For alle > Opslag i bøger og på arkiver m.v.

Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

(1/280) > >>

bente lindhardt:
Hvis du med stor sikkerhed ved, at en af dine aner er død i Københavns kommune i tidsrummet 1861-1987 vil jeg prøve at finde dødsfaldet i begravelsesprotokollerne.

Mændene er opført under efternavn, erhverv og initialer for deres fornavne.

Kvinderne er opført under efternavn (gifte kvinder under deres giftenavn), ægteskabelig stilling og initialer for deres fornavne.

Du skal angive fulde navn og husk alle fornavnene i rigtig rækkefølge og et ca. dødsår, så leder jeg plus/minus 5 år

Hilsen
Bente Lindhardt

Helle Rasmussen:
Det vil  jeg da meget gerne gøre brug af  :D

Det drejer sig om min oldefar Hans Vilhelm Jönsson død d. 30/6  1910 i Christianshavns Arresthus. Jeg ved at han er begravet fra Sct.Johannes stiftelsen, men ved ikke hvor. Jeg har ikke kunne findes ham i nogle kirkebøger.
Han var cigarmager eller cigararbejder.

Jeg ville være meget taknemlig for alt hvad du kan finde (hvis du kan finde noget!) Han må jo være registeret et eller andet sted  :-\

På forhånd tak - jeg venter i spænding

Hilsen Helle

Alita Tind:
Hej Bente

Jeg vil meget gerne vide om der står mere i begravelsesprotokollen end jeg allerede ved  om 2 kvinder der døde og blev begravet samtidig (KB Blaagaard Sokkelund København opsl 149):

Anna Marie Sofie Braband
enke (efter Bødker)

Født: 20-03-1835 Fødested: Bjergsted

Død: 25-01-1911 Adresse ved død: Wesselsgade 10, 5

Ingen ægtefælle registreret.

Død på Sct Joseps Hoispital - begravet 29. januar 1911 på Frederiksberg Kirkegård

Johanne Hansine Frederikke Jacobine Braband
enke

Født: 28-12-1840 Fødested: København

Død: 25-01-1911 Adresse ved død: Bagergade 3, 3
Ingen ægtefælle registreret.

Antal hjemmeboende børn:

Død på bopælen? begravet d. 29. jan 1911 på Blaagaards kirkegård

Hilsen Alita

bente lindhardt:
Hej Helle og Anita.

Jeg ser efter dem alle tre, og hvis de er døde i Københavns kommune, burde de kunne findes.

Bemærk! Hvis de er døde på Frederiksberg, kan de ikke findes på Københavns Stadsarkiv.

Hilsen
Bente Lindhardt

claus andreasen:
Hej Bente...

Jeg ved ikke om du kan hjælpe, da mine oplysninger ikke helt matcher det du skrev i dit oplæg - men prøver alligevel.. :)

Jeg søger dødsfald på Keld Theodor Larsen f. 31/5-1920 Sct. Johannes, han bliver gift d. 21/3-1942 på Københavns magistrat med Jona Danielle Pauline Bæk f. på Færøerne.
Han er tømrer - men tog på valsen som naver, og endte som vagabond.

De fik fire døtre, og han er i live i 1965 hvor den ene datter begår selvmord i Bispebjerg d. 3/2-1965.
Reelt set kunne han stadig være i live - men det ved jeg fra familien at det er han ikke..!
Der er dog ingen i familien der rigtig ved hvornår han døde..?

Håber du kan hjælpe lidt.. ;)

Mvh. Claus

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version