Folketælling Århus Købstad 1850

Startet af Erling Pedersen, 28 Dec 2012 - 14:20

Forrige emne - Næste emne

Erling Pedersen

Hej.
Er der nogen som kan hjælpe med oversættelse af afsnittet i FT Århus Købstad, 1850, pag 279
vedr person nr. 15 talt fra oven og nr. 9 fra neden.
Jeg kan se det drejer sig om Jørgen Eis`s enke Charlotte Lovise Amalie ?
Jeg ønsker gerne hele afsnittet vedr. disse 2 personer oversat.
med venlig hilsen
Erling Pedersen

kurt bech

Hej Erling

iflg. ddd er her hvad der står

Aarhus, Hasle, Aarhus Købstad, Aarhus Fattigstiftelse, 840, 1620, FT-1850, D3314

Dagleier Schak Jørgen Eidss enke. Charlotte Lovise Amalie Hansdatte 74  Enke   Kjøbenhavn

Mvh
Kurt Bech



Erling Pedersen

Hej Kurt.
tusind tak for dit svar, det burde jeg vel selv havde kunnet slå op, men jeg synes jeg har slået Charlotte m.m. op på flere måder under ddd, uden resultat.
Jeg skal inrømme, at det er første gang jeg ser hun hedder "Hansdatter", måske er det årsagen?
med venlig hilsen
Erling

Anne Mortensen

Blev søgt på %% scha%%

Kilde:  FT-1850 Kildehenvisning: 272 
Navn:  dagleier Schak Jørgen Eidss enke. Charlotte Lovise Amalie Hansdatte
Alder:  74 Civilstand:  Enke
Fødested:  Kjøbenhavn
Sogn:  Aarhus Købstad Herred:  Hasle
Amt:  Aarhus Stednavn:  Aarhus Fattigstiftelse
Husstands-/familienr:  1620 Matr.nr/adresse:  840
Antal familier/hus:  1
Indtastningsnr:  D3314 Løbenr.:  7861
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

kurt bech

Jeg søgte bare på Charlotte Lovise og hun var den eneste der poppede op ;o)

Erling Pedersen

Hej Anne og Kurt
Jeg takker mange gange for Jeres oplysninger.
Jeg søger videre om hendes fødsel og død.
Hilsen
Erling
PS. Godt Nytår

Bodil Kristiansen

Hej Erling

Jeg er selv igang med at søge i Eitz familien. Om det er den samme familie som du søger ved jeg ikke. Den familie som jeg er igang med stammer også fra Århus, Joseph Eis /Eitz der er flere måder jeg har set det skrevet på.

Jeg har fundet en Charlotte Lovise Amalie Eithz i Kerteminde. Om det er denne person du søger, hun var gift med en Christian Lorentz Larsen Møller. Kerteminde KB 1897

Denne Charlotte skulle være datter af Joseph Johan Eithz og Pauline Wilhelmine Marie Hansen, men hun er godtnok født i 1855 - 17 feb. Men om det er den samme som du søger ?. KB 1853-1891- Kerteminde opslag 218, nr 8

Jeg har også en søn født af Jørgen Eis og Charlotte Lovise Amalie (Brønslow) KB 1817 - 1821 Århus opsl. 70

Men om der er nogen sammenhæng mellem alle disse Eis /Eitz personer har jeg lidt svær ved at hitte ud af.

Venlig Hilsen
Bodil Kristiansen
Venlig hilsen
Bodil Kristiansen
Medlem
Forsker i slægter på Mors, Thy og Salling

Erling Pedersen

Hej Bodil
Nej, det er ikke denne Charlotte jeg søger, men Josef Johan Eis`s forældre, Jørgen Eis og Charlotte Lovise, som du nævner under opsl. 70.
Jeg er i gang med at lave et anetræ til mit barnebarn, hvorfor jeg ikke interesserer mig så meget for søskende. Jeg "kører" videre fra Josef Johan Eis og Pauline til deres søn Johan Frederik Eithz.
Jeg vil gerne komme med yderligere oplysninger, men skal vi så ikke lade det foregå via email?
venlig hilsen
Erling

Bodil Kristiansen

Hej Erling

Jeg har sendt dig en email - hilsen Bodil
Venlig hilsen
Bodil Kristiansen
Medlem
Forsker i slægter på Mors, Thy og Salling