Ø Brønderslev 1670: Hvem var faddere?

Startet af Leif Sommerdal, 24 Dec 2010 - 13:35

Forrige emne - Næste emne

Leif Sommerdal

God jul til alle.

Endelig fandt jeg Svend Bodelsens dåb, Hjørring, Børglum, Øster Brønderslev 1666-1731 opslag 210.

Jeg læser:
Dom. 25 Trinit(atis) d 25 November:
Døbt Bodel Jensens XXX og Mar
grethe Andersdatters barn i kirken
XXX, XXXX Svend
faddere:
XXX Catharina Sophia BelXX
Jens BXXX Tove Jensdatter
Niels XXXsøn Kirsten Madsdatter

Kan du læse det manglende

For en god ordens skyld har jeg vedhæftet udsnittet

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Grethe Elten Mortensen

Hej

Her er de faddere jeg har til min ane Svend Bodelsen, så må vi se om vi kan blive enige om det:

Peder Anderssøn, Jens Bendtsen, Niels Lauridssøn, Catharina Sophia Below, Tove Jensdatter, Kiersten Madsdatter

Venlig hilsen og god jul
Grethe Elten Mortensen

Norma Nielsen

Hej
Hvis du får brug for hjælp til Øster Brønderslev kirkebøger, så er der indtastet en hel del af dem på ddd.

mvh Norma

Leif Sommerdal

#3
Det kan vi hurtigt blive enige om.
Så er vi jo i familie - om ikke andet så langt bagude.

Tør jeg spørge hvilke aner du har til ham og hans kone Else Thomasdatter?
Jeg vedhæfter dem jeg er faldet over.

Og tak til Norma Nielsen. Jeg vil starks se efter. Det er første gang, der har været held med kirkebøger i ddd

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg får gæster til aften, men vil snarest i det nye år sende hvad jeg har. Det ser ud til ved en hurtig gennemgang, at vi er meget enige.

Hilsen
Grethe Elten Mortensen

Leif Sommerdal

Jeg bukker og takker - og ønsker dig og dine en dejlig aften
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har sendt dig en privat besked. Hvis du ikke kan åbne den, så send mig en mailadresse, du skal bare klikke på kuverten ved siden af mit indlæg.

Jeg vil gerne vide om du er sikker på anerne til Maren (Kjærulf) Andersdatter.

Hilsen
Grethe Elten Mortensen

Leif Sommerdal

#7
Hej Grethe,

Tak, jeg har både modtaget den som  personlig besked og i min mailbox.
Jeg skal have dissekeret den fuldstændigt, hvorefter jeg nok kommer til at stille et par uddybende spørgsmål vedr. dine kilder.

Oplysningerne om Maren (Kjærulf) Andersdatter har jeg fra en (endnu ikke helt verificeret kilde). På mit spørgsmål om kilder har han svaret mig:
CitatMin kilde er 20 års forskning på gammeldags måde, og siden internettet start, kirkebøger(tilbage til 1515), skifteretten, lægejounal fra sygehuse, og de mange hjemmesider fra andre der også forsker

Men jeg er for øjeblikket i gang med at nærstudere Kjærulfske Studier af Carl Klitgaard, som jeg i øvrigt har og har link til i pdf-format, hvis du skulle være interesseret.
CitatPdf'en kan findes på: http://www.kiermeet.com/

Vælg: familytree
Vælg: Click here på : "You can also find the updated contents of Caps book and search for your relatives in the database of 10,400 Kjærulfs"

Så ligger de: Kjærulfske Studier in Danish by Carl Klitgaard pages 1-525, som Acrobat Reader format -.pdf-fil her
Det ser umiddelbart ud til at jeg derigennem formentlig kan få dokumeteret Maren (Kjærulf) Andersdatters aner. Når jeg føler mig overbevist om at dokumentationen holder tæt, sender jeg gerne mine fund og referencer
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Grethe Elten Mortensen

Hej

Tak for dit svar.

Jeg venter spændt på eventuel dokumentation om Maren.

Du er velkommen til at sende spørgsmål, jeg vil svare dig i privat mail eller på din egen mail.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen