Rigshospitalets arkiver

Startet af Claus Rønlev, 10 Feb 2013 - 17:54

Forrige emne - Næste emne

Claus Rønlev

Er der nogen, der er behjælpelig med at finde en oplysning i Rigshospitalets arkiver? Jeg bor i Odense og kender ikke Rigshospitalets arkiveringssystemer.

Det drejer sig om uldspinder Johan Ludvig Rex, der døde på Rigshospitalet 28. januar 1929. Han var født 22. marts 1888 og boede i Bogense på Fyn.

Kan der findes en journal eller andet, der oplyser dødsårsag?


Med venlig hilsen
Claus Rønlev
Mange venlige hilsener
Claus Rønlev
www.ronlev.dk - en side med mere end 6.000 artikler om scannede bøger og andet med interesse for slægtsforskere

Anne Mortensen

Hej

Hvor har du oplysning om han er død på Rigshospitalet ?
I RH's kirkebog er han ikke død på RH på den nævnte dato.

I kirkebogen

Odense
Bogense 1926-1835
opslag 13
død 27.1.1929
Bogense
Gl. Todbodvej
---------------------
Denne vej er i Bogense og er nævnt som dødstedet i kirkebogen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Claus Rønlev

Jeg beklager, at jeg har oplyst forkert.

Det fremgår af en nekrolog i Bogense Avis 28.1.1929:"For et halvt Aar siden blev han angrebet af en slem Sygdom, og det hjalp ikke, han søgte Lægehjælp vidt og bredt. To gange var han saaledes paa Hospital i København, og da han for en halv Snes Dage siden paany vendte tilbage til sit Hjem her i Byen, var alt Haab ude, og i gaar morges udløstes han af Døden."

Uldspinder Johan Ludvig Rex må være udskrevet fra Rigshospitalet ca. 18.1.1929. Er det muligt at finde en sygejournal eller andet dokument, der viser, hvad han fejlede?


Med venlig hilsen
Claus
Mange venlige hilsener
Claus Rønlev
www.ronlev.dk - en side med mere end 6.000 artikler om scannede bøger og andet med interesse for slægtsforskere

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Leif Sommerdal

Der er en del at søge igennem, men du burde kunne finde noget her
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)