Tydning af Sogn i FT1901 Vedslet Sogn, Voer Herred, Skanderborg Amt

Startet af Birthe Nørskov Bonde, 25 Dec 2012 - 14:25

Forrige emne - Næste emne

Birthe Nørskov Bonde

Hej

Jeg sidder og knurrer over den tællekommisær der har fedtet rundt med en blyant på ovennævnte folketælling (Opsl. 465)

Den lille slægtning Emilie Andersen kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om - men kan ikke tolke fødesognet udover at det er noget med Randers (Galten Sogn er det ikke). Jeg kan heller ikke tyde sidste bopæl før tilflytningen til Vedslet Sogn.

Skulle der være en der kan overskue blyantsfedteriet/har mere fantasi end jeg - så vil jeg blive glad!

Mvh.
Birthe
Bonde - Galten Herred, Nørskov - Lysgaard Herred, Meinertsen - Holbæk Amt, Iversen - Djursland. Mortensen/Gregersen - Harre Herred, Sørensen - Galten Herred :)

Birthe Nørskov Bonde

Glemte at skrive at slægtningen ikke blev konfirmeret i Vedslet Sogn....
Bonde - Galten Herred, Nørskov - Lysgaard Herred, Meinertsen - Holbæk Amt, Iversen - Djursland. Mortensen/Gregersen - Harre Herred, Sørensen - Galten Herred :)

Jan Svenningsen

Hej Birthe.
Under Randers Amt, Sankt Morten Sogn er der under fødte 1887-1891 opslag 349 en
Johanne Emilie Andreasen født den 26. marts 1890. Der kan vist også snildt stå Andreasen i stedet for Andersen i Folketællingen 1901.

Mvh. Jan

Birthe Nørskov Bonde

Bonde - Galten Herred, Nørskov - Lysgaard Herred, Meinertsen - Holbæk Amt, Iversen - Djursland. Mortensen/Gregersen - Harre Herred, Sørensen - Galten Herred :)