Søren Mikael Johansen Krarup

Startet af Marianne Svenningsen, 25 Dec 2010 - 19:56

Forrige emne - Næste emne

Marianne Svenningsen

Er der nogen der kan hjælpe!
Jeg søger oplysninger om Søren Mikael Johansen Krarup, forvalter, født den 4. marts 1908 i Århus, gift den 10. april 1936 i Århus med Anna Pedersen, født den 10. april 1912 i Århus, datter af bagermester Vilhelm Pedersen og hustru Marie Kirstine Jensen.

Søren Mikael Johansen Krarup gik i Ingerslev Boulevards Skole i Århus, var 1 år ude at sejle, virkede så 3 år som kuskmedhjælper ved Tuborgdepotet i Århus, aftjente 1928 sin værnepligt ved søværnet i København og var fra 1929 en årrække ansat ved Ceresbryggerierne A/S, Århus, først som bryggeri arbejder og fra 1940 som forvalter.

Anna Pedersen gik i Christiansgades Pigeskole i Århus, uddannedes i en broderiforretning i Guldsmedgade i Århus, frekventerede Kunsthåndværkerskolen i Århus og drev i flere år i kompagni med en anden broderiforretning i Århus.

Af ovennævnte kan jeg se at disse to ovennævnte personer burde være afgået ved døden, men så kommer spørgsmålet, hvilken dato, år og hvilket sted de er blevet enten begravet/bisat.

Jeg har oplysninger om børn, men desværre ikke a´jourførte siden midten af 1970-erne.
Hilsen
Marianne Svenningsen


Hans Poulsen

#1
Hej Marianne

En lille drilagtig bemærkning om det ægtepar. der blev født hhv. 1908 og 1912.

"Af ovennævnte kan jeg se at disse to ovennævnte personer burde være afgået ved døden".

Min faster, ugifte Helga Poulsen, blev født i Hjørring den 19. marts 1880 og døde 105 år gammel den 2. maj 1985.

Om min dejlige faster burde have lagt sig til at dø lidt før, tør jeg ikke udtale mig om.

Venlig hilsen og glædelig jul!

Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag