Vil finde Zappe!

Startet af Mette-Louise Henriksen, 10 Okt 2010 - 19:35

Forrige emne - Næste emne

Mette-Louise Henriksen

Hej. Jeg sidder med en lidt "irriterende" 6tip Oldefar, som ikke vil findes. Men skal også siges at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvor jeg skal lede!

Han hedder Hans Michel Flür (fundet i kirkebog 519-1-002 for Præstø, Hammer, Næstved Skt. Peder, side 235 1757.) Han står skrevet som far til Johann Gottfried (min 5tip Oldefar som senere kommer til at hedde Johan Gotfried Zappe). Som det kan ses på kirkebogen er faren katolik (!) hvilket gør det svært for mig at finde ud af hvor jeg skal lede.

Jeg kan ikke finde ud af om han er tysker eller franskmand, men ved søgning på hans søn (Johann) står han til at være fra Tyskland - men Johann's far står ikke skrevet sammen med ham.

Jeg kan heller ikke finde nogen Hans Michel Flür i Præstø på ddd.dda.dk.

Vil meget gerne have noget hjælp (bl.a. fordi dette kan vise sig at være den første udlandske ane jeg har!).

På forhånd tak!


Med venlig hilsen

Mette-Louise

Mette-Louise Henriksen

P.S. Jeg fandt hans søn født i Tyskland på familysearch.com

Anne Mortensen

Den kirkebog du nævner
(fundet i kirkebog 519-1-002 for Præstø, Hammer, Næstved Skt. Peder, side 235 1757.)

Præstø
Næstved Skt. Peder 1680-1803
opslag 236
Johann Gotfried
Død inden Daaben
----------------------------------
P.S. Jeg fandt hans søn født i Tyskland på familysearch.com
Er det en søn før han bliver viet med Marie Ane ?
---------------------------------
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Hvor finder du forbindelsen med Johan Gotfried Zappe til Flür ?
----------------------------------
JOHAN GOTFRIED ZAPPE Pedigree
  Male   Family
Event(s):
Birth: 
Christening: 
Death: 
Burial: 
Marriages:
  Spouse:  JOHANNE MARIE RASMUSSEN  Family
  Marriage:  19 OCT 1792   Sankt Peder, Naestved, Praesto, Denmark
---------------------------------
Præstø
Næstved Skt Peder 1680-1803
Vielse
1792
opslag 429
---------------------------------
praestoe, Tybjerg, Næstved Købstad, Nestved Kiøbstæd, Skoemager Recken 135, 181, FT-1801, B6472
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Johan Gotfried Zappe 44  Gift Huusbonde Muurmester 
*) Johanne Maria Christiansdatter 26  Gift hans Kone Muurmester 
Else Cathrine Elisabeth Zappe 8  Ugift Deres Datter   
Carl Christian Zappe 6  Ugift Deres Søn   
Charlotte Amalie Zappe 1  Ugift Deres Datter

*) Hendes far hedder Christian Rasmussen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette-Louise Henriksen

Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=517.msg2382#msg2382 date=1286743749
Hvor finder du forbindelsen med Johan Gotfried Zappe til Flür ?
----------------------------------
Må indrømme at jeg ikke er helt sikker på om der er en forbindelse, men jeg valgte at sætte forbindelsen, da udfra andre kilder passer årstallet og navnet (måske lidt hastigt, men er stadig lidt ny i faget).

Derudover så jeg på Familysearch.com at Johann Gotfried Zappe skulle være født i Tyskland (det var det jeg mente med at jeg fandt hans søn på familysearch, har intet held med at finde en Hans Michel Flür i nogen søgemaskiner), hvilket umiddelbalt passer med den lille bemærkning, at Hans Michel Flür (faderen) er katolsk i den danske kirkebog.

Kirkebogen er faktisk den eneste forbindelse jeg finder mellem Johan Hotfired Zappe og Hans Michel Flür og at efternavnene var helt forskellige undrede mig også! Det kan godt være jeg så har været for hurtig, men det var heller ikke meningen det skulle være en sikker ane, men det er den eneste jeg har fundet som passer nogenlunde, bortset fra den klare forbindelse  :-\

Alt andet du har tastet ind Anne har jeg allerede, men tak alligvel :)