt


Kære Tove Laursen

Vil du skrive til min private mail, da jeg muligvis har fundet manden til Betty

Betty Boline Magdalene Ørsted, født Nielsen.
Hun er født 27/1 1903 i Tøstrup Sogn.
Gift med F. Ørsted - desværre alt, hvad jeg ved om ham!

Hilsen
Bente

Knud Avo Pehrson

Tak Bente
Fordi du kiggede efter Ragnhild Sigrid. :-)

Venlig hilsen
Knud

Knud Avo Pehrson
Sverige
Medlem af DIS Danmark

Jørgen Mathiesen

Hej Bente

123jma@gmail.com

Forsker i slægten Kestenholz.

Søger på følgende:

Gaudens Johan Jacob Kestenholz, født 23/6 1879, bogtrykker, begravet 27/12 1956 på Vestre Kirkegård, København

Sophie Petersen gift Kestenholz, født den 3/7 1879, husmoder, begravet den 19/1 1964 på Vestre Kirkegård, København

Rigmor Sophie Thyra Kestenholz, født den 7/10 1905, korrespondent, begravet 16/3 1990 på Vestre Kirkegård, København

Gerda Thora Emilie Kestenholz, født den 27/4 1909, modist, begravet 3/5 1994 på Vestre Kirkegård, København

Margrethe Verene Andrea Kestenholz gift Bøthner, født den 4/7 1904, ?, begravet 3/5 1994 på Vestre Kirkegård, København

Bartholomæus Ambrosius Albert Kestenholz, fgødt den 9/4 1978, arbejdsmand, FT-1916 viser indlæggelse på Alm. hospital Nørre Allé 41, København. På politiets registrerblad står han anført som Idiot.

På forhånd tak for hjælpen
Venlig hilsen
Jørgen Mathiesen

bente lindhardt

Hej Jørgen

Jeg ser efter dem, når Stadsarkivet åbner igen i august.

vh
Bente


Jens Rasmussen

Hej Bente,

Jeg vil høre, om du kan hjælpe med at finde min farfars død og begravelse.
Han hed Rasmus Christian Rasmussen, født 29. november 1888 i Gundslev Sogn, Maribo Amt.
Han blev gift med min farmor, Ingeborg Alice Marie Hansen, i Andreas Kirken i København 7. marts 1914. De boede på Gl. Kalkbrænderivej 64, København Ø indtil min farmor døde 21. marts 1957. Han blev boende også efter denne dato, men jeg ved ikke, om det var helt til hans død.
Jeg er sikker på, at han er død og begravet i København - måske omkring 1959-61 - men jeg har ikke kunnet finde ham i nogle af kirkerne i området (Kbh Ø m.fl.).
Håber at du kan hjælpe.

På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

bente lindhardt

Jeg kigger efter alle, nåt arkivet åbner igen i august

vh
Bente

Helle Andreasen

Hej Bente
KAn du hjælpe mig med at finde min mands farmor i jeres arkiver
Hun hedder:
Hansine Kristine Andreasen
Født d 2 februar 1885Tygstrup, Vestervig, Refs, ThistedHurup, ved Vestervig
Født Kristiansen

Jeg ved hvornår hun dør , men kan ikke finde hende i nogen Kirkebøger (i København)
5 marts 1942 og bliver begravet fra Søndre Kapel, Vester Kirkegård d. 10 marts kl. 13,15
Fundet i Politiken.
Jeg vil godt vide fra hvilken kirke jeg kan finde hende og evt. en adresse og evt. dødsårsag
På forhånd tak
Helle Andreasen


Keld Jensen

Hej Bente
Kan jeg få dig til at se efter min Farbror i København, hans navn var
Jonstrup, Alfred, og han er død 8 okt. 1983 i København det er alt jeg ved angående hans død.
Han er født Alfred Jensen den 2 okt. 1916 i Frederikshavn, og bliver så adopteret og får efternavnet Jonstrup.
m.v.h. Keld Jensen

Mogens Fabritius

Kan du hjælpe, jeg er kørt fast i det, med at finde: Gustav Herman Louis Lührss, dødfald... Han er født 15. maj 1866 i København, de fleste af familiens kirkelige handlinger er foregået i sct. Petri kirke... Navnet er set skrevet: Luhrs, Luhrss og Lührs... Det sidste spor af ham er KRAK vejviser 1935, Bogholder Gustav Lührss, Windsorvej 38. Det er på Amager og kan ikke gennemskue systemet med om det hører med til København. Har set kirkebøger igennem uden held... /mvh Mogens Fabritius...


Jens Rasmussen

Hej Bente,

Vil du prøve at lede efter min tipoldemor?
Hun hed Evilie Marie Nielsen, født Krebs. Hun blev født i Holbæk 30.9.1824, og blev døbt i Skt. Nikolaj Kirke i Holbæk 12.12.1824. Hun bliver gift 15.6.1855 i Vor Frelser Kirke i København med Frederik Eduard Nielsen. Han dør 22.7.1892 og bliver begravet 28.7.1892 fra Skt. Pauls Kirke.
Det sidste, jeg har fundet om Evilie, er ved FT 1906, hvor hun boede på Fælledvej 15, sidehuset, 2. sal (opslag 66). På daværende tidspunkt må hun være 81 år gammel.
Jeg håber, at du kan finde noget om hende.

Mvh
Jens


Rune Sckerl

Hej Bente. Jeg søger Laurits Norups død i København, han var sporvognskonduktør og født 1874 og skulle være død i 1939, tror du du kan finde ham?
mvh Rune Sckerl

Bent Vifert Larsen

Hej Bente.
ved ikke om du kan hjælpe mig, med de få oplysninger jeg har.
jeg søger oplysning om: Karl Ludvig Pedersen, født i København d. 8. apr. 1908, han var Jord og Betonarbejder, boede ved sin død i Sydhavnskvarteret, han er død mellem 1967 og 1972.
ja, det er ikke mange oplysninger, men håber.
venligst Bent


J. J. Vilslev

Hej Bente!
Jeg vil gerne benytte dit tilbud, og jeg håber, du kan finde oplysning om min mosters død.

Anastasia Irena Mandrup Johansen, født Antoszkiw. Hun blev kaldt Irene og blev født 12.1.1925 i Vordingborg

Hun var gift med Henning Mandrup Johansen, der var fiskehandler i København.

Hun døde i første halvdel af 1970'erne.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Jonna
Med venlig hilsen
Jonna Vilslev, Ebeltoft
JVilslev@hotmail.com


bente lindhardt

Hej Bent Vilfert Larsen

Jeg ledte 1967 -1972 uden at finde Karl Ludvig Pedersen

vh
Bente

Bente Frilund Gjørup

#839
 Hej Bente

Må jeg bede dig om at se efter følgende:

Jeg har kun disse oplysninger om dem og vil forfærdelig gerne vide hvad der står omkring dem. (adresse, fødsel, civilstand, dødsårsag osv). Det er ikke 100 procent sikkert de er begravet i København.


Marie Hansen begravet torsdag d. 10 oktober 1946 (fru)
Hans Hansen begravet lørdag d. 20 september 1947.

Venlig hilsen

Bente