GENLINE pa ANCESTRY.COM

Startet af Kim Melchior, 01 Jan 2011 - 01:48

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Hej og Godt Nytaar.

Jeg har lige fundet ud af at de svenske kirkeboger nu kan findes paa Ancestry.com.
Dette er et resultat af at Genline er blevet kobt af Ancestry.com

Det er lidt mere besvaerligt at arbejde sig ind paa de svenske kirkeboger den vej, men jeg har fundet der er ihvertfald en fordel ved det:

Man kunne ikke gemme en side af for ex en kirkebog paa sin computer i Genline, jeg har ihvertfald ikke fundet ud af hvordan man gor det, men man kan gemme sider fra Ancestry.com

Saa nu finder jeg hvad jeg soger paa Genline og nedskriver GID nummeret som jeg saa bruger til at soge med paa Ancestry.com, hvorefter jeg kan kopiere siden til min computor.

mvh,

Kim Melchior

Svend Aage Hansen

Hej Kim!

Det lyder som om du går over åen efter vand.
Du kan jo skrive en fil fra Genline i PDF-format og spare den på din computer.
MVH
Svend Aage Hansen
Sverige

Kim Melchior

Hej,

Det er muligt at jeg er gaaet over aaen efter vand, men hvis jeg ikke var i stand til at gemme billederne af kirkebogerne af den ene grund eller den anden, i dette tilfaelde fordi jeg ikke vidste hvordan, saa var det stadigvaek et fremskridt for mig at finde en vej at gore det. Jeg har ikke haft nogen til at fortaelle mig hvordan disse computere virker, og jeg er ikke et teknisk vidunder som mange andre der ved alting. Jeg bruger computerenmen den er kun et vaerktoj. men min forte er stadigvaek slaegtsforskningen.

Grunden til indlaegget var at lade andre vide at hvis de har adgang til Ancestry.com, saa har de ogsaa adgang til Genline nu selv om det er lidt mere besvaerligt. Det er maaske noget de ikke har haft tidligere og godt kunne bruge.

Kim Melchior (USA)

Egon Hansen

Hej Kim.
Jeg er også lidt tungnem med det med computer, Genline er vistnok noget som jeg kan komme i forbindelse med på biblioteket, eller ved at betale en hulens masse penge for et abonnent
Kan jeg koble mig på dette hersens Anstry com og se svenske kirkebøger og husforhørslængder eller skal jeg først have et gennummer? og hvordan gør jeg det, rent praktisk?
Min farmor arbejdede på en gård her på Vestsjælland ved folketællingen 1880.her lærte hun min farfra at kende, men så må hun være rejst hjem, for husforhørslisten fra hendes hjemby oplyser at hun er rejst til Danmark 25 maj 1881. og kirkebogen for min farfars hjemsogn fortæller at der er lyst til ægteskab 25 juni samme år og min ældste faster er født i februar 1882!
Jeg ved ikke næjagtigt hvornår hun første gang kom til Sæby sogn eller om det er hendes første tjeneasted her i landet.
Mvh  Egon Hansen

Jørgen Sørensen

Egon, bare lige - Ancestry er også et betalingsprogram. Der er dog en 14 dages prøve version.

Så Genline og Ancestry er ting, du bruger på et bibliotek, find dit nærmeste, som har adgang til disse.

Prøv at klikke på link - Link
Tryk på de forskellige Biblioteker dem med streg under, du kan bare gå tilbage med den blå pil oppe i venstre hjørne af skærmen.
Venligst Jørgen - 2300

Egon Hansen

Av min arm! hvis der kun er de få biblioteker som har abonent på Genline er jeg kommet for sent. For et halvt år siden kunne jeg se Genline på Slagelse bibliotek, men dengang kunne jeg også hjemlåne til Slagelse lokalarkiv fra SA, men det blev lukket da man ikke mente at have råd til de dyre forsikringer som Sa forlangte når læsesalen skulle returnere arkivalier.
Jeg foreslog arkivlederen at man skulle begrænse sig til at tillade hjemlån af film, de er jo ikke uerstattelige, og måtte  så kunne sendes på billigere måde! Men det kunne tilsyneladende ikke lade sig gøre!
Er det lokalt eller på SA at service er en by i Rusland ?
Mvh  Egon

Jørgen Sørensen

Egon
Nu vokser træerne ikke ind i himlen, og jeg er ikke altvidende. :)
Mit svar var nok en kluntet måde at prøve at sige, søg, jeg bruger google rigtigt meget, så se dig lidt omkring, eller spørg på dit lokale bibliotek, de kan nok svare dig.
Min formodning om forskellige folks holdning til hvad de Kunne/kan/burd osv. er den, at de kan lide deres job, og kun gør det der står i "bogen" ;)
Venligst Jørgen - 2300