Hjælp tilbydes for at finde slægt i Norge

Startet af Litta Olsen, 10 Okt 2010 - 19:24

Forrige emne - Næste emne

Inger Bødker-Jensen


Hej Litta!
Tusind TAK skal du have.
Med venlig Hilsen
Inger Bødker-Jensen

Litta Olsen

Inger

Her har du gravstedet: http://www.tysvaerkirken.no/forresfjorden/fellesradet/gravferd/templates/grave/grave_id/4086

Peder Åsmunds dåb: https://media.digitalarkivet.no/kb20050901020858

I bygdebok for Skoldastraumen fandt jeg noegt som du vil synes om :-) Se vedlagte klip.

Her er link til bogen, men jeg ved ikke om du får tilgang til bøger på Nasjonalbiblioteket fra en udenlandsk IP-adresse: http://www.nb.no/nbsok/nb/b88975fc29e7d355d280f20b1551f897.nbdigital#0

Her lidt om sluserne i Skjoldastraumen: http://no.wikipedia.org/wiki/Skjoldastraumen_sluser

Her finder du både Yrke, Stølsvik og Skjoldastraumen: http://www.norgeskart.no/?_ga=1.154405115.2101677180.1423331547#11/-30114/6623466

Vielsen har jeg ikke fundet endnu :-(

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Inger Bødker-Jensen


Hej Litta!

Tusind TAK for alle de fine oplysninger. Nu spørger jeg sikker dumt, men hvilken sogn er det Peter Osmund er født i?

Med Venlig hilsen
Inger Bødker-Jensen

Litta Olsen

Citat fra: Inger Bødker-Jensen [1811] Dato 28 Apr 2015 - 10:45

Hej Litta!

Tusind TAK for alle de fine oplysninger. Nu spørger jeg sikker dumt, men hvilken sogn er det Peter Osmund er født i?

Med Venlig hilsen
Inger Bødker-Jensen

Hej

Hvis du klikker på den lille 'i' øverst på siden, så står der informationer om bogen og sognet  ;)

I dette tilfælde Domkirken sogn i Stavanger.

For øvrigt tror jeg at hans hustru lever endnu:
http://www.gulesider.no/p/kari+johanne+nielsen/72113685?search_word=kari+johanne+nielsen

Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Inger Bødker-Jensen

Hej Litta!
Du får igen mange TAK for din store hjælp.
Med venlig Hilsen
Inger Bødker-Jensen

Svenn Chr. Trønning

Hej Litta Olsen og på forhånd tak for dit tilbud af hjælp.

Jeg leder efter hvor og hvornår disse tre børn er født.
Det drejer sig og børn af  Mand: Ørnulf Norem 3. April 1919, evt død 1971 og Gunvor født Wittrock i danmark
den 27 jul 1922. Hun skulle være død 2007 i Norge.
De havde følgende børn alle født i Norge:
Knut Norem; Sissel Norem født 1953 og Øyvind Norem.


Jeg ville være glad hvis du kunne finde noget på dem om så det kun er lidt.


Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Litta Olsen

Citat fra: Svenn Chr. Trønning [6740] Dato 09 Maj 2015 - 16:26
Knut Norem; Sissel Norem født 1953 og Øyvind Norem.

Jeg ville være glad hvis du kunne finde noget på dem om så det kun er lidt.

Hej Svenn

Ved søg på de gule sider (!) finner jeg både en Knut (f. 1956) og en Sissel Norem (f.1953) bosat i samme by, Drøbak.

http://www.gulesider.no/person/resultat/norem+drøbak

Begge er på Facebook.....

- og her gravsted for både Ørnulf og Øivind Norem - også i Drøbak: http://www.disnorge.no/gravminner/bilder/1072/dsc_0445.jpg



Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Svenn Chr. Trønning

Til Litta Olsen.


Må jegsige dig mange tak for din hjælp.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

#1058
Godmorgen.

Se også artikler i norske aviser - bl.a. norsk fodbold. DFI Fotball (Drøbak/Frogn Idreetslag) ligger i Akershus

Se også på Geni.com

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#1059
Hej igen.

Der findes en fantastisk  (Tegner)  Artist i USA med det navn  Earl Norem - mon de er i familie ? Hans tegninger minder meget i stil med PRINS VALIANT serien herhjemme engang.


Fundet en gang  under kategorien, Illutratorer - USA - American Painters Bahr/Berninger/Norem.......
Florence Rifle Bahr/John E. Berninger/ Earl Norem - hvis det skulle have interesse.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Litta Olsen

Citat fra: Lise Østerberg Bahr [12541] Dato 10 Maj 2015 - 09:03
Der findes en fantastisk  (Tegner)  Artist i USA med det navn  Earl Norem - mon de er i familie ?

Han KAN jo være i slægt, men der er faktisk en del med det navn.

Et generelt søg i arkivet giver dette: http://digitalarkivet.arkivverket.no/sok/person?s=norem

Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Lise Østerberg Bahr

Hej Litta og tak.

også på twitter følger nogle personer med disse navne hinanden  ( USA)

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Svenn Chr. Trønning

Til Lise Østerberg Bahr og Litta Olsen.

