TAK FOR DENNE GANG

Startet af Jens Viliam Froulund Villumsen, 24 Feb 2013 - 19:34

Forrige emne - Næste emne

Jytte Overgaard Jensen

Hej Jens

Jeg er rigtig ked af at høre, du holder. Hver gang jeg bad om hjælp til tydning og rettelser, og så det var dit navn, blev jeg glad.
Der var ingen spørgsmål tegn i tydningen, når den kom fra dig.
Håber du kommer tilbage.   

Med venlig hilsen
Jytte Overgaard Jensen

Rose Marie Spooner

Hej Jens! Jeg vil takke dig så mange gange, fordi du har været en stor hjælp for mig, så jeg ikke har opgivet slægtforskningen, som ind imellem kan "drille".
Forhåbentlig vender du tilbage.
Indtil da mange venlige hilsner fra
Rose Marie Spooner

Birthe Mikkelsen

Hej Jens

Selv om jeg kun har været med i ca. 1 år, har du flere gange hjulpet mig med "oversættelser".

Jeg er meget ked af, at du holder pause, men forstår det godt.

Tak for din venlige hjælp. Jeg håber, du får lyst til at vende tilbage.

Venlig hilsen
Birthe Mikkelsen

Ib Hansen

Hej Jens,

Ked af at høre om din pause. Den er velfortjent - og ingen har på nogen måde krav på dine private årsager.

Håber meget du kommer tilbage igen. Din hjælp er uvurderlig, også selv om vi har en del andre, dygtige "tydere".

Mange hilsner
Ib


Bente Frilund Gjørup


Hej Jens

Alle har brug for en pause i ny og næ. Alligevel håber jeg det går dig som den gamle cirkushest: Når musikken spiller (folk beder om hjælp med en vanskelig tekst) ja så må den danse med.

med venlig hilsen

Bente




Leif Sommerdal

Hej Jens

Du ved, at jeg har stor respekt for dig, og jeg forstår og respekterer naturligvis din beslutning.
Som man siger: "Tiden læger alle sår" - og det sker forhåbentlig også her på et tidspunkt.

Og til alle andre. Vær venlig at respektere en beslutning, der bliver udkommunikeret. Ingen kan forlange en forklaring fra en frivillig. Vi kan kun være taknemmelige for den store indsats, som Jens har ydet til alles glæde.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jette Marie Iversen

Jeg vil også gerne takke dig og beundre din indsats her på siden.
Du har i min spæde start i slægtsforskning været mig til stor hjælp og nytte.
Jeg takker dig og håber du vende tilbage.
Venlig hilsen
Jette Marie Iversen

Bodil Cziezerski

Hej Jens,

jeg vil ogsaa gerne sige tak for din kompente hjaelp, naar jeg har haft et problem, var du altid i stand til at hjaelpe, jeg haaber meget, at du vender tilbage.

Mange venlige hilsener
Bodil Cziezerski
Bodil Cziezerski
bodil@cziezerski.de

Janne Pia Stendahl

Kære Jens

Det var trist at læse, håber du får noget godt ud af det.
Jeg vil siger dig TUSIND tak for AL din hjælp. Ved at jeg selv -og en hel del flere, kommer til at savne dig. God vind fremover.
mvh
Janne Pia Stendahl

Janne Pia Stendahl

Kære I der vil skrive noget til Jens ang. hans 'pause'

Helt ærligt; om han RÅBER eller ej, er der da ingen der har krav på at få en forklaring på noget som helst! Manden har meldt ud hvor hans står, -dersværre at han står af! Det er da hans eget valg, uanset årsag hertil. Ja, det er bare vildt ærgeligt for alle os, som har klappet i vores små hænder over hans svar til os, måske også for dem, som ikke falder på halen over hans kunnen. 

Må tilstå, jeg ikke bryder mig om tonen i et par af kommentarene til hans 'afgang'.

mvh
Janne Pia Stendahl

Jytte Qvist Jensen

Hej Jens.
Jeg siger tak for alle de gange du har hjulpet mig,
men håber dog du vender tilbage,men ellers ønsker
jeg dig alt godt i fremtiden.
MVH
Jytte

Palle Holm

Tusinde tak for hjælpen. ;D

Håber du for lyst igen.

