hjælp til opslag i fødsels nr. fra kgl. Fødselstiftelse 1811

Startet af Lisbeth Randers, 05 Jan 2013 - 15:52

Forrige emne - Næste emne

Lisbeth Randers

Hej
Mon der er en som vil hjælpe mig med at slå op i protokollen over fødte børn på kgl. fødselstiftelsen,
den hvor man kan se hvem der er født under de nr. barn og mor.

Jeg har 2 mulige, ved ikke om det er hende jeg søger?

Hun hedder Caroline Drejer skal være født omkring 1810-11, ved død 8 jun 1894, står i 84 år.

I kirkebog 1803-1813 kgl Fødselstiftelsen opslag 448, Caroline nr. 917-313, 20 oktober 1811

Og i samme bog, opslag 440, Caroline  Nr.819-282, 21 september 1811

Vil blive meget glad hvis der er en som vil hjælpe mig

Venlig Hilsen Lisbeth
lisbeth randers

Susan kirkeberg Johansen

Hej Lisbeth.

Protokoller over fødte er ved og blive filmet, så de er ikke på rigsarkivet i øjeblikket. Så du kommer nok til og vente lidt desværre.

Hilsen Susan Johansen

Lisbeth Randers

hej Susan Johansen

Ja så må jeg jo vente, måske jeg så er heldig at de kommer på nettet inden længe.

Det er en dame jeg har haft meget besvær med, hun er flyttet så meget rundt, så jeg ville jo godt have
tjek på om det er hende.

Måske nogle kan oplyse mig om, at de børn der er født på fødsel stiftelsen i kbh. er der mulighed for at de bliver opført  i en kirkebog? (  fremvist eller sådan noget) da de jo  står med fornavn i fødsel stiftelsens bog, så de er måske navngivet der?

Venlig hilsen
Lisbeth
lisbeth randers

Susan kirkeberg Johansen

Hej Lisbeth.

Ja, de kommer helt sikkert på nettet på et tidspunkt. Der er en dåbsprotokol men kan ikke huske om de står med deres efternavn. Jeg kan godt lige kigge for dig. :)

Hilsen Susan

Lisbeth Randers

Hej Susan

Det må du meget godt se efter for mig, hvis de står med efternavn?

Ville du så se i den fra  3-9-1833 der er hendes datter født, også på fødsel stiftelsen og
hende har jeg ledt efter om hun skulle stå opført i en kirkebog, hun hedder Jensine Pouline Hermann.

Mange hilsner
Lisbeth
lisbeth randers

Susan kirkeberg Johansen

Hej Lisbeth.

Jeg kigger efter for dig , og vende tilbage  :)

Hilsen Susan

Susan kirkeberg Johansen

Hej Lisbeth.

Jensine står i dåbsprotokollen men ikke med efternavn , jeg sender det til dig på mail. Så Caroline står sikkert heller ikke med efternavn. Hved du om Caroline kom i pleje ?? og hved du hvad hendes forældre hed ??? Grundet en af Caroline pigerene står i udsætterprotokollen.

Hilsen Susan

Lisbeth Randers

Hej Susan

Nej jeg aner intet om hendes herkomst, derfor er jeg meget interesseret i at finde ud af
om der skulle stå hendes efternavn i protokollen, for jeg aner ikke noget om forældrene, så om
det er den rigtige Caroline ved jeg ikke.

Men hvis hun kom i pleje? Er der så en protokol over de børn? og vil der stå efternavn i ?. Det kunne måske være derfor hun har været så svær at finde .

Mange hilsner
Lisbeth

lisbeth randers

Susan kirkeberg Johansen

Hej Lisbeth.

Jeg ved ikke om de har noget på plejebørn så langt tilbage i tiden men kigger gerne for dig.

Hilsen Susan