Aalborg amt: søger ægtepar men har kun sparsomme oplysninger-muligheder??

Startet af Bente Wanning, 03 Jan 2013 - 17:40

Forrige emne - Næste emne

Bente Wanning

godaften på tråden

Jeg hjælper en bekendt med at finde ægteparret
Anna E Hansen født 1916 og død 1972  - gravsten på Støvring Kirkegård
Peter Hansen født 1910 og død 1986     - på samme sten
Info på sten er eneste fakta vi er i besiddelse af nu.

Linket er gravstenen på parret. I en periode mellem ca.1955 og måske op til 1970 boede ægteparret Hansen på Mølholts Mark, Hals sogn og flyttede tilbage til (måske) deres hjemegn, kan sagtens være Støvring egnen, Buderup sogn. Parret har ikke børn.

http://www.dk-gravsten.dk/kirkeg/kg_foto.php

Skulle der være en eller flere med gode ideer til at komme videre så bare meld ind på tråden.

Jeg har ledt i vielser (1936 og fremad) i Skørping, Buderup, Ellidshøj Rold, Storarden, Årestrup samt Hals og Øster Hassing sogne. Desværre uden resultat. Hvis vi ikke spørger andre, så få vi jo heller ikke svar.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Grethe Elten Mortensen

Hej

Da de begge er døde efter 1968 kan du gå til Borgerservice i din kommune med de oplysninger du har.

Hvis du er heldig kan de give dig sidst kendte adresse og måske fødesogn, det koster 52 kr pr oplysning.

Du kan også henvende dig der hvor de er begravet med de oplysninger du har. Nogle kirkegårdskontorer og gravere vil oplyse fødesogn. Jeg har været heldig at få fødesogn på den måde.
Jeg møder altid personlig op, det er nemmere at blive afvist i telefon eller mail.

Med et fødesogn kan du måske komme lidt videre.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Bente Wanning

godaften i forum
Tak til dig Grethe  for dit input. At opsøge graveren personligt på kirkegården er jo oplagt det helt rigtige.

MEN skulle andre læsere i forum have en ide, så bare meld ud, idet jeg modtagelig for al info.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

godaften
Mon der blandt jer derude skulle findes yderligere metoder til at finde ægteparret? Kom bare frisk med ideer.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -


Bente Wanning

hej Louise
Nej, jeg har IKKE fundet parret.
Som Grethe skiver vil jeg prøve at opsøge graveren ved kirken, men vil lige vente til foråret, idet det er nemmere at opsøge personalet der, når de begynder udendørs igen.
Har du relation til parret?
Tak for din respons.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Louise Sørensen

Hej

Har du kigget " VORT SOGNS HISTORIE " bogen  om ejendomme , der ved jeg der er en del på Mølholt Mark Hals.

Ligger på nettet ,   kan ikke åbne lige nu.

Louise

Bente Wanning

Hej Louise
Tak for svar. Jeg har tjekket men finder desværre ikke parret. De havde nok ikke råd til at være med i udgivelsen.
Endnu en gang tak for din respons.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Jytte Rauh


Når du kender dødsdagene for ægteparret, kunne det være en idé at kigge i den lokale avis for Støvring i dagene lige efter, da der jo kan være en omtale deri. Det kan der også være i forbindelse med deres runde fødselsdage - f.eks. 50 års - 60 og 70 års fødselsdag, som i hvert fald Peter Hansen oplevede. Prøv at spørge på Lokalarkivet i Støvring. De har måske oplysninger.

Mvh
Jytte Rauh

Louise Sørensen

#9
Hej igen

Du skriver at du leder fra 1936 . Du skal måske udvide søgningen lidt :
FT 1930 Hals Kommune
Folk der den 5/3 1930 endnu ikke har fået fast opholdstilladelse i Hals kommune :
No 16 Peter
No 17 Anna
OPSL 224 Hals 1930 FT

Louise

HVIS det er dem , så må de stå i deres afgangskommune stadigvæk i Februar 1930 . DE er meget unge , har ikke tjekket om der er familiemedlemmer med.

Louise Sørensen

Hej

Jeg har lige kigget lidt på det her .De her Anna og Peter hedder Pedersen . Ligger inde med Hals Ft i papirformat , og der er altså en fejl.
Beklager :

Louise

Bente Wanning

 :)
Jytte. Lokalarkiv er en mulighed, men jeg må forbi graveren i Støvring for at få data (gratis)

Louise. Ja, jeg kiggede og så at efternavn og årstal er forkerte. Tak for din respons.

Og til jer begge, tak for svarene.

Jeg leder dog videre i FT 1930 og har indtil nu gennemgået Ferslev, Volstrup, Buderup, Suldrup, Gravlev, Skørping, Rold, Storearden og Vebbestrup

men ikke fundet Peter Hansen født 1910.

Men håbet består, så jeg leder videre.
Tak for jeres svar
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Vibek Bogner

Hej.

Gad vide om det er ham her.

Aalborg Slet Løgstør 1907-1912 opslag 24 nr 29.?

Man satte nok ikke hele navnet på gravstenen.

Hans Familie findes Aalborg slet Løgstør Købstad 1911.


Vh. Vibek Bogner.

Bente Wanning

til Vibek
tak for dit svar. jeg vil arbejde lidt med dette, for de er helt sikkert fra Himmerland. du har helt sikkert ret i at alle navne ikke fremkommer på gravstene.
tak for hjælp.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -