Identificering af kirkebillede

Startet af Helle Rossini Hansen, 23 Dec 2012 - 07:30

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg er i besiddelse af et album med familiemedlemmer jeg desværre ikke har identificeret endnu. Jeg håber at ved at identificere dette billede af en kirke i samme album, at jeg kan indskrænke til området de boede i. Denne kirke har en betydning, for jeg har andre billeder af kirker, hvor familiemedlemmer er blevet begravet.

Jeg ved kun at billedet sandsynligvis er taget i Jylland, måske Randers amts området.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Helle


[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Jeanette Brooks

Hej Helle

Kirken ligner meget Ødum Kirke (Ødum Sogn - Galten Herred - Randers Amt).

Go' jul


Hilsen
Jeanette
Med venlig hilsen
Jeanette :-)

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Helle Rossini Hansen

Tak for indslaget begge to, det er lidt svært at sammenligne kirken da vinklen er anerledes. Billedet er taget i slutningen af 1920erne, dengang luede man åbenbart ikke mellem gravstederne. Det kunne være Ørum kirke, men jeg kan ikke se sidebygningen, det er godt nok svært.

Go Jul til Jer begge.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Arne Feldborg

#4
Ørum kirke i Djurs herred, Randers amt har idag takkede gavle, kun eet glughul i hver side af tårnet, og ingen indgang i gavlen.

Ørum kirke i Galten herred herred, Randers amt, synes jeg ikke ligner den her.

Se også:
http://da.wikipedia.org/wiki/Kirker_i_Randers_Amt
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Peter Kristiansen

Din familie er nu kommet meget længere omkring - billedet forestiller nemlig Gurre kirke, som ligger små 5 km vest for Helsingør i Nordsjælland.
Gurre kirke er opført 1917-18 af arkitekt Carl Brummer - og er i sit formsprog ret fremmed for sjællandske kirker.
M.v.h. Peter Kristiansen

Helle Rossini Hansen

#6
Hej Peter,

Ja Peter, det giver mening. Der er også billeder i albummet fra Helsingør, det er så ærgeligt at man ikke skrev navne under billederne den gang. Men nu kan jeg så se at disse billeder ikke hører til familiebesøget i Jylland.

Hav en fortsat rigtig Glædelig Jul alle sammen

mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"