Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt


Pia Christensen

Hej Bente

Vil du prøve at kigge efter min mormors bror, han er død som 7-9 årig, da han faldt med fra et høloft. Om de boede i København endnu, da han døde ved jeg ikke. Den sidste kendte adresse i København er Frederiks d. 7s gade 19 4sal baghuset og det er d.1-11-1913.

Jens Peter Kristian Hansen
F. 5-5-1908
død omkring 1916-1917

Hans forældre
Jens Peter Hansen og Martha Hansine Hansen f. Knudsen

Martha er død i Blovstrød d. 20-5-1920 og begravet på Bispebjerg kirkegård d. 26-5-1920

håber du kan hjælpe, da han er lidt af et mysterium

Mvh
Pia Christensen

piamch11@gmail.com
Pia Christensen
Fredericia :-)

www.piachristensen.dk

bente lindhardt

Hej Pia

Noget kunne tyde på, at sønnen er begravet på Bispebjerg kirkegård, siden moderen bliver begravet der.

vh
Bente L

Pia Christensen

Hej Bente

Ja det kan det, men Bispebjerg KB starter først i 1927, så det udelukker mig i at lede der.

Mvh Pia
Pia Christensen
Fredericia :-)

www.piachristensen.dk

bente lindhardt

#394
Hej Pia.

Jeg tænkte bare på, at drengen nok er død i København

Har du oplysningerne ang adressen fra politiets registerblade?

vh
Bente L


Gerda Svane

Mon du ved lejlighed vil du prøve at se efter disse 2 ægtefæller:
Niels Christian Larsen, f.d. 08.11 1841 i Jyderup, han er død i København den 17. nov. 1918, jeg kan ikke finde ham i kirkebøgerne, måske er hans dødsdato forkert.
Hustruen Marie måske Maria Jönsdatter, f.d. 5.6.2845 i Sverige, død i København den 16. marts 1937, hustruen har jeg heller ikke kunne finde i kirkebøgerne.
De blev gift den 24. maj  1870 Sverige, er bosiddende St. Kongensgade.
Jeg vil være taknemlig for nogle oplysninger om disse 2 familiemedlemmer ved lejlighed.
Med venlig hilsen

Gerda Svane, 4970

bente lindhardt


Annemette Popp

Hej Bente

Hvis du stadig har mulighed for at checke, så kan jeg ikke finde ud af, hvor og hvornår min oldefar døde.

Luffe Edmund Olavius Mogensen, født16 okt 1872 i Slagelse. Jeg finder ham senest i 1926 på Guldbergsgade 4B i København.

På forhånd tusind tak.
Mvh Annemette

bente lindhardt

Hej Annemette

Jeg kigger efter ham. Er han døbt "Luffe" ?

vh
Bente L

Hanne Sol Jensen

Hej Bente
Jeg har i meget lang tid ledt i  alle kirkebøger i København(indre) uden at finde  Lars Jacob Svendsens  død. I FK 1880 er hans kone Amalie Charlotte Svendsen enke. Men hvornår  han er død har jeg ikke kunne finde. Det sidste barn Carl Oscar Svendsen er født i 8-6-1866.
Håber du har mulighed for at hjælpe mig.
venlig hilsen
Hanne Sol Jensen
10208

bente lindhardt


Annemette Popp

Hej Bente

Ja, undskyld, jeg har ikke været på et par dage.
Han er født "Luffe" - man skulle tro det var et kælenavn, men han står som Luffe i kirkebøger og folketællinger, så jeg tror den er god nok.

Mvh
Annemette

Alita Tind

Hej Bente

Du har hjulpet mig før så jeg håber på gentagelse af succesen.

Vil du prøve at se om der er yderligere oplysninger om Jens Knudsen i begravelsesprotokollen?

Her er hvad jeg allerede ved:

Fulde navn: Jens Knudsen
Stilling: Detailhandler
Bopæl: Knudsgade 29
Født: 28. marts 1816 Valløby Bjæverskov Præstø
Død: 14. maj 1892 i København Skt Matthæus
begravet: 21. maj Vestre Kirkegård
76 år

Hilsen

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

bente lindhardt

Hej Alita.

Den eneste oplysning, som der vil stå yderligere, er dødsårsagen.

vh
Bente L

Alita Tind

Hej Bente

jeg vil gerne kende dødsårsagen - hvis du kan finde den  :)

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Hej Bente,

Mon du kan hjælpe mig med at finde begravelsen for Hans Peter Larsen? Han er født d. 14. marts 1870 i København, jeg har ikke kunnet finde hans dåb.

Han omkom formentlig i den sidste halvdel af 1930'erne i en rangerulykke med DSB-tog. Det mest sandsynlige er, at han boede i København, det vides ikke med sikkerhed. Han var på et tidspunkt telegrafformand ved DSB, men havde sikkert en anden stilling, da han døde. Stina Kirkegaard Hansen har forgæves søgt hans dødsannonce i Politiken.

Hans Peter Larsen er her på min hjemmeside:

http://birgitfamily.dk/getperson.php?personID=I2675&tree=Birgit

Og her i Politiets registerblade:



Oplysninger om registerbladet

Udfyldelsesdato: 1-5-1907 


Personer

Hovedperson
Hans Peter Larsen , 14-3-1870 , København
Stillinger: Telegrafformand 
Ægtefælle
Karen Marie Larsen , 16-2-1869 , Hillerød 


Adresser

1-5-1907: Stefansgade 33 , 2. 

