Jacob Rojkiers bryllup, -var bosat i Madum s. Ringkøbing a.

Startet af Ellen Secher, 03 Feb 2013 - 16:21

Forrige emne - Næste emne

Anni Damkjær

Hej

Hans kone Maren Hansdatter er fra Kamp, i Stadil, og der bosætter de sig. Han dør der i august 1857.

Datteren Anne og hendes mand Christian Peder Sørensen, som er mine aner, flytter lidt rundt mellem Stadil, Tim og Madum, og på et tidspunkt kommer de via Vinding sogn til Nøvling Sogn i Hammerum Herred, hvor de køber en gård - Lille Egebjerg.

Denne gård sælger de til datteren og svigersønnen (Karen Christiansen og Anders Jönsson (Jensen) - mine oldeforældre) mod at være på aftægt hos dem.

Efter nogle år flytter de alle til Ørre Sogn, hvor Anne og Peder Christian dør i henholdsvis 1878 og 1875.

Jeg skal nok få kigget på den gamle anetavle. Jeg skal først lige have fundet ud af, hvor jeg har gemt den. Det er en anetavle, min mor har fået af min faster, så det er hende, der har haft den liggende.

Jeg mistede desværre min mor her i december 2012 og har endnu ikke fået ryddet op i alle de papirer, jeg har liggende fra hende, men jeg ved, at anetavlen er der et sted.

Med venlig hilsen
Anni

Anni Damkjær

Hej

Desværre er der ikke noget nyt at hente på den gamle anetavle, jeg har.

Der står bare, at Michel er født ca. 1726 og død 1806. Ikke det mindste om hans forældre  :(

mvh
Anni

Egon Hansen

Ærgeligt !
Præsten i Tim- Madum havde jo desværre en svaghed for at skrive et stednavn istedet for personens efternavn, og det vrimler jo med xx. Østerby i Madum kirkebog. eller se bare at Michels søn bliver til Christen Reikjær, da han fæster denne gård.
Hvad mener du om det øvrige vi har gang i, om Jacob Miltersen,Reikjærs kone og hendes afstamning på Madum Flod, eller min gamle teori om at Milter Jacobsen kom fra Løstbæk i Torsted, da han giftede sig ind på Reikjær,
Er der noget af dette som understøttes af din gamle anetavle ?
Mvh Egon

Anni Damkjær

Hej Egon

Desværre har min fars fætter åbenbart opgivet at finde længere tilbage end til Michel Østerby i den gren af familien, for han har heller ikke fundet Anna Jacobsdatter, og derfor heller ikke Jacob Miltersen.

Jeg har heller ikke været i gang med den side af familien i længere tid, så jeg har heller ikke noget af værdi at kunne komme med, og jeg har heller ikke ledt efter Jacob Miltersen, så jeg læser med interesse jeres indlæg og teorier  :)

Jeg har dog et lille problem.

I følge mine notater- skulle der være en søn mere - Jens Michelsen født 1756, det eneste, jeg har om ham, er, at han opholder sig i København i 1813, ellers er han pist væk for mig.

Kender du til ham?

Mvh
Anni







Egon Hansen

Hej.
Nej desværre ikke. Når du skriver i København 1813, må det være i skiftet efter Jacob Michelsen, som overtog fødegården, Østerby.
Jeg har engang set dette skifte, men jeg har ikke kopi af det.men det var deri at jeg fandt oplysningen, om at Laurits Michelsen boede på Sdr Esp i Torsted, selv om Kaae ikke mente at der var nogen familiesammenghæng mellem Laurits Michelsen og Jacob Christensen.
Det var, indtil du kom ind i tråden, kun de tre sønner, Jacob, Christen og Laurids jeg kendte mere til end som deres dåb, og så naturligvis at Christen den yngre tjente hos sin bror på Reikjær i 1787.
Mvh Egon

Anni Damkjær

Hej Egon

Jeg har ikke - fra begyndelsen af min slægtsforskning - været så god til at gemme notater, så jeg kan heller ikke huske, hvor jeg har Jens i København fra, men det tyder jo på, som du skriver, at det er ved Jacobs' skifte, som jeg så på eller eller anden måde må have set  :-\

Hvis du ikke har set efter allerede, så er Jens' fødsel i kirkebogen Madum-Tim 1744-1774 opslag 75.

