vielse i katolsk kirke nykøbing falster

Startet af Ingeborg Pedersen, 09 Jan 2013 - 18:58

Forrige emne - Næste emne

Ingeborg Pedersen

vielse mellem, Kristen Peder Holger Kristensen (ch) og Maria Olÿnyk i den katolske kirke i Nykøbing Falster den 12. nov. 1921.
Kan nogen mon hjælpe?
Deres 4 børn er døbt i samme kirke, men deres dåb er også indført i "alm" kirkebog, så dem kan jeg finde.

MVH. Ingeborg
Ingeborg

Ingeborg Pedersen

Hej igen.

Jeg fik vist ikke formuleret mig rigtigt. Jeg vil gerne vide, om det er muligt online at slå op i katolske "kirkebøger".
Jeg kender datoerne på dåb og vielse, men vil gerne se det hele og hvad der er skrevet.
Hilsen Ingeborg
Ingeborg

Rita Tvangsø

Hej Ingeborg-
Du skal ind på Rigsarkivet, her kan du få tilladelse  til at se i bøgerne- Kirken hedder Hellig kors katolske kirke i Nykøbing
http://www.sa.dk/content/dk/daisy/arkivskabers_arkivserier?a=&b=&c=hellig+kors+kirke&d=1&e=2013&f=&g=&h=&ngid=797018&ngnid=7810742&heid=&henid=&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

Selv har jeg fundet en del i Maribo Katolske kirkebog  bl. a. vielserne som ikke står i de alm. kirkebøger.

Hilsen Rita

Ingeborg Pedersen

Hej Rita.

tak for dit svar - jeg må så nøjes med det jeg har, da jeg ikke lige kommer til "staden". Hilsen Ingeborg
Ingeborg

Rita Tvangsø

Ja, vi kan godt bruge at de katolske bøger kommer online ;O)
Hilsen Rita

Sussi Hansen

Hej har du prøvet at kontakte den Katolske præst i Nyk.F kunne jo være han vil hjælpe dig med hvad der står i KB. Præsten i Maribo har været meget venlig og hjælpsom ved henvendelse.

venlig hilsen
Sussi