Tydning af Anmærkning ved dødsfald i Årby, Holbæk Amt 1882

Startet af Gitte Jonassen, 22 Dec 2010 - 23:54

Forrige emne - Næste emne

Gitte Jonassen

Jeg kan ikke tyde, hvad der står i anmærkninger ved dette dødsfald, så jeg håber nogen kan hjælpe mig.
Det drejer sig om No. 9 Viktor Christian Hjort, som døde 24 September 1882.

Holbæk Amt, Ars Herred, Årby 1859-1884 opslag 446
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

Anette Korsgaard

Hej Gitte

Jeg kan læse følgende, tragiske historie

"Formentlig selvmord ved hængning
Den afdøde var for et par dage siden
kommet hjem fra en Sindsyge Anstalt"
(..... ...... ..... af 24/9 82)
Begraven i S. A. Sindsygehus Kirke 25/9 82
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Gitte Jonassen

#2
Ja det var godt nok en tragisk hændelse, det anede mig, da jeg mente at kunne tyde ordet hængning.
Hvor mon han er begravet? Der står Begraven S. A. Sindsygehus Kirke men hvor kan det være?

Tusind tak for tydningen Anette, jeg syntes det var meget gnidret skrevet.
Jeg håber du eller andre ved, hvor han kan være begravet.

Venlig Hilsen
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

Anette Korsgaard

Jeg håbede lidt på at der stod S.H. - så det kunne være Sct. Hans, men der findes hans begravelse desværre ikke. Jeg tror mere på Oringe, men kan heller ikke finde han i Vordingborg......men han må kunne findes!
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Poul Erik Edsen-Johansen


hej
hvis han kom fra holbæk amt er det så ikke snarere nykøbing sj
Men det er rigtigt at St Hans har en kirkegård men jeg tror kun det er for københavnere.
mvh

Med venlig hilsen
Poul Erik Edsen-Johansen
Roskilde

Anette Korsgaard

Neeej - for så vidt jeg kan se åbnede Nykøbing Sjællands sindsygehospital først i 1915?
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Gitte Jonassen

Jeg har læst at Sindsygehospitalet i Nykøbing S. åbnede November 1915, så det kan ikke være der, og hans begravelse ses heller ikke i KB.

Jeg undre mig over i KB under hans død/begravelse står, han døde 24 September og begravet 29 September, men under Anmærk: står Begraven i S. A. Sindsygehus Kirke 25/9 82 ???

Venlig hilsen
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

Anne Mortensen

Jeg undre mig over at der i kirkebogen står at han er
død 24. september
begravet 29. september.
------------------------
Under Anmærkning er nævnt
Begraves i ______ 25.9.82
------------------------
Jeg kan ikke tyde Anmærkningen korrekt, men hvis han begraves i S.A. _____ må han være indlagt på det tidspunkt ??

Hvis han er udskrevet og hjemme i Årby og som det ser ud til begravet derfra 29.9. - hvorfor skulle man så transportere ham ud af sognet til en anden kirkegård ?

Jeg kan ikke greje den.
-------------------------------

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Jonassen

Hej Anne

Lige min tankegang, der står han kom hjem for et par dage side :-\ så kan kan bare ikke få det til at hænge sammen. Som jeg læser det, står der to steder og 2 datoer for begravelsen.

Mange julehilsener
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.