TAK FOR DENNE GANG

Startet af Jens Viliam Froulund Villumsen, 24 Feb 2013 - 19:34

Forrige emne - Næste emne

Jens Viliam Froulund Villumsen

På grund af indtrufne omstændigheder har jeg tabt lysten til at fortsætte med tydningerne her i Forum, i hvert fald for en tid.

Jeg har givet mig selv en pause på foreløbig 2 måneder, hvorefter jeg vil tage min beslutning op til fornyet overvejelse, om jeg skal fortsætte eller ej.

Jeg vil ønske for jer alle, at I fortsat må have stor glæde af jeres slægtsforskning.
Det har været en fornøjelse for mig, når jeg har kunnet hjælpe jer.

Og jeg lærte også hele tiden noget selv. Trods 45 års erfaring med slægtsforskning og tydning, bliver man aldrig "udlært".

mvh. Jens Viliam Froulund Villumsen
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Jytte Pedersen

Kære Jens Viliam Froulund Villumsen
Det er jeg godt nok ked af at læse, men jeg vil så hermed gerne sige tak for den hjælp du har ydet.

Jeg ønsker dig god vind...og håber du vender tilbage  :)

Med venlige tanker
Jytte Pedersen
Med venlig hilsen
Jytte Pedersen
jytte@billedmager.dk

Jamie Jeanett Jaconelli

Hej Jens,

Du vil blive savnet  :) Du har ydet mig en kanonhjælp, hvad jeg er dig meget taknemlig for!

Håber på alt vel hos dig og at vi snart ser dig igen!

Jamie

Sofie Petersen

Kære Jens!
Jeg har jo ikke kendt dig så længe, men jeg har lært meget af dig i den tid og set frem til dine tolkninger. Håber, vi mødes igen- jeg vil komme til at savne dig!
Venlig hilsen, Sofie Petersen
Venlig hilsen
Sofie Petersen
6780
sofienederby@mail.dk

Bente Holst


Hej Jens

Det er jeg ked af at læse. Uden din hjælp var jeg ikke nået så langt med slægten. Tak!
Jeg tror vi er mange der kommer til at savne din hjælp.

Håber meget du vender tilbage.

Venlig Hilsen
Bente Holst

Birthe Nielsen

Hej Jens!

Du skal have en meget stor tak for alle de gange, du har hjulpet mig. Jeg håber meget, at du vender tilbage og håber du må have det godt.

mange hilsener fra Birthe Nielsen, Allerød

Judith Olsen

Kære Jens

Du var netop en af dem, som jeg havde i tankerne, da jeg skrev mit indlæg under "beretning fra bestyrelsen" her til aften.

Please Jens, besind dig. Det er ikke bestyrelsen/foreningen som sådan der rammes af din beslutning,  men derimod masser af medlemmer og brugere.

Som jeg har nævnt til andre: Er du utilfreds - og det er du, kan jeg regne ud - så brug din stemme på generalforsamlingen - i stedet for at "straffe" de medlemmer og brugere, som indtil nu har nydt godt af din kunnen - og som fremover også ville have glæden af dit arbejde.

Det er fint for mig, hvis du har brug for en pause. Du har så sandelig "været på" i meget lang tid.

Men vores medlemsskab af foreningen er jo ikke "hængt op på" at vi skal hjælpe andre til enhver tid.

Kom nu Jens: Du er omend ikke uundværlig, så dog et menneske, hvis indsats i "Hjælp til Tydning" værdsættes af endog rigtig mange.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hej Jens

Kan kun være enig i de foregående indlæg. Du vil også blive savnet meget herfra.
Håber, at du efter lidt pause alligevel får lyst til at fortsætte din store hjælp her i forum.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Kirsten Kjellerup

Hej Jens,

Også en stor tak fra mig. Men jeg forstår godt dit behov for at holde tænkepause.

Venlig hilsen
Kirsten Kjellerup

Anne Ravnskjær

Kære Jens Willumsen

Jeg vil gerne takke for de gange du har hjulpet mig med at tyde (for mig) vanskelige tekster. Vi er mange, der kommer til at mangle din ekspertise. Jeg håber, at du efter et par måneders pause vender tilbage.

med venlig hilsen

Anne Ravnskjær

Helle Sørensen

Hej Jens.
Også jeg er meget ked af, at måtte undvære din store hjælp med tydning. Du har virkelig været SUPER.
Jeg håber det bedste for dig og håber inderligt, at du vil vende tilbage.
Du ønskes held og lykke fremover  ;)
Mange inderlige hilsner
Helle Sørensen

Helle Høgh Busted

Hej Jens

Stort tak for den hjælp jeg flere gange har fået fra dig.
Jeg kommer til at savne dig.