Ægtefællerne bor på samme adresse i 1925, men i 1930 bor Karen Marie Erlandsen alene på adressen og er separeret fra Hans Peter Larsen. Det vides ikke, hvor Hans Peter Larsen er flyttet hen.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

Henning Jensen

Hej Bente

Jeg vil meget gerne om du vil prøve at finde dødsdag på:
Lars Peter Kristian Jensen
Han var ugift.
Født 21 juli 1902 Bjørnsholm sogn Slet herred Aalborg Amt
Han er formentlig død i København mellem 1975 og 1980.
Han har boet omkring Baggesensgade.
Måske har han boet i De gamles by og måske døde han der.

Mvh Henning Jensen

bente lindhardt

Hej Henning og Birgit

Det er to personer med meget almindelige navne, som kan være svære at finde, men jeg skal gøre et forsøg

vh
Bente L

Hej Bente,

Jeg er meget glad for, at du alligevel vil gøre et forsøg :-)

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

Preben Guldstrand

 søger oplysninger om død og begravelse af


Margrete Elvine Hansen født Poulsen

født den 28 Januar 1896 Jægerborggade 20 København
døbt den 6 April 1896 i Sct. Stefans

Gift Med

Henning Lionel Leonhardt Hansen den 28 Maj 1916 i Anna Sogn

jeg søger også oplysninger om dødssted for Henning som ifølge

Politikens e-arkiv.
Vulkanisør Henning Lionel Hansen står under Begravelser i København d. 23/3 1948.
Han begraves fra Store Sal på Bispebjerg Krematorium.

M V H

Preben

bente lindhardt

Hej Preben

Jeg kigger efter Henning. Men Margrete Elvine Hansen født Poulsen vil jeg ikke påtage mig at finde, der er for mange år at søge i , når du ikke har et nærmere dødstidspunkt.

vh
Bente

jette thorninger

Hej Bente.
Jeg vil da meget gerne benytte mig af din hjælp til at finde yderligere oplysninger om flg.:
1) Anna/Ane Christine Jacobsen(navneændring i 1902 fra Christiansen). Hun er født i Sorø d.10/9-1882 og viet 22/3-1903 i Kbh.kristkirken til Niels Pedersen død 14/1-1911(Kbh. Kristkirken).
2) Cathrine Marie Elisabeth Pedersen født 27/9-1905( kbh. Kristkirken). Fra hendes bedstemors skifte i 1940 ved jeg,at hun da boede Steenstrups Alle 5,4  Kbh. V.
V.h. Jette Thorninger

Peter Bendtsen

Hej Bente.
Jeg vil meget gerne have din hjælp til opslag i begravelsesprotokollen, det drejer sig om Modelsnedker Søren Rasmussen født 19.-12.-1866 i Øde Førslev Sogn Sorø Amt, jeg ved at han boede med familie på Bangertsgade 4-2. sal i 1925 men de er der ikke i FT 1930 så måske død omkring 1930,håber på din hjælp. Mvh. Peter.

bente lindhardt

Hej Jette

Da jeg ved kvinder kan komme til at lede i rigtig mange år, kan jeg ikke påtage mig opgaven, med mindre at du kan indkredse dødsfaldet med større sikkerhed

vh
Bente L

bente lindhardt

Hej Peter

Da det dog langt fra er sikkert, at han døde omkring 1930, må du indkredse hans død nærmere

vh
Bente L

jette thorninger

Hej Bente.
Tak for svar,men lige nu ved jeg ikke mere om stedet i Kbh. Kunne måske forestille mig ,at der for Anna/Anes vedkommende var det samme sted som manden Niels?
V.h. Jette Thorninger

bente lindhardt

Hej Jette

Jeg fik udtrykt mig forkert. Ved begge kvinder gælder det, at jeg ikke kan lede i så mange år. Du skal kunne indkredse deres død +- 5 år

vh
Bente L

jette thorninger

Hej Bente.
Ok,ja det indskrænker jo en del,men hvis jeg på et senere tidspunkt finder flere facts ,håber jeg,at du så kan hjælpe.
Men foreløbig tak.
V.h. Jette

Susanne Hansen

Hej Bente
Jeg søger oplysninger om Hansigne Sofie Elisabeth Grosse (født Andersen).

Ifølge notits 6/3-1940 fra Politiken dør hun februar-marts 1940.
Jeg vil høre om hun findes i begravelsesprotokollerne.


Jeg har følgende oplsyninger:
Født Skt. Paul opslag 427. Okt 14 1889.

Bor i 1916 i Odinsgade 17. Folketælling opslag 2.

Bor i 1921 i Odinsgade 17. Folketælling opslag 3. Anders Peter Andersen 30/4-1858 bor her også. Er slægtning, Hansigne's far.

Bor i 1925 i Odinsgade 17. Folketælling opslag 17. Anders Peter Andersen 30/4-1858 bor her også. Er slægtning, Hansigne's far.

Bor i 1930 i Odinsgade 17. Folketælling opslag 15. Her er anført at der er 1 dødt barn i ægteskabet.

Hendes mand Robert Vigtor Hugo Grosse dør 1936 og der står at han/de bor Æblevej 49.

Mvh
Susanne Hansen