Der har også været to andre børn, Maren i 1762 og Christen i 1761, men jeg formoder, de er døde og er noteret på de sider, der mangler i kirkebogen fra 1756 til 1765.

Men Laurids - hans fødsel kan jeg simpelthen ikke finde  ???

Med venlig hilsen
Anni

Egon Hansen

hej.
Jeg fik et afskrift af skiftet i 1813 fra Jens Aaberg, jeg prøver om jeg kan sætte det ind her

Skiftebrev efter afdøde Jacob Michelsen Østerby: B 80 A -163 f. 392 og 399.

1813 den 18. Marts blev foretaget Skifte paa Herredskontoret i Ringkiøbing i Overværelse af underskrevne 2. Mænd til Vitterlighed efter afgangne Selvejer Jacob Michelsen Sand af Østerbye i Madum Sogn imellem Enken Marianne Nielsdatter og den dødes med hende i Ægteskab avlede Børn, neml. 1. Søn Niels 16 Aar, og videre den dødes i Ægteskab med Ane Pedersdatter avlede Børn, neml. 1 Datter Anne 23 Aar, 1 Do. Anne Marie 19 Aar.
Ved Skiftet var tilstæde Enken med Laugværge Christen Gadgaard af Madum og som formynder for Børnene af Første Ægteskab Laurs Mikkelsen af Thorsted og som Formynder for Sønnen, Christen Kamp af Stadil.
Den 27 April sidst er holdt Registrering og Vurdering i Boet, der lyder Fol. 399 efter den er Ind og Udboet vurderet til  82 Rdl og 13 Sk.
Det nævner tilsyneladende ikke noget om Jens i København.

Og der står jo heller ikke her at Laurs Michelsen fra Torsted er farbror. men ifølge mine notater fra skiftet i 1810, hvor Laurs eller Laurids indnu anføres som opholdende sig i Madum, anføres han som farbror til 2 af  afdøde Christen Michelsens børn, bl a. den Jacob Christensen som overtager hans gård i Sdr Esp i Torsted.
Jeg må se at komme til RA og se den film igen. Jeg kan nemlig heller ikke finde den dåb i Madum Kirkebog,og jeg har heller ikke nogen dåbsdato i min liste! Aldren har jeg regnet mig frem til fra folketællingerne.
Mvh Egon

Egon Hansen

Navnet "Jens Mikkelsen, København gemte sig i "udgifter vedrørende skiftet".
Du får dem her


Udgift paa Boet:

Til Jens Mikkelsen i Kiøbenhavn

efter Obligation af 24. juni 1800

og Pant i Dødsbogaarden   300 - -

Til Christen Gadgaard i Madum 14 4 -

Skyldig til en og anden   2 2 -

Summa Udgift    320 - -

Han har åbenbart lånt broderen penge til at købe Østergaard! til ejendom i 1799, da Timgaard ville sølge sine bortfæstede gårde.
men hvor og hvorfor han boede i København?
Mvh Egon

Jens Aaberg

Hej.

Jeg har fulgt tråden et stykke tid, da det også omhandler min slægt.
Jeg har i første omgang set på de nye aner. I den forbindelser har jeg lige set efter, om der skulle være flere børn efter Christen Madsen i Madumflod og hans hustru, som jeg har forstået er Mette Jørgensdatter (opsl) 8. Det passer fint med at den første søn hedder Jørgen.

Jeg fandt følgende, som jeg godt vil have konfireret:
Mads 1704 Sexagesima opsl. 67 - opkaldt efter sin farfar.
Dødfødt 1708 opsl. 70
Rasmus (mener jeg der står) 1710 2. advent opsl. 72.

Det generer mig dog lidt, at det skulle være Mette, der er moderen, da hun jo skulle dø 1715 - 52 år gammel???
I så fald skulle hun have fået Rasmus som 47årig.

Håber I vil rette mig, hvis jeg er galt på den.

Jens Aaberg.

Egon Hansen

Hej Jens
Ja Ellen gik jo kun frem til de fire første af Christen Madsens børn,og jeg har heller ikke ledt videre men det er sikkert rigtigt, men måske en fejl i Mettes dødsalder.
Mht AO 127, var det jo mig somhavde læst forkert.
Jeg håber Ellen stadig er på tråden og kommer igen.
Mvh Egon

Ellen Secher

Godaften

Selvfølgelig følger jeg med, selvom det har været lidt udenfor mine grænser på det seneste, men spændende alligevel.

Vi har tidligere nævnt Christen Madsens 4, formentlig ældste børn.

Jørgen   * 1694
Cidsel   * 1696
Anna   * 1697
Maren   * 1699

Desuden tror jeg der var:
Mads   * 1702   + 1702      ao.65/123
Mads   *1704    + 1732 – 28 år gammel   ao.67/136
Anne   * 1705         ao.69
Dødfødt       1705         ao.70
Margrete   * 1709         ao.71
og så Rasmus i 1710, som jeg ikke havde fundet.

Jens - jeg forstår dit problem med Rasmus og sikkert også med Margrete, men alle kvinder er jo ikke ens - eller der ganske rigtig kan være en fejlangivelse i hendes alder, så jeg tror de er gode nok.

1705 Anne, kan hun være det dødfødte barn, som moderen har sin kirkegang efter, gav man dødfødte børn navne, eller kan det være præsten, der kalder et barn der døde kort efter fødsel og dåb for dødfødt.

Med venlig hilsen Ellen

Jens Aaberg

Hej.

Ellen, tak for dine oplysninger om flere børn. Nu skulle de vel være på plads.
Med hensyn til den dødfødte og Anne, så tror jeg ikke rigtig, at det er det samme barn. Der er jo trods alt gået ca. 3 år, og jeg har heller ikke set en Anne under dødsfald.

Med hensyn til moderens alder, har jeg tidligere set mødre langt op i 40erne, og måske var hun heller ikke helt så gammel, som præsten skrev ved hendes død. Så det er nok ikke grund til tvivl.

Jeg har set, at I har haft lidt dispus omkring moderens navn. Jeg lod en uvildig person se opslag 11, hvor vielsen er indført, og hun sagde spontant, at hun hedder da Jørgensdatter. Jeg mener også ret tydeligt at kunne læse  --rgensdatter. Det er muligt, at scanningen af kirkebogen har taget nogle nuancer, så næste gang jeg kommer til Viborg, vil jeg prøve at se på microkortet. Det har jeg tidligere ved lignende tilfælde haft god held med.

Har jeg læst jeres indlæg rigtig, så må Mettes mor være Anna Olufsdatter død 1700?????

Mvh.
Jens Aaberg.

Ellen Secher


Hej.

Jens, Tak for rettelsen, nu kan jeg vist ikke hverken læse eller tælle, der er ingen tvivl, den dødfødte må være fra 1708, og ikke 1705, sjovt nok sad jeg med tanken om for stort et interval fra 1705 til 1709 hvor Margrete blev født – uden at reagere!!

I kirkebogen for Madum sogn, ao122 mener jeg, Christen Madsens hustrus mor ved navn Anna Ollufesdatter blev begravet, 79 år gammel. År 1700. Bosat i Madumflod.

Det lyder som en rigtig god ide, at se på microkortet, håber vi hører det, hvis du finder en rettelse, det ville være så rart at være helt sikker.

Med venlig hilsen Ellen.


Egon Hansen

Hej Ellen.
Velkommen tilbage.
Du skrev engang at du havde fundet en vielse mellem Kirsten Madsdatter og Jens Pedersen Madum Flod. Tror du at det kan være den Jens Pedersen, som var fæster allerede i 1660, som har mistet sin hustru, pog så er blevet gift med naboens datter? - - men hvis de to "Kirsten Madsdatter" er den samme, må Jens være død før Kirsten i 1690 blev gift med Niels Jacobsen, så vi omkring århundredskiftet har to fæstere på Madumflod
nemlig Niels Jacobsen og Christen Madsen.
Jeg sad lige og stirrede på AO 118. Hans Pedersen på Madumflod død i 1690 ( lige før Mads Knudsen) og håbede på at det "H" ville blive til et "J", eller hvor mange var de på Madumflod ?
Altså : det kunne godt tage et par år inden jordebøgernes fæsternavne blev ændret, ja selv matriklerne var ikke altid opdateret!
Se f.eks. Reikjær, der står Niels Knudsen som fæster i 1688, selv om han var død i 1685, og Maren var blevet gift med Milter Jacobsen.
Men selvfølgelig, markbøgerne var jo påbegyndt i 1682 medens Niels havde gården!

