Ehrbahn fra Ribnitz Mecklenburg-Schwerin Tyskland

Startet af john bernt, 15 Jan 2013 - 08:46

Forrige emne - Næste emne

john bernt


Hej

Min kones familie Ehrbahn stammer fra Ribnitz Mecklenburg-Schwerin Tyskland.

Herman Ludvig Johan Ehrbahn F. 20 feb 1869 og døde 16 april 1933 på amtsygehuset i Frederiksværk og gravlagt 21 april 1933 på Vinderød Kirkegård

Hans far Hed Martin Ehrbahn og sikkert fra Ribnitz ? og moderen Johanne Christine Ehrbahn f. Russbult

Herman blev gift med Ane Hansine Ehrbahn f. Larsen 14 april 1869 i Vinderød sogn

De fik en datter Klara Vilhelmine Nielsine Ehrbahn f. 1 aug 1894 Vinderød, Frederiksværk hun blev viet til Hans Richardt Borgwardt 19 nov 1916 i Fredriksværk Kirke

Hans Richardt Borgwardt blev f. 7 april 1892 i Ribnitz og hans far hed Wilhelm Borgwardt og moderen

hed Ella Vilhelmine Johanne Borgwardt F. Ehrbahn

Mit spørgsmål er om nogen kender til disse familier i Ribnitz eller er der nogen der ved hvordan eller hvor man kan få oplysninger om disse familier i Ribnitz

Med venlig hilsen

John Bernt

Inger Buchard

Du skriver til Stadtarchiv Ribnitz-Damgarten, der har Standesamt-arkivalierne:
http://www.ribnitz-damgarten.de/de/politik-und-verwaltung/rathaeuser-und-nebenstellen/das-stadtarchiv
Spørg, om de kan finde vielsen før datterens fødsel i 1894. De har vielser fra 1875. Bed om en kopi (ikke en afskrift)

Fortæl samtidig, at du ved, den slags koster penge.

Inger

PS: det er upraktisk at spørge om det samme to steder:
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,51414.0.html
Redaktør på DIS-Wiki

john bernt

Hej Inger

jeg kan se at jeg glemte en vigtig oplysning, nemlig at Herman Ludvig Johan Ehrbahn F. 20 feb 1869 var født i Ribnitz. Hans forældre Martin og må være viet ca deromkring ( 1869 ) Du skriver at de har vielsen fra 1875, er det så et andet sted jeg skal søge ?

Det er bedre med Hans Richardt Borgwardt  f. 7 april 1892 , vielse af hans forældre må de have

Med venlig hilsen

John Bernt

Inger Buchard

Før 1875 skal du have foretaget opslag i kirkebøgerne.
Du kan låne kopier af kirkebøger fra Ribnitz hjem til nærmeste Family Search Center, altså mormonernes læsesale. Se på www.familysearch.org 'Family Search Centers' - klik på landkortet og find det nærmeste.

Find kirkebøgerne:
Søg Ribnitz på www.familysearch.org under 'Catalog'. Der er åbenbart to kirker i Ribnitz. Bestillingen dukker op som en formular, når du klikker på filmnummeret.

Hvis du bor upraktisk i forhold til en læsesal, kan du via det centrale kirkebogsarkiv i Schwerin, hvor kirkebøgerne ligger, få slået op; det koster penge, men er også en normal procedure. Regn med omkring 50 Euro for opslag og kopiering af 2, måske 3 generationer

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

john bernt

Hej Inger

Tusind tak For hjælpen

Med venlig hilsen

John Bernt