Hjælp tilbydes for at finde slægt i Norge

Startet af Litta Olsen, 10 Okt 2010 - 19:24

Forrige emne - Næste emne

Steen Thunberg

Hej Litta

Jeg har en forespørgsel om hjælp til at finde aner i Norge. Jeg er helt ny inden for denne genre så jeg står lidt famlende når det gælder at søge aner udenlandsk.

Jeg søger informationer om:

Svend Petersen Thunberg, født apr 24 1798 i Christiania

Han er på et tidspunkt kommet til Danmark og har haft arbejde på Kronborg Geværfabrik og fik en søn  med Kirstin Erichsdatter i 1830 der fik navnet Bendt Oluf Svendsen Thunberg.
De blev gift samme år: Nov 14 1830
Skilsmise indgået: Jul 8 1836
Hvad der senere er sket med Svend vides ikke, men Kirstin drog hjem til sin fødeby Skagen
Håber der er oplysninger nok....det er alt hvad jeg har.

Mvh
Steen Thunberg
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Litta Olsen

Citat fra: Steen Thunberg Dato 24 Feb 2012 - 09:25
Svend Petersen Thunberg, født apr 24 1798 i Christiania

Han er på et tidspunkt kommet til Danmark og har haft arbejde på Kronborg Geværfabrik og fik en søn  med Kirstin Erichsdatter i 1830 der fik navnet Bendt Oluf Svendsen Thunberg.
De blev gift samme år: Nov 14 1830

Hej Svend

Står der ikke noget om hans fars navn ved vielsen ?

Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Steen Thunberg

Jeg har ikke set vielsen kun fået oplyst datoen af en slægtning - kan være jeg skal forsøge at finde vielsen først inden du går videre. Det vil jeg gøre i aften....

vh

Steen
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Steen Thunberg

Fandt vielsen: Hornbæk 1830 opslag 78 nederst. Det er noget svært at tyde for mig men jeg mener at kunne læse: Ungkarl Sven Thunberg 32 aar xxx født  Christiania -Pige Kirstine Eriksdatter xx Skagen - resten får jeg intet ud af.

håber det kan hjælpe.....
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Joan Herløv Jensen

Citat fra: Litta Olsen Dato 10 Okt 2010 - 19:24
Hej

Det drejer sig om Peder christiansen Berg.
Jeg har set i KB for fødte i Oslo 1768 - den 1. februar, og her finder jeg Peder: Forældre Johs. Christiansen fra Grönl. og Marte Pedersdatter.

Kan denne person være den samme som Peter Christiansen Berg, som får borgerskab i Odense i 1792 som købmand. Jeg har FT 1801 i Odense.
I FT 1845 i Kolding er han købmand men står med navnet Peter Christian Berg.

Med venlig hilsen
Joan Herløbv Jensen
jherloev@dlgtele.dk




Litta Olsen

Citat fra: Steen Thunberg Dato 24 Feb 2012 - 13:38
Fandt vielsen: Hornbæk 1830 opslag 78 nederst. Det er noget svært at tyde for mig men jeg mener at kunne læse: Ungkarl Sven Thunberg 32 aar xxx født  Christiania -Pige Kirstine Eriksdatter xx Skagen - resten får jeg intet ud af.

håber det kan hjælpe.....

Hej igen, Steen

Jeg har desværre ikke fundet nogen der kan passe. Det jeg ser er at der i Sverige er mange med navn Thunberg. Kan han have kommet derfra, tror du ? Evt. hans forældre. Jeg har kigget i kirkebøger og søgt i folketællingen 1801. Men der er ingen Thunberg, så han har nok ikke brugt det navn på den tid og da bliver det svært.

