Hej Litta
Jeg kan godt bruge lidt hjælp til Hermund Knudsen (min 5th great grandfather). Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har fundet den rigtige, jeg er nemlig støt på to forskellige efternavne med hensyn til hans far.
Jeg ved hans kone hedder Kirsti Olsdatter, og de boede i Gol, Buskerud, Norge. Jeg har fundet tre børn.
Birgit Hermundsdatter født 12. april 1829 i Gol
Ingeborg Hermundsdatter født 20. marts 1831 i Gol, død 26. juli 1909 i Gol (min 4th great grandmother)
Aase Hermundsdatter født 19. maj 1835 i Gol.
Jeg fandt en vielse den 29. marts 1829 i Gol mellem en Hermund Knudsen 31 år, Berg (faderen listet som Knud Pedersen), hustruen Chirsti Olsdatter 25 år, Herla(en) (faderen Ole Aa??) .
Ifølge 1801 folketællingen fandt jeg en Hermun Knudsen, hvis far hedder Knud Nielsen og mor hedder Aase Pedersdatter, de bor ikke i Berg, men i Gol. De har 5 børn, men så vidt jeg kan se er de 4 af dem ikke født i Gol, Jeg fandt en Hermund Knudsen født i Gol, Braaten den 30. sep 1798, passer med alderen, faderen er Knud Nielsen og Aase Pedersdatter, passer med folketællingen men ikke med vielsen.
Hvem er den rigtige Hermund Knudsen, jeg har ikke andre informationer på ham eller på Kirsti Olsdatter. Jeg håber du kan hjælpe mig på vej med den del af familien.
På forhånd tak for hjælpen
Helle