Jens ??, Vig sogn, Odsherred, 1729

Startet af Palle Buch Carlsen, 22 Dec 2010 - 16:14

Forrige emne - Næste emne

Palle Buch Carlsen

Hej

Jeg mangler lidt hjælp til denne dåb. Det er opsl. 19(med mindre der er ændret siden jeg downloadede den)

Dom. Jubilate [20. april]
Jens ____ S(øn) af Kielstrop, k(aldet) Ole
Baaren af Søren Sørensens H. ib., fadd.
Per Møller ib., , Per  Olsens H. ib., Jens
Pers? til Hans Larsens ib., Christopher Jensens
H. ib.

Det ville være vældig godt hvis Jens hedder Persen, men jeg synes ikke rigtigt det ligner.
Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.

Lis Petersen

#1
Hej!

Kan der stå Jens Birks S. af Kielstrop?

Vh Lis Petersen.

Tilføjet: Se nederst på samme side under introducerede.
Der er navnet lidt tydeligere.
Lis Petersen - 3000

Flemming A. Aasklint

Hej

Jeg er enig med Lis.
Hans fulde navn er vist nok Jens Jensen Birk(Birch).
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Palle Buch Carlsen

Hej

I skal have tak for hjælpen.
Jeg er i gang med at finde så mange børn som muligt af Jens Larsen i Kielstrop og Jens Persen/Pedersen i Jyderop. De får nemlig begge døbt en Søn Lars i 1734 og jeg vil gerne finde ud af hvem af dem der er far til den Lars Jensen der i 1778 bliver viet med Karen Madsdatter (24. maj), og får børnene Inger (1778) og Karen (1785).
Jeg har forældrene med børn i FT 1787 og FT 1801 og faderens alder heri samt ved hans død passer med et fødselsår 1733/34.
Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.

Flemming A. Aasklint

Hej

Vig kirkebog
1726-1814
Opslag 43

1734. Dom 21.p.t. begravet Jens Larsens søn Lars i Kielstrup - 19 uger.
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Palle Buch Carlsen

Hej Flemming

Tak skal du have. Den havde jeg overset. Han får også en Lars i 1733, men ham havde jeg fundet død. Nu er jeg vist ned på en kandidat, når jeg går ud fra at alderen stemmer. Men mon ikke den er god nok når den er stemmer både i to FT'er og ved hans død. De andre Lars Jensen i 1733 og 34 har jeg fundet døde inden 1778
Endnu engang tak, det kunne jeg jo have brugt rigtig meget tid på, når jeg havde overset dødsindførslen.
Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.