Jeg kan godt lægge en forespørgsel ind i Digitalarkivet og se om der er noget at hente. Skal jeg det ?
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Litta Olsen

Citat fra: Joan Herløv Jensen Dato 27 Feb 2012 - 15:19
Citat fra: Litta Olsen Dato 10 Okt 2010 - 19:24
Det drejer sig om Peder christiansen Berg.
Jeg har set i KB for fødte i Oslo 1768 - den 1. februar, og her finder jeg Peder: Forældre Johs. Christiansen fra Grönl. og Marte Pedersdatter.

Kan denne person være den samme som Peter Christiansen Berg, som får borgerskab i Odense i 1792 som købmand. Jeg har FT 1801 i Odense.
I FT 1845 i Kolding er han købmand men står med navnet Peter Christian Berg.


Hej Joan

Det er godt nok svært at vide. Findes der ikke skifteprotokoller som kan kaste mere lys over det ? Efternavn Christiansen skulle også antyde at hans far hed Christian til fornavn.

Siden Berg ikke er en del af navnet til ham, som du har fundet, bliver det lidt gætteri. Det ser heller ikke ud til at navnene på hans børn giver nogen reference til det forældrepar.

Her er en anden Peder: https://www.familysearch.org/search/records/index#count=20&query=%2Bgivenname%3Apeder%7E%20%2Bsurname%3Achristiansen%7E%20%2Bbirth_year%3A1767-1769%7E&birth_place2=6%2CNorway%2COslo

Har du eksakte datoer for fødsel og dåb ?


Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Steen Thunberg

Citat fra: Litta Olsen Dato 27 Feb 2012 - 17:56
Citat fra: Steen Thunberg Dato 24 Feb 2012 - 13:38
Fandt vielsen: Hornbæk 1830 opslag 78 nederst. Det er noget svært at tyde for mig men jeg mener at kunne læse: Ungkarl Sven Thunberg 32 aar xxx født  Christiania -Pige Kirstine Eriksdatter xx Skagen - resten får jeg intet ud af.

håber det kan hjælpe.....

Hej igen, Steen

Jeg har desværre ikke fundet nogen der kan passe. Det jeg ser er at der i Sverige er mange med navn Thunberg. Kan han have kommet derfra, tror du ? Evt. hans forældre. Jeg har kigget i kirkebøger og søgt i folketællingen 1801. Men der er ingen Thunberg, så han har nok ikke brugt det navn på den tid og da bliver det svært.

Jeg kan godt lægge en forespørgsel ind i Digitalarkivet og se om der er noget at hente. Skal jeg det ?
Hej Litta

Tusind tak for hjælpen selv om det ikke førte til noget i denne omgang.
Jeg har ført hørt at vi skulle stamme fra Sverige, netop fordi det er et mere udbredt efternavn der.
Kunne du tyde mere af vielsesattesten end jeg fik ud af den ?

Du må gerne lægge en forespørgsel for mig. Dataarkivet ? er det et forum som dette ?

Hvilke kirker/sogne i Christiania har du undersøgt ? Bare for ikke at jeg senere selv søger samme steder....

mvh
Steen Thunberg
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Marianne Bøhmer Jensen

Hej Litta.
Jeg er helt nybegynder med hensyn til at finde slægtninge i udlandet, så jeg tager med kyshånd imod dit tilbud.
Jeg har en tipoldefar i anden, som jeg gennem en folketælling i 1845 ,har fundet ud af stammer fra Bergen.Han hedder Thron Engelbrecht Haagen og skulle være født mellem 1792-1794. Jeg ville blive meget glad, hvis du har mulighed for at grave noget frem om hans familie, og om ca, hvornår han forlod Norge. Jeg har prøvet selv, men uden resultat.
Jeg venter spændt.
Mange hilsner Marianne.

Litta Olsen

Hej Marianne

Hvor finder du ham i 1845 ?
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Litta Olsen

#280
Marianne

Jeg finder ikke noget i Bergen - og her er det let at finde folk, for der er mange gode kilder.