Palle

Thomas Kryhlmand

Auww - jeg har stukket hånden i en hvepserede . . . .

Af  og til hygger jeg mig med at logge ind på en hjemmeside, der har et forum, hvor kyndige tydere hjælper mindre kyndige med at 'oversætte' diverse tekster. Oftest gotisk håndskrift fra ældre kirkebøger til de mere genkendelige bogstaver på computerens tastatur.

Indtil nu har jeg anset dette forum for at være en fuldstændig åben platform, som man bare besøgte for at give sit besyv med, når folk havde brug for hjælp. På tilsvarende vilkår havde de 'nødlidende' jo opsøgt kanalen for at søge bistand i en trængt situation i deres slægtsforskning.

Så var det, jeg stødte på en tråd, hvor en tyder opsagde sin stilling. I hvert fald for at par måneder. Årsag 'indtrufne omstændigheder'. Jeg kendte ikke manden, men - indrømmet - jeg var da stødt på hans navn tidligere. Over syv tusinde indlæg i løbet af lidt over et år på min hyggelige kanal havde da prentet mandens navn på mine nethinder. Men for mig var det nyt, at enkeltpersoner åbenbart havde adgang til at erhverve en særlig autorisation til optræden i forummet.

Naturligvis blev jeg nysgerrig. Især fordi to kvinder mente at vide, at bemeldte person var stået af i protest mod den forening, der lægger navn til forummet. Den ene overvejede oven i købet at melde sig ud af foreningen i solidaritet med forurettede.

Jeg spurgte derfor forsigtigt, om de to kvinder havde en særlig viden om indholdet af formuleringen 'indtrufne omstændigheder', der satte dem i stand til at drage så vidtgående konklusioner. Det benægtede sagens hovedperson (citat)  'Jeg kan, med rank ryg, side, at INGEN her i foreningen har en baggrundsviden, som ikke er andre forundt'. Men dermed dementerede vores hovedperson jo ikke, at kimen til miséren lå hos DIS-Danmark - på et eller andet niveau.

Mit fjerne familiemedlem Ib Hansen i Tønder er direkte forarget: 'Ingen har på nogen måde krav på dine private årsager' . . . . Hvem har bedt om at få kendskab til 'dem', Ib? Hovedpersonen omtaler jo ikke 'private årsager'.

Men jeg erkender, at jeg er i defensiven. Et - synes jeg - uskyldigt indlæg, der havde til formål at forhindre mytedannelser, er blevet fortolket som et angreb på en person, jeg ikke kender.

At abdikationen tidsmæssigt falder sammen med selveste pavens, anser jeg for en tilfældighed.

Men jeg har åbenbart totalt misforstået dette forums substans. Eller har jeg . . . . ? Hvad er kriteriet for at få pavestatus i nærværende forum?

Thomas



Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Anne Mortensen

Hej Thomas

Hvorfor meddele at man holder pause  ???

Der er mange andre dygtige hjælpere - især har jeg set Jørgen Thue Pedersens navn igen og  som i mine øjne er utrolig dygtig.

Det er selvfølgelig helt OK at de mange der er blevet hjulpet takker, men ved af hjælp fra kopier af Gotisk skift og øvelse/træning kunne mange  sikkert selv være blivet dygtig.

http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/introduktion_til_gotisk_skrift_for_arkivbrugere




Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anders M. Petersen

Hej Jens Viliam!

Du har jo hjulpet mig utallige gange og jeg ville slet ikke være nået nært så langt med min slægtsforskning (som netop har haft 1 års fødselsdag) uden din utrættelige hjælp. Derfor et stort tak for den!

For mig var Slægt & Data i starten blot et webforum, hvor man kunne få god hjælp til tydning af kirkebøger. Det var først efter nogle måneder at jeg begyndte at undersøge foreningen bagved (DIS) og hurtigt kom frem til, at jeg ikke kunne fortsætte som "gratist" med al den uselviske og venlige hjælp som jeg fik herinde.

