For alle > Opslag i bøger og på arkiver m.v.

Hjælp tilbydes for at finde slægt i Norge

<< < (3/367) > >>

connie johannesen:
Hej Litta.
Tak for det hurtige svar. Det er desværre de oplysninger jeg har, lige nu, men jeg graver videre.
Venlig hilsen Connie

Theis Kongeskov Jensen:
Hej Lita.
Den 5. oktober 1808 blev Johan Holmstrøm viet til Ingeborg Malene Mølbach (Molbach) i Trinitatis Kirke, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Ifølge famileoverleveringer skulle en af de to eller måske dem begge stamme fra Norge. Kan du eventuelt be- eller afkræfte dette?

Med venlig hilsen
Theis Jensen
Email.: kongeskov@gmail.com

Helle Rossini Hansen:
Hej Litta

Jeg vil meget tage imod dit tilbud om hjælp, for jeg kunne godt bruge et par friske øjne til at opdrive mere information omkring min Norske aner dateret helt tilbage til 1700 tallet. Jeg har fundet følgende:

Johan (Friderich) Berg
f. omkring 1735
d. eft. 1801
viet Anne Maria Andersdatter Baren
f. omkring 1745
d. eft. 1801

Fandt dem i 1801-tælling af 0602 Bragernæs, men har ikke kunne finde mere.

datter
Petronelle Berg
f. 20. Marts 1784 i Drammen/Bragernes, Buskerud, Norge
Udvandret til Danmark omkring 1813
viet med tyskeren Marcus Johannsen (dato og sted udkendt)
første søn født 1813 i Værløse

Fandt Petronelle Berg i ministerbogen da jeg allerede havde hendes fødselsdato og fødselssted fra en dansk folketælling.

På forhånd tusind tak for hjælpen  :)

Helle Rossini Hansen
Californien, U.S.A.

Theis Kongeskov Jensen:
Hej Lita.
Jeg prøver lige en gang til. God weekend.

Den 5. oktober 1808 blev Johan Holmstrøm viet til Ingeborg Malene Mølbach (Molbach) i Trinitatis Kirke, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Ifølge famileoverleveringer skulle en af de to eller måske dem begge stamme fra Norge. Kan du eventuelt be- eller afkræfte dette?

Med venlig hilsen
Theis Jensen
Email.: kongeskov@gmail.com

connie johannesen:

--- Citat fra: connie johannesen efter 18 Okt 2010 - 16:26 ---Hej Litta.
Tak for det hurtige svar. Det er desværre de oplysninger jeg har, lige nu, men jeg graver videre.
Venlig hilsen Connie
[/qu

Hej igen Litta.
Jeg har fundet lidt mere om Helena Johnsdatter aas
Hun er datter af kornmåler John Larsen aas( Haas) og Marie Olesdatter Kjerkebak som blev gift i
sognet Røros i 1786, måske er hun født der, før deres vielse. Det er usikkert hvilket år hun er født, fra 1771 til 1785 er muligt.
Det er alt jeg har.
Venlig hilsen Connie
--- Afslutning på citat ---

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version