Hjælp tilbydes for at finde slægt i Norge

Startet af Litta Olsen, 10 Okt 2010 - 19:24

Forrige emne - Næste emne

Litta Olsen

Citat fra: Erik Boysen Dato 01 Jun 2011 - 15:41
Pigen er Laurine Johanne Nielsen født Arnesen og født i Risør i 1843...så langt så godt. Hun bliver ifølge kirkebogen i Risør gift med Chresten Christian Nielsen født i Uggerby sogn i Danmark; De bliver gift i 1875 i Risør kirke.
De får to børn sammen....Niels Karl  * 1877 og Ingeborg Arnette *1880 i Risør

Dødsdagen for Chresten Christian Nielsen ? den må jo nødvendigvis være efter 1880!!!! og hvor han døde???
Dødsdag for Laurine Johanne Nielsen??
Hun er optaget i folketælling for Risør Kjøbstad1910,  hvor hun er angivet som boende hos sønnen Niels Karl.


Hej Erik
Jeg vil da gerne hjælpe, hvis jeg kan.....

Ved du om Laurine forlod Norge på et tidspunkt ?  Jeg kan nemlig ikke finde hende i år 1900 og det er jo lidt mærkeligt. Jeg tænkte at det kunne indsnævre tidsrummet for mandens dødsfald.
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Erik Boysen

Kære Litta Olsen,
Desværre ved jeg faktisk ikke meget mere end det jeg har opgivet til dig, og ved ikke om hun har været rejst væk fra Risør på noget tidspunkt.
Meningen med "kærestebrevet" er at det skal udstilles i forbindelse med en permanent udstilling på søfartsmuseet på Kronborg om søfolk i gamle dage.
Tak fordi du vil hjælpe, og håber på det bedste, så der eventuelt kommer lidt mere frem om parret.
Hilsen
ErikRisør den 8 december 1872

Min dyrebare elskende ven

Jeg må i dag have den fornøjelse at tilskrive dig nogle ord min søde kære ven og lade dig vide at jeg lever vel med hilsen til denne tid og det samme skulle jeg også ønske måtte befindes hos dig min hjertens elskende Kristian som aldrig er af mine tanker.

Jeg har skrevet et brev før men jeg syntes altid at tiden falder mig så lang. Jeg sagde til Andrea at jeg syntes vi skulle skrive et til. Vis det nu bare må række. For når jeg tænker efter i vinteren for to år siden hvor glad og fornøjet jeg var når du min søde ven var hos mig. Ja, Kristian når du vidste hvor højt jeg elsker dig. Ja, når jeg sidder alene på havnen sender jeg mange bønner til Gud, at han vil samle os igen. Gud give den tid der er igen måtte gå hurtigt, at jeg måtte blive samlet med dig min bedste ven. Håber jeg vist at vi to skal leve et hyggeligt liv, så hyggeligt som jeg kan stille for dig, skal jeg vist gøre søde ven. Du må bestandig være takket for jeg har det så godt at jeg slipper at tjene.

Ja, min søde snilde ven. Nu glæder jeg mig til at næste år på denne tid hvis Gud vil at vi skal være samlet igen, ja da skal det blive en glædelig jul for mig også kære ven kan jeg fortælle dig at Granen og Aukaton er forlist og Henrik er kommet ind til København og har fået stor skade så lamme ben bliver nok ikke mere brugelige og så kan jeg fortælle dig at Sveinom og Siverin går på skole i vinter.

Jeg skal hilse dig fra Maren og Kristen. De lever vel og har mange kuttere [fiskekuttere] i vinter og så er Torvil kommet hjem. Jeg skal hilse dig fra Hans. Hans Klook er også kommet hjem og min broder Hans er også ventet. Jo, det er Gud at takke for alle de som kommer vel hjem og mit største ønske er at du var kommet hjem til mig på kammeret min søde elskede ven. Først da bliver jeg rigtig glad. Ja søde Kristian nu går det hurtig til julen og jeg skulle ønske at vide hvor du var henne i julen, om du er i søen eller om de er kommet til deres bestemte plads, men min søde ven, et glædeligt jul vil jeg ønske dig og tillige et godt nytår og at det må gå dig vel og snart blive samlet igen.

Jeg har strikket et par seler til dig min søde ven, som jeg skulle ønske jeg kunne ligge i brevet til en julegave til dig, min elskede ven. Så søde Kristian, gode strømper skal du få når du kommer hjem og alt hvad jeg kan få til dig min dyrebare ven skal jeg vist gøre.

Søde Kristian, nu vil jeg bede dig af et oprigtigt hjerte at du vil gøre alt for at komme hjem til høsten, så er du snil, og så må du undskylde mig for det klattede brev, for jeg har værk i den finger som jeg holder pennen i og så kan jeg fortælle dig at jeg og Netta var til bryllup og så kan jeg hilse dig fra moder og mine søskende og fra Hans Klook, de lever vel og fra Erna og Maia, og så min elskede ven må jeg nok slutte for denne gang og så min søde Kristian, skriv et langt brev til mig igen, når du modtager dette brev.

Vær så tusind gange hilset fra mig – din altid hengivne ven til døden Johanne Lauewine Arnesen

Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN
www.skippere.dk

OPEN YOUR MIND-USE OPEN SOURCE

Britt Blomquist

Hej og på forhånd tak for din hjælp.

Jeg leder efter begravelsesdato og -sted for Jens Johannes Knud Blomquist. Jeg ved, at han døde den 25. august 1943 i Bergen, Norge, men kan ikke se, hvornår og hvor han er begravet.

Derudover leder jeg efter Aage Blomquists konfirmation (ovennævntes søn), som muligvis også har fundet sted i Bergen, Norge. Aage Blomquist er født den 5. juli 1905 på Fødselsstiftelsen i København og må således være blevet konfirmeret omkring 1918-1920.

Litta Olsen

Citat fra: Britt Blomquist Dato 03 Jun 2011 - 14:15

Jeg leder efter begravelsesdato og -sted for Jens Johannes Knud Blomquist. Jeg ved, at han døde den 25. august 1943 i Bergen, Norge, men kan ikke se, hvornår og hvor han er begravet.


Hej Britt
Vedlægger billede af gravstedet.


[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Litta Olsen

Citat fra: Britt Blomquist Dato 03 Jun 2011 - 14:15
Derudover leder jeg efter Aage Blomquists konfirmation (ovennævntes søn), som muligvis også har fundet sted i Bergen, Norge. Aage Blomquist er født den 5. juli 1905 på Fødselsstiftelsen i København og må således være blevet konfirmeret omkring 1918-1920.

Så var det Aage:
Jeg tjekkede adressebøger for Bergen for hhv. 1920 og 1924/25 og i 1920 finder jeg ikke familien i Bergen. I 1924/25 derimod er de tilstede. Han er dermed sikkert ikke konfirmeret i Bergen.
Vedlægger udklip.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Litta Olsen

Citat fra: Erik Boysen Dato 01 Jun 2011 - 22:48

Tak fordi du vil hjælpe, og håber på det bedste, så der eventuelt kommer lidt mere frem om parret.

Nu har jeg været igennem kirkebøgerne, men ikke fundet dødsfald til nogen af dem.

Har du dem i 1885-tellingen ? 

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f80901&gardpostnr=263&personpostnr=1468&merk=1468#ovre

Her er Christian ikke nevnt, så måske er han allerede død på det tidspunkt ?
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Helle Rossini Hansen

Hej Litta

Du har været til stor hjælp for mig før, og kan godt bruge din hjælp igen. Jeg fandt en anden gren af familien, som har været bosat i Norge, jeg har prøvet at lede selv, men har ikke været heldig. Måske har du yderligere kilder der kan hjælpe mig på vej.

Det drejer sig om min 6th great grandmother, fornavn udkendt efternavn Jacobsdatter Holm. Jeg er interesseret i hendes fødsel, vielse og eventuelle død, måske er hendes søn født i Norge også.  Dette er hvad jeg har af informationer, se link til aneefterlysning for neden.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,14742.0.html

Ud over disse oplysninger kan jeg også fortælle at de skulle være opvokset på gården Moum ved Frederiksstad. Stillingen til hendes mand Wilhelm Knust er Skræddermester og ikke skomager, som skrevet i indslaget.

På forhånd tusind tak for hjælpen

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Litta Olsen

Hej

Er I Danmark frem til torsdag, men jeg skal se på det så snart jeg kommer hjem   ;)
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Helle Rossini Hansen

Tusind tak Litta, det sætter jeg pris på. Hav en god tur.

Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Pernille Petersen

Hej Litta,

Jeg haaber meget, at du kan hjaelpe mig. Jeg leder efter informationer om mine norske aner, og andre slaegtninge i Norge.

Ikke helt sikker hvad informationer du har brug for, men haaber det her hjaelper.