Men ved hans datters dåb i 1822 står der Thron Engelbrecht Haugen og Birthe Marie Knudsdatter, så måske hedder han Haugen og så er det blevet forandret i DK.

Vedlegger klipp om andre børn og hans søn Emil i 1845. I kirkebogen står der for øvrigt Ingebret og det er et almindeligt norsk navn.




[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Marianne Bøhmer Jensen

Hej Litta.
Tak for dit store arbejde.
Jeg har fået oplyst en folketælling fra 1845, hvor der står fødested, og der står Bergen anført. Opslaget er fra Rosenborg Kvarteret, Aabenraa no. 226, baghuset 1, bagsal 1463. Der står anført, at han er enkemand, logerende og fra Bergen.
Jeg har en folketælling fra 1840 Rosenborg Kvarter, Springgade 35, første bagsal,247. Der bor ægteparret sammen med 2 døtre.
Jeg ved, at de får en datter Sirene 12/6 1822 Trinitatis,
De får en søn Carl Johan Trone døbt 26/12 1825 Trinitatis
De får Emilius Engelbrecht Haagen 24/8 1828 Helligåndskirken.
De får Haagen 26/11 1830, men han dør samme år.
Jeg kender ikke noget til Emil, men jeg ved, at der fandtes en del ved navn Haagen i København på den tid.
Det er en svær nød at knække, jeg ved kun ud fra folketællingerne ,at han er født ca. 1793.
Jeg kan ikke finde deres vielse, måske kunne det give et praj!
Jeg ved ikke, om det her kan hjælpe dig, jeg håber det.
Mange hilsner og på forhånd tak.
Marianne.

Litta Olsen

Citat fra: Marianne Bøhmer Jensen Dato 29 Feb 2012 - 15:41
Jeg kender ikke noget til Emil, men jeg ved, at der fandtes en del ved navn Haagen i København på den tid.

Emil er Emilius - læg mærke til at adressen er den samme for ham i 1845 som for familien i 1840.

Jeg skal søge lidt mere, men det er svært, for jeg tror at Thron ikke bruger sin fars navn, men et gårdsnavn, nemlig Haugen.

Deres vielse ville uden tvivl være interessant !

-og hvor er de i 1834 ?
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Marianne Bøhmer Jensen

Hej Litta.
Det lyder godt nok som en vanskelig sag. Jeg går i gang med at søge i sognene 1821 1822 om et muligt bryllup samt går FT for 1834 igennem.
Jeg giver besked, hvis og når der er noget.
Indtil videre mange tak for din indsats.


Marianne Bøhmer Jensen

Hej Litta.
Jeg har lige fundet deres bryllup. Det skete 15/4 1822 i Holmen opslag 385. Der står, at han bor Springgade 11. Der står også hvem forloverne er.
Jeg undersøger videre i morgen søndag, da jeg er på vej ud af døren nu. Har ikke nået at sætte mig ind i det du skrev, jeg gør det i morgen.
Jeg håber, du kan bruge det jeg fandt.
God weekend Marianne.

Litta Olsen

Marianne

Han er fundet !  Men ikke i Bergen. Du kan læse alt om det i linken til forumet i DA (Digitalarkivet).

Virkelig godt indsats fra de andre hjælpere  ;D
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Litta Olsen

Marianne

Reidar har bygdebøger, hvor der står meget om Throns slægt og jeg giver ham din mailadresse, så han kan sende dig kopier af de sider, hvor det står.
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Marianne Bøhmer Jensen

Hej Litta.
Jeg er dybt imponeret over din og dine norske kollegers indsats. Det er fantastisk, hvad I har fundet ud af.Jeg har lige læst beskeden fra Reider Ordløkken samt printet siderne ud med billede af gården i Ryhaugen. Det er spændende, som tingene flasker sig, nu vil jeg afvente, at en vis Bjørn Løkken kontakter mig. I skal alle have en meget stor tak for jeres indsats, den er meget værdsat, nu ved jeg, hvor jeg skal henvende mig, hvis jeg har andre problemer med mine norske aner!!!
Mange hilsner
Marianne.