Derfor synes jeg også at det er ærgerligt, at hændelser i "foreningen DIS" påvirker det "alle-til-alle" samarbejde vi har herinde i Forum, men sådan kan det gå  :'(

Jeg håber at se dig tilbage i Forum i din gode gamle form igen - der er mange nye slægstforskere derude, som hurtigt vil give op overfor utydelige scanninger, sløset håndskrift og underfundigt præstesprog, hvis ikke du er her til at løbe dem igang!

Med venlig hilsen og tak for din hjælp hertil!
Anders, som nu selv kan tyde mange af de opslag, som virkede fuldstændigt ulæselige for 1 år siden!
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Helle Damkjær Nygaard

Kære Jens.

Også et stort tak fra mig - savner dig allerede.

Mvh.
Helle Damkjær
Med venlig hilsen
Helle Damkjær

Karen Marie Knudsen

Jeg giver Thomas Kryhlmand ret.
Det skal være sjovt, at hjælpe andre med at tyde. Særlig hvis man kan give dem et skub i den rigtige retning.
Så Jens Villumsen har brug for en pause. Jeg tager tit en pause, især når jeg begynder, at snakke som de gjorde i 1700-tallet.
Men når folk begynder at RÅBE ad hinanden fordi man ikke mener det samme, såååå.

kthxbai

Karen Marie Knudsen
                                                                                                                                                                   

Inge Bigum

Kære Jens.

indtrufne omstændigheder er en privat sag. Jeg forstår ikke hvorfor nogen forlanger en uddybning af det. Respekter dog en udmelding, og håb at den dygtige person igen får lyst og overskud til at hjælpe os igen.

Selv har jeg enormt stor hjælp af både Jens og mange andre venlige personer her på Forum, så jeg bliver bedre til at læse den gotiske skrift. Jeg har været på et par gode kurser, men det, at få hjælpen her, se hvad det er der er tydet, og vende tilbage til kirkebogen og læse det, er en rigtig god træning. Jeg håber jeg en dag kan være med til at hjælpe andre.

Hav det godt med din beslutning Jens, og også jeg håber du vender tilbage.

Venlig hilsen
Inge Bigum
:)
Inge Bigum
Medlem af DIS og
Roskildeegnens Slægtsforskerforening

Ib Hansen

Kære Thomas,

Min fjerne - og altid velvillige slægtsforskerven. Jeg er ikke forarget. Og da slet ikke på dig. Du har sandelig også hjulpet mig mange gange.

For mig er en personlig sag "bare" en privat sag. Og en privat sag kræver ikke uddybende forklaringer.

Beklager hvis du har misforstået mig.

Mange hilsner - både til dig og Jens
Ib

Thomas Kryhlmand

#49
Kære Inge Bigum,

- sådan skriver du: 'indtrufne omstændigheder er en privat sag. Jeg forstår ikke hvorfor nogen forlanger en uddybning af det'.

Hvem er det, der forlanger en uddybning?

Hvis det er mig, du hentyder til, vil jeg bede dig nærlæse mine indlæg . . . .

Venlig hilsen

Thomas

PS: Jeg nåede ikke at læse Ibs indlæg, før jeg stillede mit spørgsmål til Inge. Men nu benytter jeg lige lejligheden til at gentage spørgsmålet til Ib: Hvem er det, der forlanger en uddybning?
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Ingrid Fredelund Krogh

Hej Jens

Jeg vil savne dig, du har været en uvurderlig hjælp for mig,
der er en forholdsvis ny slægtsforsker. Du vil blive stærkt
savnet for din store ekspertise i tydning af gotisk skrift.

Jeg håber, du vil finde overskud til igen, at vende tilbage
til dette forum.

Venlig hilsen
Ingrid Krogh
Venlig hilsen
Ingrid Fredelund Krogh

Ib Hansen

Hej Thomas - fjerne slægtning

Det er jo ikke dig. Du har som sædvanlig et sobetrt sprog.

Hvem det er fremgår vist ret tydeligt på 1. side i tråden.

Mange hilsner
Ib

Svenn Chr. Trønning

Hej Jens!

Jeg har været flittig til at bruge dig , håber ikke jeg har tæret for meget på dig . Jeg er rigtig ked af det , hvis det er din endelige beslutning , og håber virkelig du vender tilbage . Jeg er dig meget taknemlig for den hjælp , du har ydet mig i tidens løb.


Håber du for en god tid fremover.

