Helge Thomsen født i Fredsted 1913

Startet af Birthe Vendelbo, 19 Dec 2012 - 23:15

Forrige emne - Næste emne

Birthe Vendelbo

Jeg mangler oplysninger om Helge Thomsen f. 28.2.1913 i Fredsted, Vejle Amt (nogle steder står fødselsdatoen mærkeligt nok som 29.2.1913, men det kan jo ikke passe).

Jeg "taber" ham, da han forsvinder fra bopælen hos faderen og stedmoderen Ane Thomsen i Seest i perioden 5.11.1925 - 5.11.1930 (mellem folketællingerne).

Hans mor hed Betty Jensine Kirstine Helene Hansen, f. 7.9.1891 i Sigersted Sogn, Sorø Amt. Hun var gift med Jørgen Jørgensen Thomsen (1. ægteskab). Hun døde nogle få år efter sønnens fødsel.

Jeg efterlyser oplysninger om Helge Thomsens færden efter 1913, samt hvor han og hans mor er døde og begravede.

Venligst

Birthe Vendelbo

Gitte Johansen

Hej Birthe

Nu har jeg ledt som en gal efter Helge i Øster Starup.

Så tænkte jeg, mon han er ført i kvinder.

Så var det slet ikke en Helge, men en Helga.


Øster Starup, 1892-1949, opslag 209, nr. 6.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Helga bliver konfirmeret i Seest, 1926-1935, opslag 95.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Betty dør

Ribe, Seest, 1918-1925, opslag 165, nr. 7.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birthe Vendelbo

Tusinde tak, Gitte.

Men ved du hvad, jeg havde aldrig drømt om at se efter i kvindeafdelingen, da jeg ved fra familien, at det er en mand, vi har med at gøre, og han står således også opført som Helge ved FT i 1916 og 1925. Den forvikling er jeg dog aldrig stødt på før.

Også mange tak for hjælpen med Betty. Så er hun i det mindste helt på plads.

Med venlig hilsen

Birthe

Birthe Vendelbo

Mon der skulle være nogle, der ligger inde med oplysninger om Helge Thomsen, da jeg er gået helt i stå efter hans konfirmation?

Venlig hilsen

Birthe

Gitte Johansen

Hej Birthe


Det kan godt være, du misforstod mig, men det er altså en kvinde ved navn Helga, du skal lede efter.

I de folketællinger jeg fandt frem, stod der også K ved køn
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birthe Vendelbo

Hej Gitte

Det er altså mærkeligt, jeg kontakter lige de familiemedlemmer, der burde vide noget om det.

Venlig hilsen

Birthe