Forst er der min 3x Tip oldefar
Olaf Olafsen
fodt i Trondhjem
Gift med Maren Kjerstine Johannesdatter
FT 1880 Alstrup sogn, Gislum Herred, Aalborg Amt
Olaf Olafsen 43aar
Maren Kjerstine 42aar (fodt29/1/1838 i Ullits Sogn, Gislum Herred, Aalborg Amt)

Deres datter Ane Katrine Rasmussen f Olufsen er min 2x tip oldemor, fodt 4 februar 1876 i Alstrup sogn. Dod ca 1950.

Dernaest er der min 8x tipoldefar Jens Jacobsen Wismar/Vismar fodt i østfold, Fredrikstad. Hans hustru er ukendt men hun doede i Randers Kobstad i 1731. Jens Jacobsen Wismar er dod i Randers Kobstad i 1730. Deres son Jacob Jensen Wismar f 1709 dod 16 december 1789 i Lovns Sogn, Gislum Herred, Aalborg er min 7x tipoldefar.

Glaeder mig meget til at hore fra dig, og paa forhaand tusinde tak for hjaelpen.
Mvh Pernille


Britt Blomquist

Mange tak for din hjælp med Blomquist-familien.

Litta Olsen

Citat fra: Helle Rossini Hansen Dato 06 Jun 2011 - 18:31
Hej Litta

Du har været til stor hjælp for mig før, og kan godt bruge din hjælp igen. Jeg fandt en anden gren af familien, som har været bosat i Norge, jeg har prøvet at lede selv, men har ikke været heldig. Måske har du yderligere kilder der kan hjælpe mig på vej.

Det drejer sig om min 6th great grandmother, fornavn udkendt efternavn Jacobsdatter Holm. Jeg er interesseret i hendes fødsel, vielse og eventuelle død, måske er hendes søn født i Norge også.  Dette er hvad jeg har af informationer, se link til aneefterlysning for neden.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,14742.0.html

Ud over disse oplysninger kan jeg også fortælle at de skulle være opvokset på gården Moum ved Frederiksstad. Stillingen til hendes mand Wilhelm Knust er Skræddermester og ikke skomager, som skrevet i indslaget.

På forhånd tusind tak for hjælpen

Mvh
Helle


Helle - jeg kan desværre ikke finde noget om de personer, du nævner.
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Litta Olsen

Citat fra: Pernille Petersen Dato 07 Jun 2011 - 23:16

Forst er der min 3x Tip oldefar
Olaf Olafsen
fodt i Trondhjem
Gift med Maren Kjerstine Johannesdatter


Pernille - hvornår og hvor blev de gift ?
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Pernille Petersen

Citat fra: Litta Olsen Dato 10 Jun 2011 - 18:17
Citat fra: Pernille Petersen Dato 07 Jun 2011 - 23:16

Forst er der min 3x Tip oldefar
Olaf Olafsen
fodt i Trondhjem
Gift med Maren Kjerstine Johannesdatter


Pernille - hvornår og hvor blev de gift ?


Hej Litta,

Ja det er et godt sporgsmaal, for nu er forvirringen da total...

I alle folketaellinger er olaf Olafsen's fodested Norge/Tronhjem Norge.


alborg, , , Alstrup by, Et Hus, Nr. 3, FT-1880, C3614 
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Olaf Olafsen 43  Gift Husfader, Husejer  Tronhjem Norge

Maren Kjerstine Johannesen 42  Gift hans Hustru  Ullits Sogn, Aalborg Amt

Niels Christian Olafsen 11  Ugift deres Barn  Vognsild Sogn, Aalborg Amt

Bodil Marie Olafsen 8  Ugift deres Barn  Her i Sognet

Oline Olafsen 6  Ugift deres Barn  Her i Sognet

Ane Katrine Olafsen 3  Ugift deres Barn  Her i Sognet

Kristine Olafsen under 1 Aar  Ugift deres Barn  Her i Sognet

Aalborg, , , Alstrup Mark, Hus, 52, FT-1870, D4097 
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ole Olsen 33  Gift husfader husmand Norge

Maren Kirstine Johannesdatter 32  Gift husmoder  Ullits Sogn, Aalborg Amt

Niels Christian Olsen 1  Ugift barn  Ullits Sogn, Aalborg Amt

     
Aalborg, , , Alstrup, Alstrup, 51, et Hus, FT-1890, C4964 
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Oluf Olufsen 53  Gift Husfader Husmand Norge