Vil gerne ønske dig en god "ferie" og vil håbefuld vente på din tilbagekomst.

Kærlig hilsen

Helle Busted
Kvistgård

Hende der ikke er vild med b.la. Vamdrup præstens skrift


Lis Steengaard Hansen

Hej Jens

Jeg vil også sige dig mange tak, for alle de gange du har hjulpet mig.
Og håber også du kommer tilbage.
Venlig Hilsen

Lis Hansen

Jeanette Brooks

Hej Jens

Det er jeg rigtig ked af at høre.  :-[

Du har været mig en meget stor hjælp til rigtig mange tydninger og på alle tider af døgnet.

Det er et stort tab for tydning forumet.
Håber du snart vender tilbage  :-[
Med venlig hilsen
Jeanette :-)

Birthe Vendelbo

Kære Jens!

Det er jeg da meget ked af at læse, men jeg vil hermed sige tusinde tak for din store hjælp til mig.

Jeg har også med glæde og fornøjelse læst mange af dine svar til andre brugere og medlemmer.

Jeg håber meget, at vi "mødes" igen her i Forum.

Mange, mange hilsner

Birthe Vendelbo

John Ole Hee

Hej Jens
Det er jeg ked af at læse, jeg håber at du kommer tilbage,
jeg takker mange gange for din hjælp.
Hilsen
John Hee

Jette Sørensen

Hej Jens.

Det er jeg også meget ked af at læse at du stopper.
Du vil blive savnet af rigtig mange.

Jeg håber du snart vender tilbge til alle os som har drevet rovdrift på dig.

Men håber du få får en velfortjent skal vi ikke sige ferie :D

Mange hilsner fra
Jette



hilsen jette
4440 mørkøv
www.jettesaner.dk

Lis B. Jensen

Hej Jens

Jeg forstår godt hvis du trænger til en pause - og er ligesom de fleste andre ked af at høre du vil stoppe.
Håber du vil genoverveje din beslutning - for at hjælpe os der ikke er helt so gode som du.

Også tak for hjælpe herfra - og have et godt forår  - en god sommer  - samt god vind fremover.

Håber vi hører fra dig igen
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Jette Mejnertsen


Hej Jens.

Jeg har fuld forståelse af din beslutning, jeg går også og vakler m.h.t. fortsat medlemskab.

Tak for al den hjælp du har ydet mig, du har været hjælpsom på en fin måde.

vh
Jette Mejnertsen

John Lund Steffensen

Kære Jens.
Det er jeg MEGET ked af at erfare.
Jeg vil takke dig mange gange, for den hjælp du har ydet mig.
Håber rigtig meget, du vender tilbage igen, om snart.
Mange hilsner til dig, John Steffensen
Med venlig hilsen: John Lund Steffensen

dagny elisabeth salomonsen

Hej Jens.

Jeg kan tilslutte mig rækken af henvendelser på din meddelelse om at holde en pause.   Jeg respekterer og forstår, at du har brug for at foretage dig noget andet i en tid.  Som alle andre håber jeg, du vender tilbage.   Hver gang jeg har haft et problem med tydning har jeg tænkt:  "Det er helt sikkert, at Jens kan klare det", og det er ALDRIG slået fejl.   Derfor er det et stort savn, at du ikke er med lige nu, men som sagt - så håber jeg, at du vender tilbage.

Indtil da - have det rigtig godt.
Dagny Salomonsen

Klaus Lindegaard

Kære Jens,

Det er jeg unægtelig også meget ked af. Du har godt nok hjulpet mig mange gange og Du vil blive savnet rigtig rigtig meget.

Din enorme ekspertise og kunnen er bare helt uniq og et kæmpe tab for os alle.

De bedste hilsner
Klaus Lindegaard

Thomas Kryhlmand

Kære Jens Villiam Froulund Villumsen,

- jeg håber, du er tilfreds med alle de positive tilkendegivelser, du i en lind strøm modtager fra folk, du har hjulpet i dette forum.

