billed DVD

Startet af Willy E. Jensen, 28 Dec 2010 - 22:51

Forrige emne - Næste emne

Willy E. Jensen

Jeg har affotograferet  Forhandlingsprotokollerne fra 1907 til 1930 for Randbøl sogneråd for at kunne læse dem hjemme da der ikke er tid til af læse så mange sider på Stadsarkivet I Vejle i de 2 timer om fredagen der er åben og jeg har mulighed for at være der, der tog 4 timer, nu vil jeg gerne lægge det på en DVD så andre kan få glæde af det.
Mit spørgsmål er nu hvordan jeg bedst for ca 800 sider lagt på en DVD eller to så de kan læses enkeltvis og kan forstørre og holde styr på hvor langt man er nået. Picasa 3 som jeg selv har brugt er ikke egnet til andet en Diasshow. Hvilket program skal jeg bruge ?

Hilsen Willy
Willy E. Jensen
willye.jensen@gmail.com

Knud Aagaard

Hilsen
Knud Aagaard

Bengt B

#2
Hej,

om du använder IrfanView, använd då IrfanView Portable, då kan du inkludera programmet på din cd eller dvd.

Jag använder JAlbum. (Gratis) Programmet är primärt till för att skapa snygga fotoalbum och att publicera sina bilder på Internet. Men det hindrar inte att man istället lägger alla filer på en cd eller dvd i stället.
Fördelen är att nu kan alla se på bilderna utan specialprogram, alla webbläsare är ju kapabla att läsa html.

Mvh,

Bengt

Willy E. Jensen

Mange tak til Knud og bengt for svarne nu vil jeg prøve begge muligheder
Hvor er det fantastisk så hurtig man kan få svar i dette forum

Hilsen Willy
Willy E. Jensen
willye.jensen@gmail.com

Jørgen Sørensen

Willy, du kunne også bare lægge alle billederne på DVD, og lade de/os andre om hvilken fremviser der skal bruges.
Det omtalte irfanviev, kan omdøbe multimange filer i et hug.
Fex - Forhandlingsprotokollerne fra 1907 til 1930, kan lægges i mapper med årstal, altså 24 stk.
I hver mappe kan du eventuelt omdøbe efter behov, jeg kender ikke de protokoller,  er der numre, kan du omdøbe dem i blokke på 10, 35, 50, 100 eller hvad du syntes eller passer.
Venligst Jørgen - 2300

Willy E. Jensen

Du har fuldstændig ret i at jeg bare kan lever rå matrialet og det vil jeg nok også gøre hvis nogen spørger efter det, men min ide var at lave en dvd eller flere til lokal arkivet som de så kunne bruge på arkivet eller låne ud og da jeg har beskåret og redigert billederne efterhånden som jeg har læst dem i Picasa3 var det jo fint at jeg kunne lave et bedre værktøj, men du har ret.
Forhandlings protokollerne er store a3 bøger, hvor sognerådets referat fra møderne er nedskrevet. de indeholder alle mulige emner hvem der har søgt fattighjælp og hvormeget de har fået og ligeså med aldersrente hvem der er forsørgelsesberetiget i sognet o.s.v.
Problemet er at der er umuligt at vide lige hvornår der står noget om dem man søger, jeg havde prøvet at læse på arkivet og jeg viste at der måtte være noget, nu har jeg sidet derhjemmer og fundet 13 oplysninger, nogle var nye overraskelser. Derfor brug de par timer på arkivet til at affotografer og så kan man måske også hjælpe andre med kopier.

Men tak for hjælpen til dig også

Willy
Willy E. Jensen
willye.jensen@gmail.com