Jens Aaberg

Hej Egon.
Du skrev 26. feb., at "Den ene søn, Niels bliver gift med Gjertrud på Søgaard i Tim ....." Han må være søn af Milter og Maren I Rejkjær.
Jeg kan se, at jeg også har en søn Niels fra 1690. Jeg kan ikke umiddelbart finde ham død Madum. Ved du mere om ham? Eller er der to efterlevende med det navn.

Mvh.
Jens Aaberg.

Egon Hansen

Hej Jens
Det eer rigtigt nok med to sønner "Niels Miltersen" Den ene, min ane, bliver ganske rigtigt gift mewd datteren på Søgaard i Tim, det er hans søn, der "som nært beslægtet" bliver formynder for Maren Jacobsdatter i 1751! den anden Niels Miltersen bliver gift, vistnok med en enke, på Dam i Tim, i 1726. ( Niels og Gjertrud blev gift i 1725,)
Hvad mener du om min teori om at Milter på Reikjær kommer fra Løstbæk i Torsted? (med eller uden h.)
Mvh Egon

Ellen Secher

Hej.

Egon, Jeg tror ikke det er ao 118, Hans Pedersens død den 7. maj 1690, du skal kigge på for at H skal blive til J, men prøv med ao 9, julen 1683, undskyld, her har jeg været for hurtig med Jens Pedersen, et navn vi kendte, jeg tror der står Hans Pedersen og Kirsten Madsdatter af Madumflod.

I perioden 1683 - 1690 fik Hans Pedersen Madumflod-
en søn Peder døbt i 1685 ao 47 og
en datter døbt i 1688, Ki... eller Ka... ao 49

I samme periode kan jeg kun finde Jens Pedersen som fadder, han får ingen børn døbt.
Fadder 1687 ao 49   
Fadder 1687 ao 49 Jens Pedersen og hans hustru Kirsten Madsdatter af Madum flod
Fadder 1688 ao 50
Fadder 1689 ao 51
Fadder 1690 ao 51

Hans Pedersen døde den 7. maj 1690 – og
Kirsten Madsdatter og Niels Jacobsen blev gift 1. søndag i advent samme år.

Men Jens Pedersen havde også en Kirsten Madsdatter, gad nok vide om Mads Knudsen havde to døtre af samme navn.

Med venlig hilsen
Ellen

Ellen Secher


Jeg glemte at få Mette med.

1676 på ao 8

Niels Jensen gift med Mette Madsdatter Madumflod,
kan hun være en af Mads Knudsens døtre?

med venlig hilsen
Ellen

Egon Hansen

Hej Ellen
Tja- alt kan jo være muligt, når vi kun kender den yngste af Mads Knudsens børn!
Men for pokker, har der været både en Jens Pedersen og en Hans Pedersen på Madumflod? (Niels Jacobsen som bliver gift med Kirsten, er jo helt klart Hans Pedersens enke). Niels Jensen, du har fundet gift med Mette, behøver jo ikke at være bonde på denne gård. Har du set nogle børn af Niels Jensen?
Jens Pedersen og Mads Knudsen var begge fæstere på Madumflod i 1660. og måske jævnaldrende, jeg tror ikke at Mads Knudsen har været så gammel at han har haft en giftefærdig datter før 1660, så må han have været over 90, og sikkert aftægtsmand da han døde i 1690!
Til Jens.
Jeg glemte at spørge dig om du har fundet noget om Michel Christensens forældre, for den eneste Østerby jeg kan finde i kirkebogen omkring 1726, er Jens Østerby.og hvem er så den Christen Michelsen der dør på Østerby 1780, 0r hvis kone Anne Marie som dør samme sted 1776?
Mvh Egon







Jens Aaberg

Hej Egon.

Lige kort nu.

Jeg har Michel Christensen Østerby (1727-1807) født i Grønne, Tim sogn Forældre: Christen Michelsen (Østerby) f. 1695 Grønne, Tim sogn død 1780 Østerby, Madum gift med Ane Marie Bertelsdatter død 1776 Østerby, Madum.

Lyder det ikke rigtigt?
Mvh.
Jens.

Egon Hansen

Hej Jens.
Det lyder fint. Jeg har engang set den vielse, men jeg regnede bare ikke med at det var relebvant, fordi det var i Tim, og der er jo også et "Østerby" i Tim.
Men jeg tror du har ret, østerbynavnet kan jo lige så godt refererer til Tim som til Madfium.
Jeg er sikker på at Anni også vil være glad for dette.
Mvh Egon

Jens Aaberg

Hej igen.
Jeg har mere om dem og hans forældre, men de næste par dage står den på børnebørn, men skal nok vende tilbage. Jeg skal også nok følge med i jeres skriverier, men har ikke min base med mig. Derfor må I vente lidt.
Jens.

