For alle > Opslag i bøger og på arkiver m.v.

Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

<< < (280/285) > >>

Ulrik Damgaard Pedersen:
Hej Bente

Jeg søger min onkel Hennning

Navn: 
Henning Villy Petersen, f 29/6 1922 i Tikøb, gift 1/10 1955 i KBH rådh. Senere skilt. Jeg håber der er "bid"
mvh

bente lindhardt:
Hej Ulrik.

Det opslag kan jeg ikke påtage mig. For det første går begravelsesprotokollerne kun til og med 1990, og da er Henning er kun 68 år. Jeg skal have et meget mere præcist årstal, da det vil tage flere timer at lede efter ham med det efternavn.

Vh
Bente L

Ulrik Damgaard Pedersen:
Hej Bente
Undsk ulejligheden men det er løst. Min onkel døde tidligt 1979
mvh

Birgit Djurhuus Wendelboe Jeppesen:
Hej Bente,

Kunne du måske hjælpe med at finde begravelsen for Junius Hansteen Blumensaadt, født 16. juni 1802, Sct.Knud, Odense, døbt 30. juni 1802. Han bliver 21. oktober 1830 gift i Kauslunde, hvor han er kirkesanger og skolelærer, med Anna Christine Ramløse, datter af Lars Hansen Ramløse og hustru Marie Dibe.

Anna Christine Ramløse er født 25. oktober 1799, Trinitatis, København, døbt 13. november 1799. Hun dør 27. oktober 1875, Trinitatis, København, begravet 2. november 1875 samme sted. Jeg har været heldig med at finde hendes begravelse. Jeg kan nemlig ikke finde hende i Stadsarkivets begravelsesprotokoller.

Junius Hansteen Blumensaadt kan jeg heller ikke finde, men jeg har set på flere slægtsforskningssider, at han skulle være død i København i 1862. I FT 1860 bor han Gothersgade 3 i København sammen med ægtefællen, stilling partikulier,
Adresse: Gothersgade Gadenr: 3
Sogn: Sankt Annæ Vester Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: St Anne Vester.

I fortegnelsen Københavnske gader og sogne tilhører Gothersgade fire sogne, Helligånd, Trinitatis, Sankt Johannes og Sankt Pauls, men han er ikke at finde i nogle af de sogne i 1862.

i FT 1870 finder jeg hende som enke, boende Hyskensstræde, men i kirkebogen ser hendes adresse ud til at være Sølvgade.

Det er som om både hun og manden går under radaren angående information om deres dødsfald i de arkivalier, man ellers kan søge i. Ancestry og danske kirkebøger, FamilySearch, politiets registerblade etc.

Jeg håber, du kan finde ham. Han er nok lidt vanskelig på den måde, at hans navn kan staves på flere forskellige måder.

Venlig hilsen
Birgit Djurhuus

Gitte Johansen:
Hej Birgit

1863

https://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/record/doms_aviser_page%3Auuid%3Af41ac3df-28f6-4e23-a6e2-59a7f97289c4/query/junius%20blumensaadt

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version