navnetilladelse

Startet af Anne Eriksen, 11 Jan 2013 - 23:37

Forrige emne - Næste emne

Anne Eriksen

Hej,jeg er ny her,og har et mega stort problem.Min farmor søgte om navne tilladelse til min far i 1930,dette kan jeg se i kirkebogen.Problemet er,at der kun står min faders navn,og så står der ;udl.RF arbejdsmand,betyder det han er død?der står også under erklæringen 1932,dette troede jeg var et sags nr,på navneerklæringen,men ak.Jeg har snart søgt alle vegne også under døde i 1929 og 1930.Gode ideer modtages med kyshånd.Hilsen Anne

Ole Laursen-W.

Hej Anne,

Velkommen til.

Citat fra: Anne Eriksen Dato 11 Jan 2013 - 23:37
udl.RF arbejdsmand

Mon ikke der står udl[agt] B[arne]F[ader] arbejdsmand ?

Prøv at komme med præcis henvisning til kirkebogen (sogn-herred-amt, periode og opslagsnummer).
Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook

Lissa Pedersen

Hej Anne,

Oplys gerne i hvilken kirkebog (amt, herred, sogn + år: xxxx-xxxx), og opslagsnr., du har fundet det.

Hilsen Lissa

Anne Eriksen

Hej,IH tak for jeres svar ,det var nyt perspektiv.Det er frederiksborg amt,lynge-kronborg herred og skt olai sogn.tiden 1924-1930 opslag 125 Børge Eriksen.Problemet er ,at han (skulle være død)altså  faderen Erik Eriksen,men det er umuligt at spore ham herfra.Dejligt med respons,hav en rigtig god dag til jer alle.Hilsen Anne

Anne Eriksen

Hej,igen.Jeg har et nyt spørgsmål.Under navnetilladelsen,som er beskrevet i kirkebogen står der 1932,er det et side nr? hvor erklæringen er opført.Hilsen Anne

Jesper Skov

Faderen lever i hvert fald i 1932.


Husassistent
Mary Betty Jensen og
udl. Bf. Arbejdsmand Erik
Eriksen. Erklæring og Navne-
tilladelse fra Barnefaderen af 21. Fe-
bruar 1932.
Dansk, 23 Aar.

10 Mdrs. Dagen: Murer-
mester Skou Jensen,
Vangede Gentofte.
Indf. i Almindelig Hos-
pitals Kirkebog Kbh. d.
27/11 30 (Helsingørs Mag 13/12
30 nr. 29.
L.




Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jesper Skov

#6
Den 5. november 1930 finder du ham hos sin fader:

FT-1930 København Vesselsgade 14 E (opslag 467).


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jesper Skov

Hans fødselsregistrering København Fredens 1904-1909 opslag 92.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Anne Eriksen

Hej Jesper tusind tusind tak,du er bare for god,jeg har ledt alle vegne og bing så kommer du bare med alle disse oplysninger,viser bare hvor grøn jeg er.Tak igen for hjælpen.det jeg ikke forstod var,at han er døbt i dec 1930 og navne att.er fra 1932.Hilsen Anne,du har reddet min dag


Anne Eriksen

Hej Vivi,tak for opomærksomheden,jeg har dette,men giver mig ikke viden om tiden 1930 frem til dd,men tak fordi ,du svarede.Hilsen Anne

Eva Dall

Hej

Prøv at se Borgerlige Vielser København 1932 nr. 001-600 opslag 33.

Her bliver Erik Eriksen og Mary Betty Jensen viet.

Hilsen
Eva

Eva Dall

Hej

De bliver så også skilt igen:

Københavns overpræsidium SJ journaler 1934 nr. 3001-3600 opslag 43 højre side. Her bliver de separeret.

Så er der en bidragssag i AJ jounalerne 1934 nr. 3601-4050 opslaag 115 også højre side.

Erik Eriksen bliver så gift igen i 1938. Borgerlige ægteskaber København 1938 nr. 4201-4800 opslag
471.

Hilsen
Eva

Anne Eriksen

Hej Eva,du må høre til de skrappe.Jeg fatter ikke hvordan du er nået frem til disse oplysninger.Vil du give mig et par fif til hvordan du kom på borgelig vielse,mel.Mary og Erik,jeg vil jo gerne lære.Igen tak for din deltagelse,Hilsen Anne

Eva Dall

Hej Anne

Det var bare heldigt at han var borgligt viet.

Hilsen
Eva