Anni Damkjær

Citat fra: Egon Hansen Dato 19 Mar 2013 - 21:27
Hej Jens.
Det lyder fint. Jeg har engang set den vielse, men jeg regnede bare ikke med at det var relebvant, fordi det var i Tim, og der er jo også et "Østerby" i Tim.
Men jeg tror du har ret, østerbynavnet kan jo lige så godt refererer til Tim som til Madfium.
Jeg er sikker på at Anni også vil være glad for dette.
Mvh Egon

Det er rigtigt Egon, jeg blev også glad for dette  :D Jeg har været "udenlands" i Sverige en uges tid, så jeg skal først til at studere jeres debat, som I har ført, mens jeg har været væk.

Ane Marie Berthelsdatter, som 4 gange tip betyder også, at jeg lige pludselig fandt ud af, at jeg havde fælles aner med min ex-kæreste. Mine tip 4 oldeforældre er hans tip 6 oldeforældre.

Ja, Danmark er lille, og vi er vel mere eller mindre i familie med hinanden alle sammen  :D

Med venlig hilsen
Anni

Jens Aaberg

Hej.
Hvis vejr og andet skikker sig, så vil vi køre til Viborg på lørdag.
Så vil jeg se efter mettes vielse på microkortet - og håbe på at jeg kan se at der står Jørgensdatter!!!!

Har I forslag til andet, som jeg kunne prøve at se på? Matriklen for Madum? Skifteprotokoller for Pallisbjerg? Eller andet?

Mvh.
Jens.

Ellen Secher


Godaften.

Niels Jensen gift med Mette Madsdatter Madumflod, opfattede jeg som om Mette kom fra Madumflod, ikke at Niels skulle være bonde på Madumflod, men at Mette måske kunne være Mads Knudsens datter, jeg har ikke udtrykt mig klart, undskyld.

Jeg begyndte at kigge efter Niels Jensens børn, og Niels Jensen, der er flere udgaver af Niels Jensen, en Synderbye, en Nørbye, en Bjerre en Gadgaard og så en Niels Jensen.

Men hvis jeg lader fantasien løbe en kort tid, er det ikke kun Mette, der kunne tænkes at være hjemhørende på Madumflod, men også Niels Jensen.

Jeg er nået derhen, hvor jeg tror det er Niels J. Synderby, der er gift med Mette, måske boende i Gadgaard, hvis det er der vi er, er een meget fast fadder Jens Pedersen Madumflod, der er fulgt af eks. Niels Jacobsen, og Niels Madsen i Gadgaard.

I 1775 døde Niels Jensen i Synderbyes kone, i 1776 blev han gift med Mette.

I min søgen, er jeg stødt på to piger mere, formentlig søstre, som er hjemhørende på Madumflod, Maren Madsdatter og Johanne Madsdatter, - hvor ville jeg gerne se et skifte efter Mads Knudsen, men han døde jo i perioden 22. maj til 7. november 1690 og det ældste skifte fra Pallisbjerg og Tiim-gaard, på nettet er fra 1720.

Har I noget, der kan af- eller bekræfte det.

