Kære Litta Olsen.
Mit navn er Jørgen Christiansen, 78 år ung/gammel, bor i Roskilde, telefon nummer 44988412, e-mail adresse joec@get2net.dk Det er første gang, jeg prøver at kontakte på denne måde, i dette tildælde dig.
Jeg beder venligst om din hjælp til at finde Svend Madsen Steenberg Reiersen, idet jeg ikke kan finde oplysninger om ham efter hans konfirmation. Det, jeg ved, er følgende:
En Reier Petersen skulle, såvidt jeg ved, være født i Norge omkring 1765 og gift med Mariane Nielsdatter (mere ved jeg ikke om dem). De fik bl.a. en søn Peder Reiersen (tvilling), født 13.01.1799 i Randers, Sct. Morten, og død 09.04.1856 i Aalborg, Løgstør. Han blev den 19.01.1827 gift i Thisted, Nykøbing Mors, til Mariane Steenberg, født 02.05.1806 i Thisted, Nykøbing Mors, og død 20.10.1864 i Aalborg, Løgstør. Peder og Mariane fik syv børn, den yngste ovennævnte Svend, født 20.05.1842 i Aalborg, Løgsted, og konfirmeret 05.10.1856 Aalborg, Løgstør. Derefter kan jeg ikke finde, hvad der er sket med Svend.
Grunden, til at jeg henvender mig til dig, er, at han MÅSKE er taget til Norge, som een af hans brødre, Reiner Peter Reiersen, havde gjort ifølge en FT-1860 for Aalborg, Løgsted, Løgstør by, hvor der står, at Reiner er "Moderens søn, Sømand fraværende i Koffedifart i Norge".
Tror du, du kan hjælpe mig? Under alle omstændigheder er jeg dig taknemmelig for, hvis du vil prøve ad.
De venligste hilsener.
Jørgen