Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Peter Bendtsen

Hej Bente.
Vil du prøve at kikke fra 1925 og til 1935, han har også en bror jeg ikke kan finde død, Inspektør Sophus Ingvard Simonsen født d 19.-8.-1867 ugift  jeg tror de er begravet på Holmens Kirkegård deres far, mor og en søster er begravet der . Mvh Peter

Birgitte Nielsen

Hej Bente.

Jeg har en Maxi Aage Desilets født den 9/7-1917 i Krist kirken sogn, han dør i 1984 boede i Herlev.
Jeg vil blive glad, hvis du kunne finde noget om ham.

Tak for dit flotte tilbud.

Venlig hilsen
Birgitte.

bente lindhardt

Hej Birgitte.

Hvis din ane er død i Herlev, findes han ikke registreret på Københavns Stadsarkiv,da Herlev ikke ligger i Københavns kommune.

vh
Bente Lindhardt



Lise Gorgone

Hej Bente,
Jeg har: Helga Larsen, privatlærerinde
f.     9.sep.1872 i Kbh?
dbt.20.okt.1872 i Vartov kirke,Kbh.
d.? Kbh.?
bgr.Kbh.?
Jeg har været alle københavns kb igennem, men jeg må have overset hende.-

Jeg ved ikke, om du kan hjælpe mig med hende? jeg vil være dybt taknemmelig. På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone
ligo@mail.dk


Ruth Neumeister

Hej Bente.

Jeg har en ane Niels Michelsen, hvis død der er ledt efter siden 1975. Det sidste livstegn vi har fra ham, er da han 25. dec. 1892 står fadder I Viby kirke, Ning herred, Århus amt, og der er forgæves ledt i hele omegnen omkring Århus, for at finde ham.

Hans ældste søn Mikkel Nielsen flytter 1886- 13. nov. 1892 til København, og måske er Niels fulgt efter?

Ham jeg søger er:

Niels Michelsen f. 2. nov. 1824, Hørning Mark, Hørning sogn, Hjelmslev herred, Skanderborg amt.1880 er han træskomand i Edslev, Hørning sogn, 1892 er han træskomand i Århus, og derefter forsvinder han. Måske er han flyttet til København.

Håber at du kan hjælpe.
Hilsen Ruth

bente lindhardt

Hej Ruth

Har du ledt efter ham i Politiets Registerblade?

vh
Bente L

Peter Lars Jensen

Hej,

Hvis det er muligt at finde noget på mine oldeforældre vil det være rigtig godt. Jeg mener at vide at de døde omkring 1970 begge to:

Niels Christiansen, fagforeningsformand, f. 23.5.1877, Rygaards Alle 60, Hellerup
Ane Elisabeth Christiansen f. Pedersen, hustru, f. 1.6.1879, Rygaards Alle 60, Hellerup

På forhånd mange tak!


Mvh. Peter Lars Jensen

Ruth Neumeister

Hej Bente.

Ja, jeg har forgæves søgt i Politiets Registerblade, og det burde jeg have nævnt.

Hilsen
Ruth

bente lindhardt

Hej Peter

Hvis de er døde i Hellerup eller omegn, så kan jeg ikke finde dem. På Københavns Stadsarkiv kan man kun finde personer, som er døde i Københavns kommune.

vh
Bente L

bente lindhardt

Hej Ruth

Med mindre han har levet efter 1923, kan jeg ikke finde ham, hvis han ikke er registreret i Politiets Registerblade, som omfatter alle, der har boet i Københavns kommune i tidsrummet 1893 til 1923

vh
Bente L


Jørgen Badstue

Hej Bente,
Elisabet Ankers (født Elisabet Katrine Jensen), død 26. okt. 1936. begravet 1. nov. 1936.
Begravet fra Bispebjerg Krematorium Store Kapel. Men hvilken kirkebog er hun indskrevet i?
Oplysningerne har jeg fra hendes dødsannonce, som jeg tror på, da alle navne m.v. passer.
På forhånd tak for hjælp.

Jørgen Badstue

bente lindhardt

Hej Jørgen

Begravelsesbøgerne fra 1935 til 1961 er sendt til scanning og på den måde ikke mulige at slå op i.
Personer, som er døde i Københavns kommune er kun registreret død i det sogn, hvor de reelt dør, og det sker ofte på et sygehus, som måske ikke er bopælssognet. Derfor er det tit svært at finde den rigtige kirkebog.

vh
Bente

Jørgen Badstue

tak for svar Bente,
Jeg har checket alle sogne omkring Vesterbro, hvor hun opholdt sig meget uden resultat.
Når nu alle protokollerne er scannet, kan jeg måske finde hende, men hvornår mon de er det?

Tak igen

Jørgen Badstue

bente lindhardt

Jeg har spurgt på arkivet, og de svarer, at der nok er lange udsigter. Så det svar er meget svævende.

vh
Bente

Ruth Neumeister

Tusind tak for hurtigt svar Bente.
Da Niels Michelsen ikke er at finde i registerbladene, kan jeg koncentrere mig om Århus og omegn.

Hilsen
Ruth

Anette Nielsen

Hej.
Vil du stadigvæk kigge efter min Ane Mogens Peter Nielsen?
MVH Annette Nielsen

bente lindhardt

Hej Anette

Hvornår har du sendt den mail?


Vh
Bente L

NB Jeg tager på arkivet, når jeg har mindst 10 opgaver

Anette Nielsen

Hej
Det var før du var på arkivet sidst .Han boede i Ølandsgade .Konen hed Hansine Frederikke Jensen og døde i1967 han Hed Mogens Peder Jensen og døde vist i 1959.Men du skulle kigge efter deres lille søn. Det var det nye , vi aftalte.
MVH Annette Nielsen

bente lindhardt


Margit Musial

Hej Bente Lindhardt.

Det er en uvurderlig hjælp du og andre tilbyder til mange af os, og jeg vil da også gerne gøre brug af den.

Det drejer sig om mine oldeforældre:

Carl Peter Erichsen, forhenværende Vognmand, død 5. marts 1921,  Sundby Sogn

Jensine Amalie Erichsen, født Jensdatter, død 13. september 1935, kremeret fra Sundby Krg.

Sidst kendte adresse for begge: Kurlandsgade 3,1



Med venlig forårshilsen
Margit Musial

mmusial@pc.dk
Bedste hilsner
Margit Musial
4990 Sakskøbing

bente lindhardt

Hej Margit

Hvad er det for oplysninger, du søger

vh
Bente L

Begravelsesbøger fra 1935 til 1961 er fjernet fra arkivet og sendt til scanning for en gang ud i fremtiden at blive lagt på nettet


Margit Musial

Hej Bente.

Jeg er såmænd bare meget nysgerrig efter hvad der står i begravelsesprotokollerne om evt. dødsårsag, selvom de jo nok "bare" er døde af alderdom.

Og med hensyn til Jensine Amalie, hvor hun døde, da hun ikke er at finde i folketællingen for 1925 og 1930 Kurlandsgade.

Men da hun døde i 35 - ja, så er det jo svært med det.

Med venlig hilsen
Margit

Bedste hilsner
Margit Musial
4990 Sakskøbing

bente lindhardt


Margit Musial

Bedste hilsner
Margit Musial
4990 Sakskøbing

Torben Frederiksen

Hej Bente

Kan du hjælpe mig med dette dødsfald:

Thea Vibekka  Jonsson, født Jørgensen den 09-11-1889 Mesinge Sogn, Odense Amt
Jeg har fået oplyst at hun skulle være død i marts 1965 Bellahøj, men jeg har ikke kunne finde hende i Bellahøj sogn, derfor tror jeg det er forkert.

Hende mand Oscar Victor Jonsson dør 10-08-1966 Grønnedal Sogn, hvor han er benævnt enke.

Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Jørn Kjær

Vil du hjælpe med et par opslag i begravelsesprotokollerne for mig . Det drejer sig om to brødre.
Den ene Carl Søren Thomsen Født i Thorup på Samsø d. 23 dec. 1889 døbt i Besser sogn
jeg har en formodning om at han er død 1973.
og Hans Thommas Thomsen  født 6 januar 1888 Samme sted.
Med venlig hilsen og tak.
Jørn Kjær
jk@ikastsyd.dk