Med venlig hilsen
Ellen

Egon Hansen

hej Ellen. Jeg regnede heller ikke med at Niels Jensen skulle have noget med madumflod at gøre, det var mest for at fastslå hvor han og Mette slog sig ned, at jeg spurgte om deres evt børn, men med præstens forkærlihhed for at undlade efternavnet, eller erstatte det med et stednavn er det selvfølgelig svært at finde den rette Niels
Der var vidst noget om forordninger om skifteprotokoller omkring 1720, og i hvert fald blev det i 1719 lovgivet at der skulle føres protokoller hvori alle fæstebreve skulle indføres.
skifteprotokoller fra de private fæstegodser skulle indsendes til godkendelse hos amtmanden. men hvor de så blev af ved jeg ikke, der er ikke i offentlige myndigheders regi noget aerkiv hvor godkendte skifteer er bevaret, så vidt jeg har fået oplyst på arkiveerne, og fæsteprotokoller er jo godsets private ejendom, så det stod friot at kassere dem, når fæstebrevene ikke mere var gældende, og så vidt jeg kan se er der ikke bevaret fæstebreve fra hverken Pallisbjerg eller Timgaard.-- og desværre heller ikke Sdr Vosborg!
Nu ved jeg ikke om hvad der er bevaret fra Lundenæs og Bøcling Len, men f.eks. Rioberhus lens regnskaber og jordebøger findes fra 1568, 1593, og næsten komplet frem til 1660, hvor det kommer til at hedde Ribe amt, og der er mange fine jordebøger, både for krongodset og for en del af proprietærgodset, med hår5denes landgilde og navne på fæsterne . Der kan dog somme tider gå flere år, med samme brugernavn, selvom manden er død, og en enkens nye mand, eller en søn eller svigersøn har overtaget fæstet .
Vi skal lige huske på, at godsskifterne omhandleer den fæster som dør(eller hans kone) som fæster, er de gået på aftægt er der intet skifte
Før 1720  ? var skifte en privat sag, hvis ikke der var umyndige arvinger. Skifter fre dengang er med andre ord ikke så komplette, men hvis der var umyndige arvinger, og det ikke blev ordnet som samfrændeskifter, var det herredstinget som virkede som skifteforvalter, sa hvis der er bevaret tingbøger fra før 1720 kan det være en mulighed.Jeg har selv haft megen glæde af de tingbøger som er udgivet fra Skads herred (Ribe amt), med masser af oplysninger om hvem der blev formyndere for umyndige børn, og værger for efterladte enker.
Men tingbøger er tit temmeligt gnidrede skrevet, og uden nogen registre til at finde rundt efter, så det kræver gode øjne og rutine i den gamle skrift .
Dewr findes matrikler for hele landet 1688 og 1664. De er sikkerhedsfilmede (M film) og også den såkaldte Landgildematrikkel 1662, dannet på grundlag af jordebøger med angivelse  af hvad den enkelte fæster skulle betale i landgilde, indsendt til centraladministrationen.
Disse indsendte jordebøger findes på RA, jeg ved ikke om de er filmet til landsarkiverne.
Hej Jens: Der er også en Anne Marie Berthelsdatter fra Tim, som er blevet gift i Madum kirke i 1715, med Christen Christensen Gørding, indroulleret soldat, men hvis det er den samme Anne Marie som i 1726 bliover gift i Tim med Christen Michelsen fra Grønne, så er hendes alder ved død nogle år forkert
Der er også en vielse i Madum 1726,mellem Jens (Christensen) Østerby og Maren Reikjær, men om det er fra "vores" Reikjær eller fra een af de to andre familier i Reikjær ved jeg ikke.
Jeg håber Du har fået inspiration til Viborgturen
Mvh Egon

Jens Aaberg

Jeg sad sent i aftes og så i Daisy, om der skulle være noget i Bøvling len, der svarede til det du har fundet i Ribe len. Men umiddelbart kunne jeg ikke finde noget, som lignede.

Jens.

Ellen Secher


Hej.

Egon, jeg takker dig mange gange for dine oplysninger, de er guld værd for mig, jeg har haft en fornemmelse af noget af det, men aldrig fået det bekræftet, en del er helt nyt for mig. Jeg har ikke beskæftiget mig med ret meget andet end det jeg kan finde på nettet, heldigvis bliver der stadig lagt mere ud. - endnu engang mange tak.

Jens, god tur, - venter spændt.

Med venlig hilsen Ellen.

Ellen Secher

Hej.

Citat:
Jeg fandt følgende, som jeg godt vil have konfireret:
Mads 1704 Sexagesima opsl. 67 - opkaldt efter sin farfar.
Dødfødt 1708 opsl. 70
Rasmus (mener jeg der står) 1710 2. advent opsl. 72.
---

Jeg er ikke så sikker på Rasmus, jeg tror det var Christen i Kirkegrd, der havde i søn i kirke, og mener, der i kirkegaard var en Christen Christensen, - kig lige på den igen.

Med venlig hilsen
Ellen

Jens Aaberg

Hej Ellen.
Jeg tror du har ret med hensyn til Rasmus. Ved de andre børn mener jeg præsten skriver Christen Madsen. I Rasmus tilfælde skriver han Christen Kirkegd.
Det vil også gøre aldersproblemet med moderen mindre.
Jens.