Vibeke Holck

Hej Litta

Jeg håber du kan hjælpe mig.

Jeg søger oplysninger om min biologiske oldefar.

Min oldemor hedder Inga Karine Jansen født d.24 nov 1875 og døbt d. 2 Januar 1876 i Vaaler kirke / østfold i Norge. Henders forældre var Jan Erik Jansen og Augusta Andreasdatter.

Hun bliver på et tidspunkt gift med min oldefar Karl Ludvig Olsen.

Han bliver hun senere skilt fra, da han er udvrandret til Amerika, - og at hun ikke har hørt fra ham.
Skilsmissen bliver givet på Kristiania slot d. 3 maj 1918.

De har muligvis boet i Fredrikstad.

Kan du give mig, så mange oplysninger om han som mulig, - hvornår udvrandrede han, hvornår er han født og hvem var hans forældre.

Hvordan kan jeg få at vide, hvordan det vidre gik med ham ?

På forhånd tak
Vibeke

Bodil Nielsen

Hej Litta.

Jeg mangler en fødsel i Norge på en ane, som senere bliver præst/provst Mikkel Pedersen Arctander i Gelsted, Vens herred, Odense Amt og gift den 20/7 1634 med maren Peders datter og dør den 1/2 1654 i Gelsted. Hans far Peder Mikkelsen født i Odense og dør efter 1630 i Norge Med venlig hilsen Bodil Nielsen

Litta Olsen

Citat fra: Bodil Nielsen Dato 07 Mar 2012 - 12:25
Hej Litta.

Jeg mangler en fødsel i Norge på en ane, som senere bliver præst/provst Mikkel Pedersen Arctander i Gelsted, Vens herred, Odense Amt og gift den 20/7 1634 med maren Peders datter og dør den 1/2 1654 i Gelsted. Hans far Peder Mikkelsen født i Odense og dør efter 1630 i Norge Med venlig hilsen Bodil Nielsen

Desværre så kan jeg ikke finde den dåb.

Her er en anden som har haft fat i den samme familie: http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=73687

Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Vibeke Holck

Citat fra: Vibeke Holck Dato 07 Mar 2012 - 12:22
Hej Litta

Jeg håber du kan hjælpe mig.

Jeg søger oplysninger om min biologiske oldefar.

Min oldemor hedder Inga Karine Jansen født d.24 nov 1875 og døbt d. 2 Januar 1876 i Vaaler kirke / østfold i Norge. Henders forældre var Jan Erik Jansen og Augusta Andreasdatter.

Hun bliver på et tidspunkt gift med min oldefar Karl Ludvig Olsen.

Han bliver hun senere skilt fra, da han er udvrandret til Amerika, - og at hun ikke har hørt fra ham.
Skilsmissen bliver givet på Kristiania slot d. 3 maj 1918.

De har muligvis boet i Fredrikstad.

Kan du give mig, så mange oplysninger om han som mulig, - hvornår udvrandrede han, hvornår er han født og hvem var hans forældre.

Hvordan kan jeg få at vide, hvordan det vidre gik med ham ?

På forhånd tak
Vibeke

Litta Olsen

Citat fra: Vibeke Holck Dato 07 Mar 2012 - 12:22
Min oldemor hedder Inga Karine Jansen født d.24 nov 1875 og døbt d. 2 Januar 1876 i Vaaler kirke / østfold i Norge. Henders forældre var Jan Erik Jansen og Augusta Andreasdatter.

Hun bliver på et tidspunkt gift med min oldefar Karl Ludvig Olsen.

Han bliver hun senere skilt fra, da han er udvrandret til Amerika, - og at hun ikke har hørt fra ham.
Skilsmissen bliver givet på Kristiania slot d. 3 maj 1918.

De har muligvis boet i Fredrikstad.

