For alle > Opslag i bøger og på arkiver m.v.

Hjælp tilbydes for at finde slægt i Norge

(1/366) > >>

Litta Olsen:
Hej

Siden jeg har god oversigt over norske kilder på nettet, så vil jeg gerne tilbyde min hjælp, hvis nogen har behov for det.

Jeg vil imidlertid gøre opmærksom på at dersom I allerede har bedt om hjælp i det norske Digitalarkiv, så vil jeg ganske sikkert ikke kunne bidrage med mere end det som er kommet frem der.

Venlig hilsen
Litta Olsen,
Bergen, Norge

Ann Ritter Pedersen:
Hej og på forhånd tak for dit tilbud af hjælp.

Jeg leder efter en Elias Olsen, men jeg har ikke ret mange oplysninger på ham. Jeg ved kun at han er født i Norge i ca. år 1816, er kommet til Danmark, og er blevet gift med en Maren Christensdatter i 1853 i Ålborg amt, Hindsted herred, Vebbestrup sogn.

Jeg ved ikke om du kan bruge disse oplysninger til noget?

vh Ann

Litta Olsen:
Desværre så må jeg have flere oplysninger for at kunne gøre noget.

Står der slet ingenting om fødested ved deres vielse eller ved hans død ?

Ann Ritter Pedersen:
Nej desværre.

Jeg ved kun at han er født i Norge, da jeg har fundet ham i en folketælling fra 1855. Der står han erfødt i Norge, og så tror jeg der står et sogn eller et stednavn, men det kan jeg ikke rigtig tyde. Jeg er rimelig nybegynder, så har ikke helt vænnet mig til at læse alt hvad der står.

vh Ann

Kaj H. Jespersen:
Kære Litta Olsen - tak for dit tilbud om hjælp til at finde evt.aner i Norge.
Jeg leder, også i DK, efter personer med efternavnet Harholt. På Facebook har jeg set at der findes flere personer i Norge med navnet.
Det jeg søger efter er personer som måske kan forbindes med flg.2 navne:
1.Laurids Ludvig Harholt, f.Hansen, født i Lyndby sogn, Roskilde amt d.22.april 1888.
2.Karl Aage Harholt, f.Larsen, adoptivbarn, Født 5.febr.1897 i sct.Jørgensbjerg, Roskilde.
   Det er oplyst at han i 1932 skifter til et andet efternavn, nu Brundal.
Jeg er parat med evt.yderligere oplysninger som du måtte finde nødvendige.
Mvh
Kaj HARHOLT Jespersen, Frederikssund.DK. Medlem af Dis.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version