Men to medlemmer af foreningen, Judith Olsen og Jette Mejnertsen, tolker her på tråden din reaktion og selv-idømte-karantæne som rettet mod DIS-Danmark og foreningens ledelse.

Er det en korrekt udlægning, Jens?

Selv anfører du jo 'indtrufne omstændigheder' som årsagen.  Har Judith og Jette en baggrundsviden, der ikke er os andre forundt?

Du kan naturligvis ikke aftvinges en uddybning af formuleringen 'indtrufne omstændigheder'.

Men for at undgå mytedannelser du bør svare ja eller nej til spørgsmålet: Har Judith og Jette ret i, at det handler om DIS-Danmark og bestyrelsens arbejde?

Venlig hilsen

Thomas
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Rita Hansen

Hej Jens!

Jeg har været flittig til at bruge dig , håber ikke jeg har tæret for meget på dig . Jeg er rigtig ked af det , hvis det er din endelige beslutning , og håber virkelig du vender tilbage . Jeg er dig meget taknemlig for den hjælp , du har ydet mig i tidens løb. :'(
De bedste hilsener til dig.

Med venlig hilsen
Rita Hansen

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej Thomas.

Det varmer da, med de mange positive tilkendegivelser. Det skal der ikke herske tvivl om. Og dem vil jeg gerne sige tak for.

Hvad der ligger i "indtrufne omstændigheder" er min helt private sag, som jeg ikke ønsker at uddybe nærmere.  Det håber jeg, at man vil respektere.

Men jeg kan, med rank ryg, sige, at INGEN her i foreningen har en baggrundsviden, som ikke er andre forundt.

venlig hilsen
Jens
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Bente Dahl Nielsen

Hej Jens

Som en, der har nydt godt af din hjælp, vil jeg ønske dig et par rolige forårsmåneder, men jeg håber også, at du igen får lyst og overskud til at hjælpe.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Annemarie Carlsen

Tusind tak for den hjælp, jeg har fået af dig. Nyd de små forårsblomster, der er begyndt at titte.
mvh
annemarie carlsen
Med venlig hilsen
Annemarie Carlsen
mogensogrie@gmail.com
Medlem nr. 13781

Bruger Brothers Keeper

Poul F. Andersen


Til Jens V.F.V. ,

Jeg synes, at Thomas Kryhlmand og alle vi andre her i Tydningsforum har krav på et svar fra dig på hans tre simple spørgsmål.

Jeg kender dig ikke personligt, og jeg mener heller ikke, at du kender mig. Jeg har imidlertid erfaret, at du er rigtig dygtig til at læse gotisk skrift, hvilket jeg respekterer fuldtud i dette forum.

MEN - og her valgte jeg lige at skrive med store bogstaver:
- Når en indlægsskribent vælger at navngive sit indlæg med store bogstaver, så ved jeg, at han RÅBER!

Lige siden internettets fødsel har den måde at skrive på - med STORE BOGSTAVER - været ugleset, fordi det jo viser, at man enten er frustreret eller ude af kontrol.
Jeg synes ikke, at det er værdigt, at man råber ad hinanden i dette - eller for den sags skyld - i andre fora.
Derfor:

Hvis Thomas har bare lidt ret,- så henvend dig dog direkte til kilden(erne) til din frustration
- og lad være med at blande dette forum ind i det.

Men - kære Jens - hold nu fast i, at du er hjælpsom og dygtig til at tyde og transskribere.
Men hold også fast i, at måske ikke alle falder på halen over det.
Kom igen...

Brug evt. i mellemtiden dine kræfter på at lave indtastningsarbejde for DDA. (Dansk Data Arkiv)
Der vil din kunnen til fulde - og helt retfærdigt - også blive værdsat.

Check venligst dette link:

http://www.ddd.dda.dk/indtaster.htm


Med positive hilsner

Venligst
Poul F. Andersen

Jens Voigt

Kære navnebror.

Tusind tak for de mange tydninger du har gjort for mig. Helt klart uvurderligt for mig og ikke noget jeg vil glemme.


Lis B. Jensen

Hej

Jeg synes ikke Jens Viliam Froulund Villumsen skylder os nogen forklaring på hvorfor han vælger at holde pause. Det er hans valg - og det bør vi vel alle respektere. Tværtimod synes jeg det er fint han melder ud - så man undgår unødig bekymring.

Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/