Webtrees - login

Startet af Werner Strauss, 29 Jan 2013 - 19:16

Forrige emne - Næste emne

Werner Strauss

Jeg er begyndt at bruge webtrees. Via administrationssiden har jeg tilføjet en bruger med brugernavn og adgangskode.
Når pågældende så vil logge ind, sker der ikke noget. Login siden forbliver stående på skærmen med brugernavn og adgangskoden.
Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre for at login kommer til at fungere så gågældende og senere andre gæster kan logge på?

Venlig hilsen
Werner Strauss

Leif Sommerdal

Har du godkendt brugeren?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Ole Henrik Madsen

Hej Werner
Har du verificeret brugeren, eller også prøv selv og logge ind med brugerens navn og password for og se om det virker, du ser om brugeren er verificeret i den næstsidste kolonne til højre.
Venlig Hilsen
Ole H Madsen
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Werner Strauss

Ja, jeg har verificeret brugeren og har selv prøvet at logge ind med det tildelte brugernavn og adgangskode.

Leif Sommerdal

Prøv at anmode om nyt  password.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Werner Strauss

På min side kan jeg se, at brugeren er online, hvilket dog ikke er tilfældet, da jeg har forsøgt at logge på på en anden PC'er, hvor brugeren stadig står med login udfyldt.

Werner Strauss

Jeg har klikket på 'Bestil en ny adgangskode' og indtastet brugerens e-mail adresse. Også her bliver boksen stående på skærmen

Leif Sommerdal

Prøv med en anden browser
Hvilken webtrees version kører du med
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Werner Strauss

Jeg kører version 1.3.2

Werner Strauss

Jeg har nu arbejdet med problemet og prøvet forskellige muligheder og håber nu, problemet er løst:

På admin.siden klikkedes på brugere og jeg undrede mig over, at brugeren var logget på, hvilket dog ikke var tilfældet for brugeren. Jeg klikkede på det grønne + til venstre for brugernavnet og på det åbnede
oversigt over detaljer ændrede jeg nederst på siden standardpersonen fra mit nummer 1 til brugerens nummer i systemet -  og vupti, brugeren var online  ;)

Tilsyneladende skal nummeret på standardpersonen svare til brugerens nummer i webtrees. Brugerens startside åbner så også med et 'Velkommen til xx'

Med venlig hilsen
Werner Strauss

Leif Sommerdal

Dejligt at høre at problemet er løst.
Jeg har ikke selv tilføjet brugere sisen v1.3.1, så det kan være et nyt problem
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Steffen Andersen

Hej

Det må være noget andet. Jeg har også ver. 1.3.2
Jeg har brugere både hvor standardperson og  individuel person er angivet som samme person.
Har også brugere, hvor kun individuel person er angivet.
Ingen problemer med logon
Med venlig hilsen
Steffen
5792

Werner Strauss

Jeg har nu fået et nyt problem >:(

Jeg har indtil nu oprettet brugere via administrationssiden.
Hvis en ny bruger klikker på 'Ansøg om brugerkonto' på login siden fås denne meddelelse:

ERROR 8: Undefined variable: SHOW_REGISTER_CAUTION
0 Error occurred on line 450 of file login.php

Hvad betyder det??

Werner

Leif Sommerdal

Der er noget der tyder på at du ikke har fået indtalleret webtrees korrekt
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Werner Strauss

Det var også min tanke.
Jeg har fået hjælp til installationen af Henrik, men han har ikke svaret på mine mail siden begyndelsen af dec.
Hvad gør jeg nu?

Leif Sommerdal

Jeg er på vej til Danmark nu. Jeg kan hjælpe dig en gang i eftermiddag.
Har du prøvet at ringe til Henrik?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Werner Strauss

Jeg har ikke ringet til Henrik (har forøvrigt ikke hans tlf.nr.), da jeg betragter det som almindelig høflighed at besvare mails, og især, da vi har korresponderet mange gange.

mvh
Werner

Leif Sommerdal

Skriv til mig - du kan finde min mail på ftb-forum.dk¨

Så vil jeg kontakte dig så vi kan løse problemet.
Jeg har desværre haft nok at gøre med at købe sofa og flytte for min søn samt bygge en PID-temperaturregulator til at tage mig af dit problem i dag
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)