Kunstmaler Aage Søeborg Ohlsen, 1890-1980

Startet af Anni Larsen, 13 Jan 2013 - 16:58

Forrige emne - Næste emne

Anni Larsen

Hej.
Ved ikke om det er det rette forum, men jeg prøver.

Jeg er ikke i familie med Aage Søeborg Ohlsen, men har arvet 2 malerier af mine bedsteforældre, malet i 1946 af Søeborg Ohlsen, sandsynligvis på Bornholm, som betaling for ægteparrets ferieophold hos mine bedsteforældre dér.

Jeg har på nettet kun fundet, at Søeborg Ohlsen er født i 1890 og død i 1980 samt set et par malerier af ham.
Kan nogen fortælle lidt mere om den pågældende, f.eks: Hvor og hvornår er Aage Søeborg Ohlsen født, boede familien i København, var han en meget produktiv maler m.m. ?

Med venlig hilsen
Anni Larsen

Annette Damgaard Hansen

Hej Anni.

Han er svær at finde oplysninger om, men han har fem billeder på net-galleriet: Galleri Oscar:
http://gallerioscar.dk/index.php?attach=showproductcat&categoryid=12

mvh.
Annette Damgaard

Anni Larsen



Anni Larsen

Inger. Tak for info om registerbladet, vil undersøge nærmere.

Mvh Anni

Leif Thor Olsen


Der står nok noget om ham i Weilhachs kunstnerleksikon, det står på større biblioteker.

Mvh. Leif

Anni Larsen


Ole Aaquist Johansen

Her er han:

Arkivaler Online - Kirkebøger - Skanderborg Amt - Nim Herred - Horsens Vor Frelser - Fødte 1886-1889.
Opslag 117 - 2. post nr. 167: Aage Carl Søborg Ohlsen.

Forældre: Kjøbmand Knud Emil Ohlsen og hustru Elise (tror jeg) Olivia Erika Augusta f. Madsen - 25 Aar.

mvh Ole Aaquist Johansen

Anni Larsen


Ole Aaquist Johansen

#9
Selv tak - det var Politiets Registerblade (Inger Buchard), som fik mig på sporet af Horsens.
:)

Og så glæder det mig at jeg kan hjælpe - jeg har selv fået så meget hjælp her i dette forum. Med både tydning og ane-efterlysning.

Noget for noget - vi hjælper hinanden.

mvh Ole