Husk en sigende overskrift!

Startet af Kathrine Tobiasen, 29 Dec 2010 - 11:25

Forrige emne - Næste emne

Kathrine Tobiasen

Kære alle I, der ønsker hjælp til tydning

I vil gøre det nemmere for hjælperne, hvis I er helt præcise i jeres oplysninger.
Det bør fremgå af overskriften, hvor vi befinder os i landet og hvornår  - en del vil allerede på forhånd stå af, hvis vi er tilbage i 1600-tallet, og så er der ingen grund til at man skal klikke på indlægget for at finde ud af at dette. Det er godt straks at kunne se, om et spørgsmål rammer lige ned i ens ekspertområde.

Lad være med at bruge den sparsomme plads til at skrive f.eks. Jeg ønsker hjælp til tydning... Det turde være en selvfølge, ikke? Det er ren støj at nævne det.

Sidst, men ikke mindst: Husk at oplyse om både sogn, herred og amt. Vi har mange tilfælde af sogne med samme navn i lille Danmark, og hjælperne skal ikke starte med at finde ud af hvilket Søby, I mener. Herredet er måske ikke strengt nødvendigt, men på AO kan det være en lettelse at vælge herred. Det er god vane at medtage det. Ikke nødvendigvis i overskriften, men der er rigeligt plads i feltet til selve indlægget.

Belønningen for en lillebitte indsats er tilfredse hjælpere, der yder en bedre indsats!!

God tydelyst i det nye år til alle  :)
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Hans Poulsen



Kære Moderator

For længe siden pålagde jeg mig selv ikke at kommentere moderators indlæg, men lade dem stå som endelige og inappelable afgørelser.

I dag MÅ jeg gøre en undtagelse på grund af det stykke prosa, moderator har skrevet.

Smukkere kan det ikke udtrykkes.

I eftermiddag vil jeg forsøge at sætte noder til,  men hvis det ikke kvalitetsmæssigt når op på siden af fx melodien til Beethovens An die Freude, er det ikke moderators tekst værdig - og så lader jeg den stå uden musikledsagelse.

Venlig hilsen og godt nytår
Hans

PS...Er meget imponeret over ordet *global* i forbindelse med moderatorfunktionen. Hvad ligger der i ordet?
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Thomas Kryhlmand

Kære Hans,

- helt enig med dig, når det gælder indholdet af vores Global Moderators nytårstale.

Men du får nok ikke svar på dit afsluttende spørgsmål. En googling giver denne forklaring:

Moderators and Global Moderators can do what you permit them to through the permission settings, the only difference is that Moderators can only do what you permit them in the board that you permit them, and Gobal Moderators can do what you permit them over your whole forum. Administrators are like gods, they have access to all the settings.

Kathrine er altså mellemleder. Hun må så trøste sig med, at hun på det punkt deler skæbne med selveste Paven i Rom . . . .

Godt nytår, Hans

Ths.
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Hans Poulsen



Tak, Thomas, for dine definitioner på moderatorer og globale moderatorer.

"..at hun på det punkt deler skæbne med selveste Paven i Rom..".

Akkurat dér ville jeg nok være gået videre end dig og nævnt Pavens foresatte, Apostlen Peter, men det skal ikke skille os.

Godt nytår og venlige hilsner
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Bjarne Due Pedersen

Dette indlæg er fra lige efter Jul, og da Julen varer lige til Påske, kan det vist godt tåle at komme frem i lyset igen.

Jeg ser efterhånden mange intetsigende overskrifter, måske især i dette forum.
Overskriften er en hjælp til tyderne, men også for os andre, som gerne vil lære det / blive bedre.
Jeg bruger bl.a. en tydning fra mit primære geografiske område til at øve mig i de lokale præsters skrift (kragetæer) Det er ligesom en kryds og tværs, hvor man kan se løsningen på næste side  :D
Så en overskrift med "Jens Frederiksens faddere" er intetsigende, både for tyderne og alle os andre.

Jeg tror at mange tydere har deres "specialer" med hensyn til amter/sogne og det vil være hjælp til selvhjælp, hvis overskriften var sigende, så tyderne med det samme kunne se hvor og hvornår hændelsen er fra.

Gid at indlæggene med gode råd i hver gruppe kom som en pop-up ved hvert nyt indlæg, ligesom når man installerer et program og skal acceptere betingenserne, før man kan komme videre  ;)

Det er ikke kun nye brugere og medlemmer der glemmer at læse, men også gamle medlemmer kunne trænge til at få genopfrisket gruppernes "gode råd"  ;)

Håbet er lysegrønt og det er foråret også. God Påske  :)
Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk

Mogens Pagh

Hej.

Jeg er fuldstændig enig med Bjarne, og forslaget om et "pop-up" vindue med gode råd, er en rigtig god idé.
Hvis det så samtidig kunne indeholde en opfordring til - på den ene eller anden måde - at tilkendegive, at man har set svar på sin forespørgsel, ville det være perfekt.
Jeg har - for den samme person - i øjeblikket 2 tydninger, der er 7 dage gamle, og to andre har foretaget tydninger - stadig for den samme person - der er 8 dage gamle. Jeg har bemærket, at omh. person har været aktiv i Forum, godt nok i "hjælp til opslag", men uden at reagere på tydningerne.

Jeg er klar over, at disse problemer har været diskuteret flere gange, men god idé til at afhælpe dem har vi ikke set - før Bjarnes forslag til "pop-up".

Vh.

Mogens Pagh
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Jyderup

Kathrine Tobiasen

Hej Bjarne og Mogens

Det er meget fint, at I hiver dette indlæg frem igen. Påmindelsen har godt af at blive gentaget nu og da. ;)

Vi har tidligere haft det udmærkede forslag om en form for pop-up oppe at vende, men det er strandet på, at det rent teknisk ikke er noget, man bare lige indfører.

Hvor dyrt eller besværligt det evt. måtte være i det nye forum, tør jeg ikke sige, men jeg er overbevist om, at det koster en del knapper, og vi vil altid være nødt til at overveje, hvad vi helst lader knapperne gå til. Indtil videre har der været andre ting, der har været højere prioriteret.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Bjarne Due Pedersen

Det var også kun ment som et  ;), da der er flere og flere, der åbenbart ikke læser, eller kan huske de gode råd om gode indlæg m.v. 

Det er også årsagen til at jeg fandt indlægget og fik det tilbage på forsiden  ;D
Der er jo nogen, der har brug for en reminder  ;)

Så kan man jo joke lidt med medlemmernes alder, man siger jo generelt at slægtsforskere er "ældre" mennesker og det er måske et udslag af Alzheimers-light, at nogen af dem ikke kan huske ?

(Nu har jeg vist trådt nogen over tæerne)  ;)
Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk

Bjarne Due Pedersen

Denne tråd trænger vist til at komme på forsiden igen  ;)
Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk

Mogens I. Nielsen


Jamen - selvfølgelig hjælper det.
Jeg er ny og næste gang jeg beder om hjælp bliver overskriften bedre
Mogens Nielsen

Bjarne Due Pedersen

Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk

Bjarne Due Pedersen

Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk

Ivar Kjærgaard

Der burde næsten oprettes et korps af frivillige, der hver morgen går ind og sørger for, at indlægget kom øverst på listen - dette gælder forresten også for gruppen Aneefterlysning.