Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Jens Ole Jensen

Hej Bente

Jeg søger efter Stefan Warchot død 1968 i København
Født 1910 i Helsingør (rettet)
Han havde Antikvar Boghandler i Matthæusgade i København 1948-1951

Og hans kone
Mary Karoline Skov død 1955 i København
Født 1920 i Randers amt

Jens Ole Jensen, Aalborg.



Lise-Mai

Hej Bente.

Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig og har lyst til det.  :)

Jeg har forsøgt i flere år forsøgt at finde  min 3x tipoldefar. Jeg har kun fundet hans kone i begravelses protokollen.
Det drejer sig om Lauritz Emil Wøhler. Født i kbh 10 dec 1842. Han døde 4/3-1920. Men han er registreret på Baldersgade 49,1 i 1921.
Han var krigassessor under Lynge-Kronborg.
Hans kone har begravelses løbe nr 10740 stadsarkivet begravelses protokol.
Jeg håber du kan finde ham.  ;D

Venlig hilsen
Lise-Mai Wøhler

Inger Toudal

Det er hustruen, der dør 4. marts 1920: https://kbharkiv.dk/permalink/post/17-1229216

Hans død kan findes på nettet:

http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/search/%22lauritz%20emil%20w%C3%B8hler%22/date/1921-05-01%2C

- kan ikke læse, hvad der står i aviserne, men udgivelsesdatoerne indikerer, at han dør i juni 1926.

https://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=6&item=3261

https://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=5&item=83849 - nr. 2577

FT-1925, Baldersgade 49: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=96177#96177,15747838

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Morten Hammer

Hej.

Det ville være fint, om du kunne kikke efter:

Marius Hammer, født 3. dec. 1909 i Hassing, Hassing, Thisted Amt.

Konen, Maren Marie Hvas Hansen, flyttede tilbage til Lemvig i 1940 (til hendes forældre) sammen med deres 2-årige datter.
Han blev i København, hvor han stadig boede på Frederiksberg (Rosenørns Alle 41) i 1958.

Der er ingen i familien i Thy, der ved, hvad der derefter skete med ham, og hvornår han døde. Et bud ville være 1963 +/-5 år.

På forhånd tak!

m.v.h.
Morten Hammer

Helle Jespersen

Theodor Hans Nielsen
Født 23. september 1858, Abbetved, Kirke Saaby, Roskilde amt

I FT1925  og 1930 er han på Langgade 46 i København.

Kunne du kigge efter ham?
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

bente lindhardt


bente lindhardt

Jeg har sendt besked til Jens Ole og Helle i dag d 11/2-2020

Vh
Bente L

Jens Ole Jensen

Stor tak
Du skriver 1955 men kirkebog siger 1956?

Manden døde 4/11 1969 ifølge Sankt Paul kirkebog
Der står Søndermark Krematorium.

Jens Ole

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

bente lindhardt

Svar til Jens Ole Jensen.

Det var en slåfejl. Kirkebogen har selvfølgelig "ret" Mht til manden. Hvordan fandt du hans dødsdato og sted? Begravelsesprotokollerne på Københavns Stadsarkiv har kun optegnelser over dem, som er begravet i Københavns kommune. Søndermarken ligger i Frederiksberg kommune. så derfor fandt jeg ham ikke.

Vh
Bente

Jens Ole Jensen

Tak for al din hjælp
Jeg fik hjælp vedr. manden af Stinne Kirkegaard.

Troede ikke du kunne finde mere.

Jens Ole


Jens Ole Jensen

Tænker du på oplysninger fra hans begravelse?

Ja der står i kirkebogen at han var separeret.
Han giftede sig som enkemand men blev separeret fra kone 2

Jens Ole


Jens Ole Jensen


bente lindhardt

Svar til Jens Ole.

Det stod ved hans død i kirkebogen.

Vh
Bente

Morten Nielsen

Hej Bente,

Nielsine Petersen (født Nielsen 23. juni 1862 i Kolding), enke efter bøssemager Knud Victor Petersen (død 1923), dør 23. april 1950 i en gasulykke i sit hjem Trekronergade 37 B i København.

Jeg har forgæves søgt efter hende i KB for Valby, Johannes Døbers og Alm. Hospital og håber nu, at begravelsesprotokollen kan give omlysning om KB.

Venlig hilsen
Morten Nielsen


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Morten Nielsen

Jamen, det er hun da også, Gitte ;). Hold da op, hvor er jeg blevet dårlig til at overse her på det sidste >:(.
Tak for dit fund.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Vibeke Jespersen


Hej Bente

Mon du kan se efter

Frederikke Augusta Petersen, født Hansen.
Hun er død den 5.2.1945 i København.

Jeg er interesseret i dødsårsag..

På forhånd mange tak.

Venlig hilsen
Vibeke

Ejgil Pedersen

Hej Bente

     Mange tak for tilbud om hjælp til opslag.

Det drejer sig om ægteparret Christiane og Ole Kristian Thomsen. Sidste fælles adresse, Sølvgade 28, København K. Primo november 1949.
Christiane Jensen født 1-5-1891 i Thorning Sogn, Lysgård Herred, Viborg Amt. Død primo november 1949.

Ole Kristian Thomsen født 8-4-1900, Elling Sogn, Hjørring Amt.

Kan du oplyse mig om Christianes dødsdag, sted og hvor hun er begravet.

Endvidere hvornår og hvortil og flyttede Ole Kristian Thomsen, ansat i Forsvaret (hæren) med pension fra medio 1960. Flytningen til egnen omkring Silkeborg har tidligst fundet sted efter pensionen. Der var endnu omkring 11 år til pensionen efter Christianes død.

Mvh. Ejgil.
       

Ole Holst Petersen

Undskyld at jeg blander mig, men jeg fandt Ole Kristian Thomsen i værket Danmarks Hær fra 1934-1935, så det er gamle oplysninger, jeg kan bidrage med. Måske har du allerede alle nedennævnte oplysninger, men de er jo med til at tegne en karriere.
Citat:
Thomsen, Ole Kristian, Officiant, født 8. April 1900 i Elling. Søn af Husmand Lars Christian Thomsen og Ane Johanne, født Jensen. Gift den 6. Oktober 1925 med Kristiane, født Jensen.
Kolonialkommis,
25. April 1921 Rekrut ved 30. Bataljon,
24. April 1922 Underkorporal,
23. Juni 1922 Korporal,
10. September 1923 Sergent,
1. Oktober 1926 Officiant ved 2. Bataljon,
18. Oktober 1927 - 31. Oktober 1932 Tjenestegørende ved Generalinspektøren for Fodfolket,
1. November 1932 ved Jydske Divisions Stab.
Citat slut.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

bente lindhardt

Hej Eigil
Citat fra: Ejgil Pedersen Dato 26 Mar 2020 - 15:50

Jeg kan ikke hjælpe med at finde ud af, hvor og hvornår han flyttede, men jeg kan måske finde ud af, hvor og hvornår hans kone døde.
Vh
Bente

   

Det drejer sig om ægteparret Christiane og Ole Kristian Thomsen. Sidste fælles adresse, Sølvgade 28, København K. Primo november 1949.
Christiane Jensen født 1-5-1891 i Thorning Sogn, Lysgård Herred, Viborg Amt. Død primo november 1949.

Ole Kristian Thomsen født 8-4-1900, Elling Sogn, Hjørring Amt.

Kan du oplyse mig om Christianes dødsdag, sted og hvor hun er begravet.

Endvidere hvornår og hvortil og flyttede Ole Kristian Thomsen, ansat i Forsvaret (hæren) med pension fra medio 1960. Flytningen til egnen omkring Silkeborg har tidligst fundet sted efter pensionen. Der var endnu omkring 11 år til pensionen efter Christianes død.

Mvh. Ejgil.
       


Pernille Amanda Kanto

Hej, jeg vil rigtig gerne have hjælp til at finde Poul Ingman Eriksens død.
Han er født 23. marts 1922 i København og bor også i København 1954 med sin hustru, Ibbe Sølve f. Ipsen.
Jeg ved, at Ibbe dør 1999 og er begravet på Korsørs kirkegård, men regner med at Poul er død i 1970'erne, da ingen ad børnebørnene har kendt til ham (født start 1980'erne).

Kan du hjælpe? :)

Jens Ole Jensen

Ifølge Berlingske Tidende 23/8 1984 døde Hans Pedersen Majland i København.

Håber du kan finde hans dødsattest.

Jens Ole Jensen, Aalborg

bente lindhardt

Stadsarkivet har lukket, så jeg kan ikke hjælpe med opslag i øjeblikket.

Vh
Bente

John Thomsen

Kære Bente

Endnu en gang må jeg ty til dine færdigheder.

Hvor er Carl Georg Marius Larsen begravet/bisat? Han var søfyrbøder af profession og sejlede bl.a. på Finland, hvor han også hentede sig en kone, Salli.

Han blev født 9/10 1904 i Middelfart, og døde 15/1 1970 (hvor?), samt er kremeret i Bispebjerg krematorium.
Iflg en dødsannonce boede han i Ragnholdgade 14 med kone Salli og et par døtre. FT 1940.
Døde Mænd i Aldersro sogn går imidlertid kun lige til 1970 (!), selv om Arkivloven vist siger 2010?

Venligst
John

bente lindhardt

Jeg kigger efter alle, når Stadsarkivet åbner igen .

Læsesalen er stadig lukket
Københavns Rådhus er endnu ikke åbent for besøgende. Det gør at læsesalen også stadig holder lukket.

Åbning af læsesalen afventer offentlig adgang til Rådhuset.
Mens kulturinstitutioner, biblioteker og arkiver rundt omkring i København slår dørene op igen efter mange ugers lukning pga. covid-19, må vi desværre vente lidt endnu før Københavns Stadsarkiv kan gøre det samme.
Det skyldes læsesalens placering på Københavns Rådhus. Rådhuset er endnu ikke åbent for besøgende og læsesalens åbning afventer derfor Rådhusets åbning. Hvornår Rådhuset åbner er endnu ikke afklaret.

Vh
Bente Lindhardt