Kan du give mig, så mange oplysninger om han som mulig, - hvornår udvrandrede han, hvornår er han født og hvem var hans forældre.

Hvordan kan jeg få at vide, hvordan det vidre gik med ham ?


Hej Vibeke

Jeg fandt deres vielse i 1903:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=Vi05321891b&personpostnr=1356&merk=1356
Som du ser er hans far Snedker Karl Olsen fra Kristiania (Oslo)

Her er Karl Ludvig med sin familie i 1885:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f80301&gardpostnr=3878&personpostnr=86442&merk=86442#ovre

Hans dåb (øverst):
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. I 3 (1870-1876), Fødte og døpte 1874, side 235.
Permanent sidelenke:  http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=693&idx_id=693&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-236

Hans forældre i år 1900 (begge er født i Sverige):
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f00301&gardpostnr=8490&merk=8490#ovre

Hans far i 1910:
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036392299258

Måske Karl i år 1900, med sin første kone:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?
slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f00103&gardpostnr=3089&personpostnr=14710&merk=14710#ovre

Deres vielse (?):
https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/NW92-RH3

Det dør en Anette Olsen i 1901, men jeg har ikke bekreftet det i kirkebøgerne, så det er højst usikkert om hun er rigtig person !  https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/NWPG-HW5

Han emigrerer i 1907: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=emikra1&gardpostnr=174037&merk=174037#ovre

For at få mere at vide om hans forældre i Sverige kan du jo spørge Lise om hjælp: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,21791.0.html

-og for at finde ud af mere om ham i USA : http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,464.0.html



Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Vibeke Holck

Tusind tak Vita, det vil jeg arbejde vidre med. :D

Venlig hilsen Vibeke

Helle Rau Hartmann

Hej igen, det var mig der tidligere har skrevet her på tråden vedr. min ane, Endre Sigvartsøn Skræder Ring, som levede i Vejle, Danmark, fra i hvert fald år 1742 og til sin død i Vejle 1771.

Jeg ved ikke hvor eller hvornår han er født, men ud fra aldersangivelsen i folketællinger og ved begravelsen går jeg ud fra, at han må være fra et sted mellem 1705 og 1711.

Jeg har tidligere herinde fået gode spor at gå efter - fx en liste over borgere i København efter branden i 1728, hvor min Endre formentlig bor med et par brødre, deres far og en fætter i Krusemyntegaden og Meriangaden.

Jeg blev også tippet om en mulig bror, Hans.

Denne mulige bror står indført som døbt "Hans Henrich" i Skt. Nikolaj Kirke, Sokkelund Herred, København (se kb Skt. Nikolaj 1694-1721 opslag 101).

Her står, at han blev døbt den 16. september 1706, og var søn af Sigvart Hansen Skræder og Else Kirstine Thorsdatter.
Fadderne er temmelig prominente. Bl.a. Etatsråd og Politimester Ole Rømer (ham med lysets hastighed).

Men jeg kan stadig ikke rigtig finde min Endre Sigvartsen Skræder Ring, og er endnu ikke helt sikker på, om han har samme forældre som Hans Henrich Sigvartsen Skræder.

Jeg ved kun, at min Endre blev gift i Horsens den 13. april 1742 med Anne Thomædatter Thenover, og kort herefter står som fadder til et barn i Vejle Kirke, hvor han betegnes som byens nye skrædder. Allerede i februar 1743 får han selv døbt en datter, Anna Lise, i Vejle Kirke.
Og året efter får han døbt en søn, Sigvart Endresen Skræder Ring, i december 1744. Her er fadderne ret prominente fra byens styre - borgmester og byfoged (hvor borgmesteren er er en slags formand for byens 12 eligerede borgere, heriblandt efter alt at dømme også Endre Sigvartsen Skræder Ring).

