Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Ebbe Studsgaard Hein

Kære Bente,

mon du bliver ved med at være lige så hjælpsom?
Jeg leder efter min kones grand-grandtante, Anna Albertine Christiane Gnudtzmann, født Hein, 15. juli 1869. Sidste kendte bopæl, Krak 1944, Kingosgade 1, som vist er Københavns Kommune.
På forhånd tak
Ebbe Studsgaard Hein

bente lindhardt

Til alle!

Jeg tager på Stadsarkivet i januar måned og kigger efter alle jeres "anespørgsmål"

vh
Bente L

Stina Kirkegaard Hansen

#722
Hej Teis/Bente
Fhv. smed Niels Vilhelm Nielsen står under Dødsfald anmeldt for Københavns Skifteret i Politiken d. 19. september 1944. Han er i Kommunehospitalet, 1943-1947, opslag 35.
Venlig hilsen
Stina

Inger Toudal

#723
Hej Teis, Bente og Stina

Adressen er Snertingevej 12 St. Ifølge http://sogn.dk/ ligger adressen i Brønshøj, og sognet er Husum.

Husum 1943-1953, opslag 24.

Dødsårsag ikke nævnt i kirkebøgerne.

Godt nytår!

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Jytte Klausen

Hej Bente og godt nytår.

Jeg trækker min efterlysning af Martha og Knud Valdemar Philip tilbage.

I dødsannoncen stod der han var revisor, så pludselig kom jeg til at tænkte på, qua hans stilling, mon de kunne have boet på Østerbrogade - og jeg kiggede som det første i Skt. Jacob - og bingo her fandt jeg Knud og hele 18 år senere Martha.

Jeg vil dog stadig gerne have dig til at se, om der ved Gudrun Jacobsens død skulle stå i hvilket sogn hun blev døbt.

mvh
Jytte

Jytte Klausen

Hej igen Bente

Jeg tillader mig at komme med en ny efterlysning, hvor Stina har fundet en meddelelse i Politikken.

Det er frk. Maren Olsen begravedes d. 23. april 1941 fra Skt. Andreas, men hun står desværre ikke i deres kirkebog.

Maren blev født 18. okt. 1866 i Nøbbet , Horslunde sogn.

På forhånd tak for hjælpen.

mvh
Jytte


bente lindhardt

Jeg håber, at alle har fået svar på deres forespørgsler.

vh
Bente Lindhardt

Jytte Klausen

Hej Bente

Jeg vil også her sige dig tusind tak for din hjælp, det er simpelthen guld værd. Når man så får den oplysning man havde håbet på, føles det som at vinde i lotto. :)

Mange hilsner
Jytte

Hej Bente

Jeg har længe ledt efter min oldemors dødsregistrering. Jeg har ledt i kirkebøger og blandt andre kilder, men uden held.

Hendes navn ved dåben var Dagmar Lovise (Louise) Lindberg. Hun blev herefter gift, så skilt og gift igen:
Første ægtesskab med Vilhelm Johan Torvald Kroos. Viet d. 26.09.1890 i Helligkors, Sokkelund, København.
Andet ægteskab var med Adolf Julius Wilhelm Jaras. Viet i 1901

Den første mand var vist nok malersvend og Adolf (den anden mand) var faktor. Han kom oprindeligt fra Strehlen i Prøjsen.

Jeg mener også at vide at hun de seneste år af sit liv boede i de gamles by i Kbh - Jeg har kigget i bøgerne derfra, men som sagt: uden held :( Så jeg håber rigtig meget du måske kan hjælpe mig?

I familien er der konsensus om at min moster blev konfirmeret i 1964 - Da deltog min oldemor - Jeg vil gætte på at hun er gået bort omkring 1968? +/- 5 år.


På forhånd tak, uanset hvad :)

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Anna/Bente
Så lykkedes mig alligevel at finde Dagmar! Hun dør 1. marts 1965 og kan ses i Frederiksberg, 1965-1976, opslag 9.
Venlig hilsen
Stina


Hanne Lymark Nielsen

Hej Bente

Har du mon mulighed for at finde 2 mostre, der begge var ugifte og boede på Østerbro.
Desværre kender jeg ikke datoen for deres død, så det bliver et gæt.

Else Høver, f. 26.7.1901 i Bagsværd, Hun var syerske. Dør omkring 1958.


Inger Edith Høver, f. 2.3.1905 i Bagsværd. Hun var frisør. Dør omkring 1953.

På forhånd tak
venlig hilsen
Hanne Nielsen
Roskilde

Jan Sjøstrøm

Jeg vil meget gjerne benytte ditt flotte tilbud.

