Det nye Forum

Startet af Helge Bay, 10 Sep 2010 - 16:49

Forrige emne - Næste emne

Helge Bay

Først tillykke med den nye hjemmeside. Et ovenud flot design. Selvom jeg ikke har været rundt i alle hjørner endnu, så er der en del nye funktioner, som ser meget lovende og absolut nyttige ud.

Men: Jeg har også et par kritikpunkter, hovedsageligt til Forum. Generelt er der lidt for meget "julepynt", som det er blevet kaldt, i form af en masse ikoner og tegn, som man ikke rigtig ved, hvad man skal bruge til.

Konkret:

1). I  Forum mangler der en tydelig overskrift skrevet med fede bogstaver, der viser, hvilken Forum man er inde i. Altså i nærværende Forum: "Om nyt forum".  Overskriften kunne meget passende stå mellem de to brune bjælker øverst på siden. Som det er nu er overskriften "gemt" i en lang linje, som man først skal lede efter.

2). Der mangler en tydelig markering af de emner, hvor der er kommet nye (dvs. ikke læste)
indlæg. Altså som i det gamle forum, hvor de blev markeret med "Nyt".

3). Det hedder ikke "Beskeder", men Indlæg. Hvis nogen siger til mig "Kom kl. 5", så er det en besked, men her på siden skriver vi vel ikke beskeder til hinanden.

4). Funktionen: Se de sidste ti "beskeder".
Funktionen er sikkert velment, men hvis man bruger den, får man ti indlæg fra ti forskellige emner, så man har ikke en jordisk chance for at forstå, hvad indlæggene drejer sig om. Efter min mening er funktionen nytteløs, men skade kan den jo ikke, for man behøver jo ikke at bruge den.


5). Personlig Profil.
Jeg var forbavset over at se alle de oplysninger om mig selv, som står i mit profil, helt uden at jeg selv har bidraget til dem, og også over den omfattende statistik, som åbenbart bliver ført over alle brugere.
Jeg troede først, at det kun var mig selv, som kunne se disse oplysninger, men efter at have kikket på andres profiler, blev jeg klar over, at alle har indblik i dem.
Hvad skal andre med oplysninger som "hvor mange beskeder jeg har skrevet, oven i købet pr. Dag"?, Registreringsdato, Sidst aktiv og om jeg for tiden er Online?

6). Brugerstatistik
Hvilket formål har det at føre statistik over hvorlænge en bruger er logget på og hvilke sider (Fora) han har besøgt og hvor ofte og hvor længe, oven i købet på hvilken tidspunkt på dagen?

Hvorfor skal andre kunne snage i, hvad jeg foretager mig og hvornår? Jeg spørger uvilkårlig mig selv, om DIS-Danmark er blevet en slægtsforskerafdeling af Facebook.
Den nye hjemmeside er uendelig langsom. Er det på grund af al den statistik, som åbenbart bliver kørt på alle brugere i baggrunden?

Med venlig hilsen

Helge