Derefter får parret tvillingepiger, som dør - hvorefter børnenes mor dør, og Endre gifter sig igen i 1748, Vejle, med min ane: Clara Marie (Andersdatter?). Hende kan jeg heller ikke spore, overhovedet.

Hvordan søren kommer jeg videre med opsporingen af Endre Sigvartsen Skræder Ring (og måske hans kone, Clara Marie)? Jeg føler mig ret sikker på, at han må være bror til nævnte Hans Henrich - men kan ikke bevise det p.t.

Helle Rau Hartmann
Jerlev, Vejle

Helle Rau Hartmann

#296
PS vedr. Endre Sigvartsøn Skræder Ring:

Vielsen af ham og hans første kone i Horsens:

Vielse 1742, Horsens Sct. Jacobs Kirke:

Citat13 April blef udi S: Jacobs Kirche effter Kongl: Benaadningsbref Dato Kiøbenhafn d: 29 Martji 1742 uden foregaaende Trolovelse copuleret Endre Siverdtsøn og Anne Thomædatter Thenover. Accisen er erlagt d: 7 April: 1742. For Karlen som hafde sit rigtige Pas fra Norge caverede hans Mester Oluf Peter(sen)(eller står der Jacob(sen ?) skriftligt at hand iche er anden steds trolovet"

Vielsen af ham og hans anden kone i Vejle (min ane):

Vejle Kirke, opslag 296 i KB1714-1785:

Citatd 17Novembr: Trolovet
Endre Sigvartsøn Skræder
og Clara Maria Anders(datter)
Cop. d 5. April 1748



Dåben af den mulige bror, Hans Henrich Sigvartsøn, i Skt. Nikolaj Kirke, København, 16. september 1706:

kb 1694-1721, opslag 101:

CitatItem (d: 16 Septbr:) Sigvart Hansen Skræder med H: Else Kirstine Thoersd: i Ulckegade, en Søn K: Hans Henrich.
F: Borgmest: Ernst, Assess: Ernst, Anders Olufsen Skræder, Anne Marie, Johan Fridrich Fibigers Købingers (?) Cecilia Borns for Estats Raad og Politimester Ole Rømer.

At Endre Sigvartsøn Skræder hedder Ring til efternavn, fremgår ikke alle steder. Men i Vejle Kirkes kirkebog underskriver han sig flere steder som Endre Sigvartsøn Ring.
Han benævnes også således flere af de steder, hvor han optræder som fadder for andres børn ved dåb.
Hans sønner hedder Sigvart Endresen Ring, Engelbret Endresen Ring og Chresten Endresen Ring.

Endre Sigvartsøn Skræder Ring VAR skrædder, og han begraves som Endr Skræder.
Helle Rau Hartmann
Jerlev, Vejle

Litta Olsen

Hej Helle

Jeg finder ikke noget om Endre - desværre  :(

Måske skulle du spørge i Digitalarkivet : http://forum.arkivverket.no/index.php?/forum/6-brukernes-eget-forum/
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Helle Rau Hartmann

Hej Litta, øv. Men mange tak for hjælpen alligevel.
Jeg prøver dit råd.

/Helle
Helle Rau Hartmann
Jerlev, Vejle

Ole Olsen

Hej Litta

Nu håber jeg du kan hjælpe mig, der går et rygte i min familie om at Antonette Amundsen født 28. november 1870 i Frederikshald og døbt i Halden kirke 12. marts 1871, jeg har hende i Klokkebogen 1869- 1884 side 181, hendes forældre er Matros Ole Kristian Amundsen og Emilie Severine Ingebretsen.

Roald Amundsen finder jeg i Østfold, Borgen-Borgen 1861-1874 side 181 og hans forældre er Jens Amundsen og Gustava f. Zahlquist og de bor på Hvidsten, men hvorfår bliver han døbt Engelbregt?
Jeg håber du kan hjælpe med mit problem så vi kan få be eller afkræftet dette rygte.

Mvh. Ole Olsen