Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Susanne Hansen

Hej
Jeg søger oplysninger om Hansigne Sofie Elisabeth Grosse (født Andersen).
Jeg har skrevet dette indlæg før, men ved ikke om jag har placeret det rette sted.
Så undskyld hvis dette er en gentagelse.

Ifølge notits 6/3-1940 fra Politiken dør hun februar-marts 1940.
Jeg vil høre om hun findes i begravelsesprotokollerne.


Jeg har følgende oplsyninger:
Født Skt. Paul opslag 427. Okt 14 1889.

Bor i 1916 i Odinsgade 17. Folketælling opslag 2.

Bor i 1921 i Odinsgade 17. Folketælling opslag 3. Anders Peter Andersen 30/4-1858 bor her også. Er slægtning, Hansigne's far.

Bor i 1925 i Odinsgade 17. Folketælling opslag 17. Anders Peter Andersen 30/4-1858 bor her også. Er slægtning, Hansigne's far.

Bor i 1930 i Odinsgade 17. Folketælling opslag 15. Her er anført at der er 1 dødt barn i ægteskabet.

Hendes mand Robert Vigtor Hugo Grosse dør 1936 og der står at han/de bor Æblevej 49.

Hvis hun ikke er i begravelsesprotokollerne i de nævnte år, så er jeg interesseret i at vide hvor længe hun bliver boende på Æblevej 49 efter hendes mands død i 1936.
Mvh
Susanne Hansen

bente lindhardt

Hej Susanne.

Jeg mindes ikke at have set dette indlæg før, jeg kigger efter dem i det nye år.

vh
Bente Lindhardt


Erling Agesen

Bente Lindhardt, 

Hvis dit fine tilbud om opslag i begravelsesprotokollerne stadig står ved magt,
søges oplysninger om død/begravelse af ægtefællerne:

Agesen, Johannes, født 19.09.1917 i Jetsmark, Hjørring Amt, død før 1993
erhverv (formentlig): bademester ell. cigarhandler
Agesen, Grethe Elisabeth, født ??, død senest 2/4 1993
bopæl Jyllingevej 223, Rødovre

Som det fremgår har jeg meget begrænset viden om dødsdatoer, men hvis du med disse upræcise oplysninger kan påtage dig en søgning, f. eks. i seneste 10 års tilgængelige protokoller, er jeg meget taknemlig.

Med venlig hilsen
Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

bente lindhardt


Erling Agesen

Goddag og Godt Nytår

Ja, det havde jeg bemærket.
Desværre har jeg ikke præcise dødsdatoer - men jeg er interesseret i at få checket de seneste år op til 1988.
Hvis du synes, det er for upræcist til en undersøgelse, skal du bare droppe det. 

Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

bente lindhardt

#426
Hej Erling

Jeg kigger efter dem, men da jeg samler opslag sammen, inden jeg drager på arkivet, kan der sagtens gå 14 dage, inden du får svar.

Jeg ser, at de har boet i Rødovre, og dette område hører ikke til Københavns kommune, men det kan være, at de er døde på et hospital i København, så jeg ser efter.

Vh
Bente L

Berit G. Andersen

Hej Bente

Jeg er netop blevet opmærksom på dit tilbud, og jeg håber, du har mulighed for at hjælpe mig.

Jeg er på jagt efter en kvinde ved navn Elise Emilie Mathilde Milbradt. Hun er født 20. januar 1851 i Jasenitz/Stettin, Pommern, og jeg ved gennem folketællinger og angivelse af hende som fadder ved en søsters børns dåbshandlinger, at hun opholder sig i København i perioden 1872-dec. 1886.

Ved ft. 1880 angives hun som fraskilt cigararbejder med efternavnet Andersen. Hun står oftest angivet alene som Mathilde Milbradt, men kan altså også måske være angivet som Mathilde Andersen.

Mon du kan lede efter hende i begravelsesprotokollerne? På forhånd 1000 tak for hjælpen!

Med venlige hilsner
Berit Guldmann Andersen

Lone Viggers Hansen

Hej Bente.

Jeg vil spørge om du vil være behjælpelig med et opslag.

Det drejer sig om
Abraham Nielsen Biørndal (Biørndahl)
Født omkring 1761. Hvor vides ikke.

Fra et skifte har jeg at han er død den 8 marts 1803. og da boede han Lille Kirkestræde
Og jeg har fundet ham i Anmeldelse for patienter om indlæggelse på Frederiks Hospital,
hvor han indlægges den 11. februar 1803.
Jeg kan bare ikke finde ham i nogen kirkebøger.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Lone Wiggers Hansen

bente lindhardt


bente lindhardt

Hej Lone

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da begravelsesbøgerne ikke går så langt tilbage

vh
Bente L

Lone Viggers Hansen


jannie søndergård

Hejsa
Du har til stor glæde hjulpet mig før :)
Min morfar johan Peter Petersen født 28-4-1887 vistnok i Sundby. død ca sep.1909 vist også på amager. Han døde efter få ugers ægteskab med min mormor men længe nok til at jeg blev undfanget :), kan du finde noget om ham?
Dør han måske i en ulykke?
Mvh
Jannie Søndergaard

bente lindhardt

Hej Jannie

Du har fundet ham i Politiets registerblade, kan jeg se. Jeg kigger efter ham.

vh
Bente L

bente lindhardt

Hej Jannie

Desværre var begravelsesbøgerne fra 1909 og flere til scanning for at blive lagt på nettet.

vh
Bente

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har tjekket Politikens e-arkiv.
Han står under Begravelser d. 16/9 1909. Han blev begravet fra Kapellet på Sundby Kirkegaard.
Sundby, 1908-1916, opslag 30. Der står ikke noget om dødsårsag - det gør der ellers ved flere andre på samme side....
Venlig hilsen
Stina

Kirsten Ørum

Hej Bente Lindhardt
Jeg har følgende ønske om opslag i begravelsesprotokollerne:


Det drejer sig om en person død 1939-1945 - mest sandsynlig 1941-1944, men det kan ikke siges med bestemthed.

Ragnhild Dorothea Pind f. Ørum

født 20. oktober 1915 i København død mellem 1939-1945
efter sigende begravet i København, men det er ikke lykkedes mig at lokaliseret kirkegården.


Jeg takker på forhånd for din indsats.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Kirsten/Bente
Jeg kan godt hjælpe lidt på vej: I flg. Politiken dør hun d. 10. maj 1943. Hun begraves fra Søndre Kapel på Bispebjerg Kirkegaard d. 15. maj.
Venlig hilsen
Stina

Kirsten Ørum

Hej Stine

En god oplysning - er det sådan, at du har mulighed for at "kopiere" den annonce du har
fra Politikken og sende den til mig?


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

PS Jeg vil gerne fortsat håbe på et opslag i begravelsesprotokollerne af Benthe.

Kirsten Ørum

Undskyld Stina - havde overset, at dit navn staves Stina og ikke, som jeg skrev med e


Hilsen
Kirsten Ørum


Lis B. Jensen

Hej Bente

Vil du være sød at kigge efter Blikkenslager Jørgen Rasmussen død i 1889 - Han er født omkring 1826.
og Hustruen
Mariane Andrea født Jørgensen d. 27/8-1835 i Fredensborg  - død i 16/11-1915 bopæl i Oehlensschalgergade 65
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

bente lindhardt



Lis B. Jensen

Hej Bente
Tak skal du have - det vil jeg se frem til med glæde
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Anette Nielsen

Hej
Er der mulighed for , at du vil se om der ligger en børnehjemssag på min morfar Hans Marius Jensen født 22 juni 1917 i Frydenlund , Holbæk , familien boede  mange forskellige adresser i Kbh
,fjernet til Nyborgbørnehjem fra han var 5 til 15?
Begravelses protokol på født i Højby sogn ,Ellinge lyng Mogens Peter Jensen november 1885 og hustru Hansine Frederikke Jensen født 1829 død 1967.
Det ville være en stor hjælp.
Er der også protokol oplysningr på et barn , som kun blev 6 mdr?
I så fald må deres lille søn Mogens Peter Martin Jensen 29 april , død 1 maj 1917
også være opført der.Jeg lurwr på , om dødsårsagen kunne være tuberkulose for det havde moderes.
Med de bedste hilsener
Annette Nielsen

bente lindhardt

Hej Anette

Jeg hjælper kun med dødsfald, som er sket i Københavns kommune og ikke med børnehjemssager.

Jeg ser efter drengen



vh
Bente

Anette Nielsen

Mange tak.Det er kun Hans Marius der er en sag på.De to næste er mine oldeforældre , som begge er døde i Kbh fra adressen Ølandsgade, Sundby. Manden i 1959 konen 1967.
Hvad siger du til det? Protokollerne går måske ikke så langt op?
Mange hilsener Annette Nielsen

Anette Nielsen

Har lige fundet ud af , at de mellem de 2 sidste børn havde endnu en som hed Mogens Peter Martin Jensen..Han døde som lille ,men et par år ældre en d den anden mogens peter nemlig 5 nov 1916
Mbh Annette Nielsen
Skal du have slået noget op på arkivet her ovre helt æst på gør jeg det gerne.
Mvh Annette Nielsen

bente lindhardt

Mogens Peter Jensen november 1885
jeg skal have hans fødselsdag


hustru Hansine Frederikke Jensen født 1829 død 1967.
jeg skal have hendes fødselsdag


Vh
Bente L