Det gjelder min oldemor Karen Marie Svendsen (Stockman), f i Nyborg 05.05.1870, gift med Johan Adolf Svensson (Stockman) 16.11.1895, bodd i København med ulike adresser, siden 1916 i Ryesgade 114. Dette er også hennes sist kjendte adresse (FT 1930)

Er takknemlig om du kan finne hennes dødsdato og evt. begravelsested.

Masse hilsener
Jan Sjøstrøm


Jytte Wind

Hej Bente

Jeg vil høre om du kunne hjælpe mig med at finde datoen for Andrea Andersen født Kristensen død.
Hun er født 4/3-1899 i Farsø, gift i maj 1943 med Axel Johannes Andersen, der døde i 1960. Da han døde boede de på Bogtrykkervej i København. Jeg mener hun er død efter 1980.
På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920

Else Salling

Hej Bente

Ada Dalvi Andersen, f. 26. april 1904 Frederiksberg - var mig bekendt ikke gift. Hun boede i Kbh. og er død i 1960erne. Vil du prøve, om du kan hitte hende?

Mvh.
Else Salling
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273


Steen Klærke

Hej Bente
En venlig sjæl gjorde mig opmærksom på muligheden for at få hjælp fra dig.
Min oldefar, Valdemar Theodor Henningsen, døde i København den 18/12-1957 og blev bisat fra Bispebjerg krematorium. Jeg mener, at hans urne er nedsat på kirkegården i Ebeltoft.
Har du mulighed for at finde ud af, hvor han har boet? Og er der evt. andre oplysninger i forbindelse med dødsfaldet.
På forhånd tak.

Mvh
Steen Klærke


Vidar Havn

Hei Bente!

Vilhelmine Neuee/Noye/Noie (født Pramberg 1846 i Lund, Sverige) døde ung, bare 41 år gammel 22.mars 1887 i Gammel Mønt 26, København, som mor til tre små barn; 5, 4 og 1 år gamle. Kirkeboken oppgir ingen dødsårsak. Trinitatis, 1884-1891, opslag 93, nr. 37. Er det mulig å finne den i begravelsesprotokollene?


Mvh

Vidar Havn

bente lindhardt



Jørgen Skeem

Hej
Jeg er ganske ny, hvad slægtsforskning i København angår, så et sikkert dumt spørgsmål.
Dækker din hjælp også afdøde i Frederiksberg Sogn?
Med venlig hilsen
Jørgen Skeem

bente lindhardt

Nej, desværre ikke. De skal findes på Frederiksberg Stadsarkiv

vh
Bente L

Hanne Bakke

Hej Bente Lindhardt

Du kan måske hjælpe mig med at finde et par "gamle" Frøkner, som boede i København.
Deres sidste kendte adresse i 1960 var H.C. Andersensgade, i dag H.C. Andersens Boulevard.
Desværre kender jeg ikke nr. på adressen.
Det drejer sig om Vera Emmy Louise Carlsen født Ahornegade 10,1. Mig bekendt Skt. Johannes sogn.
hendes søster Maggi Elise Paula Carlsen født i Ole Jørgensensgade 6, Stefans sogn.
De var ugift.


Lige præcis hvornår de er døde - har jeg ingen kendskab til.
Jeg vil gætte på 1970 - 1975.. Og det er kun et gæt..
Tror du at du kan hjælpe mig med disse 2 - da ville det være dejligt :-)


Med venlig hilsen Hanne :)

Gurli Kristensen

Hej Bente

Vi du søge efter et par for mig når du kommer på Stadsarkivet.

Det er Hans Andersen født 1809 i Frederiksborg sogn, han er død i første halvdel af 1880. Han er i FT 1880 på Nørrebrogade 17 - 19 og der er et skifte der slutter 17. juli 1880. Han var billedskærer / billedhugger. Stod i FT 1880 erhverv = håndarbejde.

Hans kone Anne Benedicte Andersen er født 13. aug 1810 i Nykøbing sj. og den sidste adresse jeg har på hende er i FT 1885 Nørrebrogade 17-19, derefter kan jeg ikke finde hende. Hun må stå som enke.

På forhånd tak

Hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Gurli Kristensen

Hej  Bente

Jeg har nu - ved hjælp - fundet Hans Andersen i kirkebogen, men hans kone Anne Benedicte Andersen må du meget gerne se efter.

Hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen


Hans Mikkelsen

Hej Bente

Vil du se efter Cecilie Tønder født ca 1829 (hun angives til 30 år ved datters fødsel i 1859). Bliver gift med Johan Henrik Fahrenkam mellem 1851 og 1859 (JHF blev i 1851 gift 1.gang med Anna Christine Jørgensen. Jeg har ikke fundet hans første kones død). Ved hans død 8 Sep 1860 underskriver hun sig i skifteprotokollen med C. Fahrenkam.

Venlig hilsen
Hans Mikkelsen