registerblad-problem.

Startet af Gerda Nielsen, 30 Dec 2010 - 16:00

Forrige emne - Næste emne

Gerda Nielsen

Hej

Jeg søger efter et registerblad på skrædder Christian Jørgen Christensen, der kom til Kbhvn. med sin

familie i starten af 1880'erne og døde 1898 i Nr. Voldgade  (jeg har fundet hans dødeblad.)

Christian Jørgen Christensen var født 6/8 1833 i Horne og hans kone Ane Kirstine 10/10 1832 i

Odense, hun døde 1901 i Ll. Torvegade.

Jeg mener at have prøvet alle varianter af stavemåder, men jeg kan ikke finde noget.

Hvad gør jeg ??

Venlig hilsen
Gerda Nielsen.


Anette Eriksen

Hej Gerda,

Jeg har hentet denne tekst fra projektet "Politiets Registerblade":

"Dødsfald blev fra skifteretten oplyst til politiet. Den afdødes registerblad blev udtaget, med mindre det var en person der kunne streges ud (hustruen, børn). Ved mandens død blev kortet i nogle tilfælde videreført i hustruens navn.
Dette arkiv, de såkaldte 'Dødeblade 1893-1923' findes på Landsarkivet og er ikke med blandt de her indtastede registerblade."

Du finder derfor ikke umiddelbart registerblade på personer, som er døde i registrerperioden. Til gengæld finder du de nævnte dødeblade på www.fogsgaard.org.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Gerda Nielsen

Hej Anette

Som jeg skrev i mit spørgsmål, så har jeg fundet hans dødeblad, men der står de tidligere adresser

ikke.

Hvis hans blad  blev videreført i konens navn eller hun fik et nyt, så skulle hun vel kunne findes.

Der er nu noget der undrer mig. Alle de dødeblade, der er indtastet på nettet, er jo på personer, der

er døde - hvorfor er de så ikke fjernet ?

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

Jørgen Sørensen

Gerda.
Københavns politis registerblade, som blev ført fra 1890-1923.

Politiet kunne kun udtage personer, som var døde, før de sluttede med at føre register bladene.

Og godt, der ikke efterfølgende slettes døde personer overhovedet, det er jo mest dem, vi leder efter ;)
Venligst Jørgen - 2300

Gerda Nielsen

Hej Jørgen.

Nu har jeg vist forstået  - og tak for det.

Det vil altså sige, at Landsarkivet har de udtagne kort med alle adresserne, -  altså må jeg afsted efter nytår.

Venlig hilsen og
godt "slægtsforsker-nytår"

Gerda Nielsen.

Eva Morfiadakis

Ane Kirstine Christensen
enke

Født: 10-10-1832     Fødested: Odense   

Død:  01-03-1901     Adresse ved død:   Lille Torvegade   29, 2

fogsgaard.

Här är dödebladet för hustrun. Det transkriberade "dödebladet" innehåller bara den sista adressen (det finns i ett antal böcker på en hylla i selvbejeningsmagasinet). Vill man se originalet får man beställa fram det, det är en packe. Det finns en referens upptill på fogsgaard, C   943 för det här bladet. På den referensen hittar man bladet i packen. Bladet är ett politiets registerblad med alla adresserna personen haft.

Eva M


Eva M

Gerda Nielsen

Hej Eva

Også tak for din forklaring.

Venlig hilsen
Gerda Nielsen.