Mange mange venlige hilsner.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Carsten Bach Kristiansen

Hej Jens!

Du skal have en meget stor tak for alle de gange, du har hjulpet mig.

Jeg håber at du snart vender tilbage.

Du må have det godt, så hørs vi snart igen.

Hilsen
Carsten Bach Kristiansen



Inger Huus

hej Jens
Jeg vil også gerne sig dig tak for den store hjælp jeg har fået af dig

håber du vender tilbage igen,vi har alle brug for at koble fra en gang i mellem

Nu må du nyde foråret og sommeren

Hilsen Inger Huuus

Jens Rasmussen

Hej Jens,

Jeg kender dig desværre ikke personligt, men som mange andre her i forum - stort set alle er min helt personlige antagelse - er jeg også ked af at du i en periode fremover har lyst til at se lidt andet end gamle kirkebøger.

Personligt har jeg ikke dyrket slægtsforskning så længe og du har været en KÆMPE HJÆLP (ja, jeg råber hvor jeg føler det er på sin plads) med dine hurtige svar/tydninger og dermed også en STOR INSPIRATION for en nybegynder som jeg, der ellers hurtigt ville være stoppet op eller måske endog være gået helt i stå, så dette vil jeg gerne sige STOR TAK for.

Jeg håber selvfølgelig også at se dig herinde igen, og iøvrigt synes jeg at det er helt OK at du endog er så høflig at du melder ud til alle os der ofte sidder med stopuret i hånden og venter på svar på endnu en tydning fra din hånd, at du lige har brug for et pusterum - det har alle mennesker jo behov for ind imellem.

Apropos "høfligt" så er jeg enig med en bruger som skriver at man jo selv kan se på andre svar i denne tråd hvor velopdragent man har lyst til at optræde. I et åbent forum som dette vil der jo altid være enkelte som enten lige har lyst til at opkaste et politisk statement eller folk som bare pr. definition er af den kværulantiske (er det mon stavet korrekt? - tydning påkrævet  :D) type som bare må skabe en diskussion om alt uanset relevans for den aktuelle tråd. Dette kan du forhåbentligt abstrahere fra, og enten vælger de jo på et tidspunkt at stikke piben ind igen eller eller også bliver de ved i det uendelige - det er aldrig til at sige!

Igen: Tusind tak for de mange fine tydninger fra din hånd, og nyd dit velfortjent pusterum.

På (forhåbentlig) gensyn

/Jens

Bente Wanning

hej Jens
Også stor TAK fra mig for al din hjælpsomhed.
Du må have en rigtig god lang pause, men det vil glæde mig og sikkert også mange andre personer når og såfremt du melder klar igen.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Anders Mehlsen Andersen

Hej Jens
Jeg vil her på falderebet udtrykke min store taknemmelighed over den hjælp, du har ydet mig i talrige tilfælde.
Jeg kan sagtens unde dig en pause, men håber som mange andre, at du vender tilbage, så vi atter kan trække på din meget kvalificerede hjælp.

vh.

Anders
Venlig hilsen
Anders Mehlsen, Aalborg
andersmehlsen46@gmail.com

Inge Bigum

Kære Thomas Kryhlmand.

Nej, mit indlæg var ikke møntet på dig, og ikke nogen bestemt. Jeg havde ikke læst noget indlæg fra dig. Og jeg kender ikke nogen personer, men "kun" navne.

Men grunden til at jeg blandede mig, er at jeg selv har stået i en situation, hvor jeg måtte melde fra, i en anden slags sammenhæng, og ikke havde lyst til at begrunde hvorfor. Og det blev meget ubehageligt.

Håber ikke jeg har generet nogen, det var i hvertfald ikke meningen.

Venlig hilsen

Inge Bigum

Inge Bigum
Medlem af DIS og
Roskildeegnens Slægtsforskerforening

Leif Sommerdal

Ud over emnets kvaliteter og respekten for Jens føler jeg mig kaldet til at udtrykke en lige så stor respekt for Thomas, som jeg også kun kender for gode hensigter.

Jeg vil opfordre alle til kun at benytte denne tråd til at hylde Jens - lad personfnidder ude fra denne tråd - jeg kender begge parter - og de har begge min største respekt
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)