Maren Kjerstine Christensen 52  Gift Husmoder  Ullits Sogn, Aalborg Amt

Niels Christian Olsen 21  Ugift Barn Skomager Vognsild Sogn, Aalborg Amt

Christine Olsen 10  Ugift Barn  Alstrup Sogn, Aalborg Amt

Gjertrud Olsen 7  Ugift Barn  Alstrup Sogn, Aalborg Amt


Men ifolge kirkebogen, da viet til Maren Kjerstine Johannesdatter er Olaf Olafsen pludselig!
fodt i Sverige (i Lindby, Malmo, Sverige). Gift 30 Dec 1868 i - er ikke paa min egen computer,
saa har ikke alle detaljer her,
men det er i AAlborg Amt.
Olaf Olafsen, f. 11 Jan 1837

Kan ikke rigtig forstaa hvorfor fodested er Norge i hver eneste Folketaelling.
Maaske er han fodt i Sverige af Norske foraeldre?

Haaber du kan hjaelpe, og mange tak fordi du tager tid til at hjael
pe
Mange tak, Pernille


Litta Olsen

Citat fra: Pernille Petersen Dato 11 Jun 2011 - 19:11

Men ifolge kirkebogen, da viet til Maren Kjerstine Johannesdatter er Olaf Olafsen pludselig!
fodt i Sverige (i Lindby, Malmo, Sverige). Gift 30 Dec 1868 i - er ikke paa min egen computer,
saa har ikke alle detaljer her,
men det er i AAlborg Amt.
Olaf Olafsen, f. 11 Jan 1837


Jeg tror måske at du skal prøve at spørge Hanne om hjælp i de svenske kilder. Når der til og med står stedsnavn, så virker det som om Sverige er stedet at søge.

Jens Jacobsen Wismar finder jeg ikke noget om  :-\

Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Pernille Petersen

Citat fra: Litta Olsen Dato 11 Jun 2011 - 20:12
Citat fra: Pernille Petersen Dato 11 Jun 2011 - 19:11

Men ifolge kirkebogen, da viet til Maren Kjerstine Johannesdatter er Olaf Olafsen pludselig!
fodt i Sverige (i Lindby, Malmo, Sverige). Gift 30 Dec 1868 i - er ikke paa min egen computer,
saa har ikke alle detaljer her,
men det er i AAlborg Amt.
Olaf Olafsen, f. 11 Jan 1837


Jeg tror måske at du skal prøve at spørge Hanne om hjælp i de svenske kilder. Når der til og med står stedsnavn, så virker det som om Sverige er stedet at søge.

Jens Jacobsen Wismar finder jeg ikke noget om 

Jeg har lige haft et kig mere paa deres vielsesinformationer i kirkebogen, de er gift i Ullits Sogn, Gislum Herred Aalborg amt. Hvad jeg lige haefter mig ved er jo at kirkebogen jo ikke opgviver fodselssted for brud og brudgom, men opholdssted paa tidspunket da de bliver gift . Jeg ved ikke lige om jeg kan sende linket af kirkebogssiden til dig. Men jeg tror altsaa igen fuldt og fast paa at han er fra Norge Trondhjem ? som opgivet i hver eneste Folketaelling. er det muligt for dig at checke med hnesyn til den opgivne fodselsdato i de norske arkiver for Trondhjem maaske? Tusinde tak for hjaelpen :)
Ov mht Wismar men igen mange tak :)

Litta Olsen

Citat fra: Pernille Petersen Dato 12 Jun 2011 - 10:19
Men jeg tror altsaa igen fuldt og fast paa at han er fra Norge Trondhjem ? som opgivet i hver eneste Folketaelling. er det muligt for dig at checke med hnesyn til den opgivne fodselsdato i de norske arkiver for Trondhjem maaske?

Hej igen.

Nu har jeg tjekket kirkebøgerne i Trondheim uten at finde noget. Men han kan godt komme fra et andet sogn udenfor byen, for man ville nok sige Trondheim, selvom man ikke var født i selve byen. Men der er ret mange at gå igennem, så det tager lidt tid. Hvis du selv vil kigge, så kan du gå herind:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=16&idx_kommune=Alle&idx_kilde=KLOK&idx_listetype=dp&idx_periode=1837&idx_textsearch=&js=j

Hilsen Litta
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Pernille Petersen

Citat fra: Litta Olsen Dato 12 Jun 2011 - 10:56
Citat fra: Pernille Petersen Dato 12 Jun 2011 - 10:19
Men jeg tror altsaa igen fuldt og fast paa at han er fra Norge Trondhjem ? som opgivet i hver eneste Folketaelling. er det muligt for dig at checke med hnesyn til den opgivne fodselsdato i de norske arkiver for Trondhjem maaske?

Hej igen.

Nu har jeg tjekket kirkebøgerne i Trondheim uten at finde noget. Men han kan godt komme fra et andet sogn udenfor byen, for man ville nok sige Trondheim, selvom man ikke var født i selve byen. Men der er ret mange at gå igennem, så det tager lidt tid. Hvis du selv vil kigge, så kan du gå herind:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=16&idx_kommune=Alle&idx_kilde=KLOK&idx_listetype=dp&idx_periode=1837&idx_textsearch=&js=j

Hilsen Litta

Aah ja der er mange... mange tak for linket og hjaelpen :)

Jeg har provet at se om jeg kunne finde Hanne herinde, for jo ogsaa interesseret i at vide hvad han mon lavede i Sverige, men jeg kan ikke finde hende, kan  du hjaelpe mig, eller skal jeg bare laevet et generlt opslag med sporgsmaalet? mange tak for al din hjaelp!

Litta Olsen

Pernille

Jeg tænkte ikke på at det kun er medlemmer som kan spørge om hjælp internationalt, så da går det nok ikke.  Ellers er forumet her: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,14.0.html
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Pernille Petersen

Citat fra: Litta Olsen Dato 12 Jun 2011 - 14:23
Pernille

Jeg tænkte ikke på at det kun er medlemmer som kan spørge om hjælp internationalt, så da går det nok ikke.  Ellers er forumet her: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,14.0.html

Nej det virker ikke, sjovt nok havde jeg selv ledt efter det (saa det i en anden post)

Har nu faaet hjaelp med svenske opslag, og det viser sig at Olaf - eller rettere Ola VAR fodt i Sverige.
Ja hvorfor han har skulle 'forvirre' os efterkommere med at have sit fodested noteret som Norge, (paanaer ved sin vielse), ja det er saa en gaade  8)  Igen mange tak for din hjaelp.

Evald Dresler

Hej Litta-
Håber du kan løse mit problem.
Min tipoldefar, Tollef Larsen er født den 25-4-1829 i Porsgrund. Ifølge FamilySearch, er hans forældrer Lars Isacksen og Live Tollefsdatter, men ifølge dødsnotater i kirkebog; Sorø, Slagelse, Korsør Skt. Poul 1876-1891, år 1890 opslag 63 side 62 nr.30, hans faders navn, Skibsfører Lars Marcusen?
Er dette et problem som dit tilbud om hjælp dækker?
Siger jeg tak.
Med venlig hilsen Evald Dresler

Litta Olsen

Citat fra: Evald Dresler Dato 13 Jun 2011 - 18:45
Min tipoldefar, Tollef Larsen er født den 25-4-1829 i Porsgrund. Ifølge FamilySearch, er hans forældrer Lars Isacksen og Live Tollefsdatter, men ifølge dødsnotater i kirkebog; Sorø, Slagelse, Korsør Skt. Poul 1876-1891, år 1890 opslag 63 side 62 nr.30, hans faders navn, Skibsfører Lars Marcusen?

Her er dåben til Tollef (Tellef), nr. 101:
Kildeinformasjon: Telemark fylke, Gjerpen, Ministerialbok nr. 5 (1823-1829), Fødte og døpte 1829, side 102.
Permanent sidelenke:  http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1365&idx_id=1365&uid=ny&idx_side=-107

Jeg finner ingen med en far som hed Lars Marcussen  ;) Har også vedlagt klip med søskendes dåb.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Evald Dresler

Tak Litta-
for de mange oplysninger. Det er mig en gåde, hvorfor der står, hans fars navn er Lars Marcusen.
Men der er ingen der har sagt, at det skal være nemt.
Endnu engang mange tak.
Med venlig hilsen Evald.

Elsebeth Vienberg

 :) Hej på hjælp med opslag Norge

Jeg leder efter Carl Ferdinand Kastrup født 1814 i Friderichsstad, Norge iflg. folketælling
Danmark 1850, hvor han boede i Dronningensgade matr.nr. 251. 1 sal. Christianshavn Staden
København Danmark.

Han blev gift i Danmark 13.september 1844 i Vor Frelser Kirke Christianshavn, med Lovise Andrea
Johanne Holck født 13. juni 1824 Christianshavn.

De boede Overgaden o/vandet matr.nr. 186 folketælling 1855, og i 1860 Vesterbrogade 63 København, i 1870 Danmarksgade 20, Frederiksberg København.