Må jeg sige jer tak for hjælpen. Det er nu Gunvor Norem f. Wittrock der har min interesse og hendes børn for derigennem at finde frem til hendes søster Ellinor Aller født Wittrock.

Også hun blev gift med en Nordmand, men hvad han hed til fornavn ved jeg ikke. De skulle have et par børn.
Hvor de boede ved jeg ikke.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

#1063
Hej Svennn.

Jamen du kan følge familien på GENI.com, Google alle navnene samtidig på linien, og de må - også hos dig - komme frem på skærmen.
Via Elllinor Aller (von Wittrock) og videre Signy von Wittrock (Gundersen) .....+ Karl Arthur von Wittrock.
må du kunne se mere ad den vej =
sister of Lucie Gundersen.

Familien =
, Gunder Wilhelm Gundersen and Anna Dorthea Gundersen Karl Arthur von Wittrock.


Det er Managed by: Johan Christian Loennechen, december 14. , 2014 på Geni.com

Var det hende der var Cellist i Hollywood Strings Quartet ? Gift med Felix Slatkin ? så se Leonard og Frederik Slotkin (ad. Frank Sinatra etc.)

Projekt Gutenberg m.m.

ad Wikipedia.

ad Russiske jøder, ad  http://thompsonian.info

slatkin-zlotkin-intervies.html


Venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Hvor mon jeg er - emne ?

Svenn - du kan finde mere  info om Slatkin familien på Lahti Symphonic Orchestra (Finland) og jeg vil kontakte mine kontakter omkring mere nyt ad vores indgangsvinkler.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn.

Tillad mig at spørge: Har disse HAHN i slægten ?

Med venlig hilsen
Lise Øszterberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#1066
Hej.

Lahti Sympony Orchestra samarbejder i øvrigt stadig - med medlemmer af BAHR /b] slægten.


Ad ALLER er jeg også indgangsvinkel via  BONNIER .... (Bahr og Østerberg)

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#1067
Hej.

Søsteren Lucie Gundersen, har haft bopæl  i Danmark . hun blev født i Norge,  -  født 25-1-00 - fra,  

fra Norge  1. november -1917 til Frederiksberggade 12, 2. - politiets registerblade - ...

Der har i hvert fald også boet WITTROCH familien og der har også boet en instrumentmager Theodor Emil Hjorth (jeg har selv Hjorth slægt) 9-2-1840 død 7-1-1929 og hustru Anna Alinda Louise Hjorth 2-9-1851 København, børn Otto Ejner Hjorth født 1878, Knud Jørgen Hjorth føddt 1880, de bor der i 1890, 1894 og flytter 1905 til Kristianiagade 4, 2.

Videre har jeg ikke søgt.



Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

I.ø. ligger der nu på den nævnte adresse - Kristianiagade 4, 2, sjovt nok

Folmer Wisti Fonden, (Dansk Russisk forening) -


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Svenn Chr. Trønning

Til Lise Østerberg Bahr

Tak for det tilsendte.

Jeg har næsten alt på Ellinor Wittrock far og mor.

Der er hendes mand Aller
og deres børn jeg søger.
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Christian Konstmann Autzen

#1070
Jeg søger Marie Hedevig Lindemann's fødsel i Bergen, Norge, - født ca. 1783.

Hun ses her, som datter af Magnus Peter Londemann:

kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Sankt Annæ Vester Kvarter, , Matr. 418, 2900, FT-1801
Magnus Peter Londemann, 48 , Gift, Huusbond, Bogtrykkersv.,
Ane Sophie Kræfting, 49 , Gift, hans Kone, ,
Gert Peter Londemann, 4 , Ugift, hans Søn, ,
Marie Hedevig Londemann, 15 , Ugift, hans Datter, ,
Kirstine Londemann, 5 , Ugift, hans Datter, ,

og her:

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Hammer, Vejlø, Rettestrup Bye, et huus, 54, FT-1845, B5186
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Johan Casimir Haupt   68   Gift         Rusland
Marie Hedevig Londemann   62   Gift      Gjordemoder   Bergen

og her:

praestoe, Hammer, Vejlø, Rettestrup Bye, , 149, et Huus, 149, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Johan Casimir Haupt, 73 , Gift, , -, Rusland
Maren Hedevig Londemann, 67 , Gift, , Gjordemoder, Bergen

Ved sin død den 10. oktober 1850 i Vejlø sogn, Præstø amt, står hun som Charlotte Caroline Haupt, født Londemann - 66 år gammel.

Hvad hendes rette navn er, er så et godt spørgsmål - Maren/Marie Hedevig eller Charlotte Caroline - eller det er søskende, som så Johan Casimir Haupt har været gift med.


På forhånd tak
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Litta Olsen

Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Christian Konstmann Autzen

Hej Litta

Tak for oplysningen.

Men her står faderen som Laurits Londemann - og ikke Magnus Peter Londemann. Kan du se, om de er blevet gift i Bergen, og hvilke navne, som ægteparret så har ?

Laurits Londemann kunne jo være en broder til Magnus Peter Londemann - og som så har giftet sig senere (måske omkring 1795) med Anne Sophie, hvem ved  :D

Her ses familien i København i 1801, hvor navnet er Magnus Peter Londemann:

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Sankt Annæ Vester Kvarter, Matr. 418, 2900, FT-1801, A5029
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Magnus Peter Londemann   48   Gift   Huusbond   Bogtrykkersv.   
Ane Sophie Kræfting   49   Gift   hans Kone      
Gert Peter Londemann   4   Ugift   hans Søn      
Marie Hedevig Londemann   15   Ugift   hans Datter      
Kirstine Londemann   5   Ugift   hans Datter

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Litta Olsen

Citat fra: Christian Konstmann Autzen [733] Dato 22 Jun 2015 - 10:55
Men her står faderen som Laurits Londemann - og ikke Magnus Peter Londemann. Kan du se, om de er blevet gift i Bergen, og hvilke navne, som ægteparret så har ?

Jeg finder faktisk ingenting om dem !

Det kan måske tyde på at de kun var i Norge et kort stykke tid ?

Der er ikke andre børn født her på den tid med en far som hed Londemann. Måske skulle man forsøge at finde de andre børns dåbsindførsler ?

Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Litta Olsen

Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 22 Jun 2015 - 11:22
Her står, hun er gift 2. gang og Magnus 1. gang.

http://www4.sa.dk/ao/billedviser?bsid=27540#27540,2923879

Ja, det står faktisk også i de afskrevne kilder :-)

Så er spørgsmålet hvem der er far til de to andre børn....
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Christian Konstmann Autzen

#1076
Hej Litta og Gitte

Tusind tak for jeres hjælp - og det tyder vel klart på, at Laurits Londemann så givet er død og hustru Anne Sophie Kræfting har giftet sig igen, med broderen (?) til Laurits Londemann, Magnus Peter Londemann.

Londemann-navnet kommer givet/måske herfra:

http://wiberg-net.dk/1064-Smidstrup.htm

7. 22/6 1689*. Laurits Jensen Risom, f. Nebbegd.; F. Ass. J. R.; M. f. i Skaane; ~ 20/10 91 Dorothea Andersdtr. Roesteen af Grimstrup-Aa., f. c. 70, levede endnu i Brande •/3 60, fmtl. † c. 61; see Johan L. R. i Grenaa; Jens L. R. i Brande; [† 1715].

Skøde 1760, hvori enken nævnes.
8. 22/5 1715 **. Mag. Laurits Gertsen Londemann*, f. Vdbg. 4/12 84; (Bdr. t. Johan G. L. i Ringgive-G.-L.); F. G. Villumsen. Amtsforv. og Ridefoged over Vdbg. og Jungshoved Amter; St. pr. 02; C. 4/11 09, h.; Mag. 16; ~ Smidstrup 15/5 16 F. D. Sofie Marianne Risom; mindst 1 D.; [† 8/10 1764].

E. Brejls skifteuddr.: Gejstl. sk. i Vejle amt, Nørvang hrd. nr. 21.

Herfra: http://www.brejl.dk/vejlegejst.html#norvang1715

21 Johan [Gertsen] Londemann, præst i Ringive, Gadbjerg og Lindeballe. 30.7.1744, fol.298
E: Dorthe Margrethe [Kjærulf]. LV: Jørgen [Hansen] Bang, præst i Bredsten. B:
1) Cathrine Cecilie Londemann 14
2) Kirstine Marie Londemann 10
3) Anne Marie Londemann 6
4) Margrethe Londemann 4
5) Gert Londemann 2.
FM: farbror Laurids [Gertsen] Londemann, præst i Smidstrup og Skærup.


Litta: - kan du måske se, om Laurits Londemann kunne være afgået ved døden i Bergen ? Men som du jo skriver, så kan de måske blot have været i Bergen for en kort stund.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Litta Olsen

Citat fra: Christian Konstmann Autzen [733] Dato 22 Jun 2015 - 11:38
Litta: - kan du måske se, om Laurits Londemann kunne være afgået ved døden i Bergen ?

Det er allerede tjekket og den eneste Londemann som er død i Bergen før 1801 er en lille dreng som døde i 1743.
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Christian Konstmann Autzen

Tusind tak for hjælpen - og mit spørgsmål er fuldt besvaret  :)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Vibeke Holck

Hej Litta

Jeg vil høre om du kan hjælpe.

Det drejer sig om en familie ved navn Marcher, - har de haft 2 sønner ved navn Hans?. Jeg har set på forskellige slægtstræer, og på nogen af dem har Clemen Funch Eilersen/Marcher født d. 11 juli 1748 i Bergen/Strandebarm en tvillingebror ved navn Hans.

På andre har han en lillebror ved navn Hans døbt d. 25 dec 1751 Strandebarm/Bergen.

Familien kaldte sig også nogen gange for Holck, jeg leder efter aner til min 4*tipoldefar Hans Holck som er/var født omkring 1751.

Med venlig hilsen
Vibeke