Han døde 13. marts 1884 Frederiksberg København Danmark.

Jeg tror, at hans forældre evt. stammer fra Danmark og er rejst til Norge hvor han er født, og selv rejste
tilbage til Danmark.

Er der mulighed for at slå ham op i kirkebøgerne i Friderichsstad år 1814.


Med venlig hilsen Elsebeth Vienberg
Med venlig hilsen
Elsebeth Vienberg
DIS medlem 4523
DIS Sverige 16408

Helle Rossini Hansen

Hej Litta

Jeg har ikke fået et svar endnu, her er mit indslag igen, på forhånd tak for hjælpen.

Jeg vil meget tage imod dit tilbud om hjælp, for jeg kunne godt bruge et par friske øjne til at opdrive mere information omkring min Norske aner dateret helt tilbage til 1700 tallet. Jeg har fundet følgende:

Johan (Friderich) Berg
f. omkring 1735
d. eft. 1801
viet Anne Maria Andersdatter Baren
f. omkring 1745
d. eft. 1801

Fandt dem i 1801-tælling af 0602 Bragernæs, men har ikke kunne finde mere.

datter
Petronelle Berg
f. 20. Marts 1784 i Drammen/Bragernes, Buskerud, Norge
Udvandret til Danmark omkring 1813
viet med tyskeren Marcus Johannsen (dato og sted udkendt)
første søn født 1813 i Værløse

Fandt Petronelle Berg i ministerbogen da jeg allerede havde hendes fødselsdato og fødselssted fra en dansk folketælling.

På forhånd tusind tak for hjælpen 

Helle Rossini Hansen
Californien, U.S.A.
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Erik Boysen

Hej Litta
Johanne Laurina Nielsen spøger stadig, men har fundet lidt mere ....

Hun er ikke med i folketællingen 1900, men det kan skyldes at der mangler en del af tællingen for Risør.

Hun melder sig ud af folkekirken i 1895 sammen med hendes datter.......Har frikirkerne i Norge deres egne kirkebøger?????

Ved udmeldelsen i 1795 står hun som enke, så manden Christen Christian Nielsen
må være død mellem 1880 og 1895??? men kan ikke finde hans død i kb for Risør...hendes død findes heller ikke i kb for Risør efter 1910.

Jeg har prøvet at blive logget på Digitalarkivet, men det lykkes ikke for mig, sandsynligvis fordi jeg ikke er norsk. Ville prøve at efterlyse de to både gennem DIS-norge og dikitalarkivet..men kunne ikke logge på..
Må jeg opgive videre ???
Hilsen
ERIK
Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN
www.skippere.dk

OPEN YOUR MIND-USE OPEN SOURCE

Britt Blomquist

CitatDerudover leder jeg efter Aage Blomquists konfirmation (ovennævntes søn), som muligvis også har fundet sted i Bergen, Norge. Aage Blomquist er født den 5. juli 1905 på Fødselsstiftelsen i København og må således være blevet konfirmeret omkring 1918-1920.


Så var det Aage:
Jeg tjekkede adressebøger for Bergen for hhv. 1920 og 1924/25 og i 1920 finder jeg ikke familien i Bergen. I 1924/25 derimod er de tilstede. Han er dermed sikkert ikke konfirmeret i Bergen.
Vedlægger udklip.
--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har nu haft kontakt med min faster i USA, og hun oplyser, at hendes far (min farfar) er konfirmeret i Bergen i 1921, hvilket hans norske salmebog med datering bekræfter. Findes der norske indskannede arkivalier på nettet, hvor jeg selv kan foretage opslag i kirkebøger? 

Niels Korsgaard Nyeboe

Hej Litta
Jeg vil frygtelig gerne vide, hvem der er forældre til:
Anna Torina Nybo 

Birth:  22 NOV 1874  Nes-I-Aadalen, , Buskerud, Norway
Christening:     
Marriage:  01 JUN 1895  Nes-I-Aadalen, , Buskerud, Norway
Death:  19 MAY 1940  Tracy, Lyon, Minnesota

Jeg håber du kan hjælpe mig

Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe


Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Inge-Lise Trampedach

Til Niels K. Nyeboe
Undskyld jeg blander mig i tråden
Her er et link til KB i Norge:
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070314640256.jpg
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Niels Korsgaard Nyeboe

Hej Inge-Lise
tak for din hjælp, nu forsøger jeg selv.
mvh
Niels
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe