tydning af FT 1850 Svendborg/Købstad/Svendborg ny tråd

Startet af carl simonsen, 19 Dec 2012 - 06:59

Forrige emne - Næste emne

carl simonsen

Jeg har i en tidligere tråd fået oplyst at den person jeg har ledt efter,Hans Poulsen, var fra Svendborg/krarup idet alt pegede på dette.
Jeg har nu fundet rigtigheden i dette,og har fundet hele hans familie i tilgangslisten til Kirkeby KB 1814-1836 opslag 85 nr 3-11
Hans Poulsen var født som "uægte" barn d 21 juni 1801 i Svendborg/Krarup han flytter senere til Brylle under Odense/Assens hvor han bliver konfirmeret d 2 april 1816 i Maj samme år flytter de til Svendborg/Kirkeby.
Fra Svendborg/Kirkeby taber jeg sporet,jeg ved han bliver gift i Svendborg i 1829, men jeg kan ikke finde ham i afgangslisten fra Kirkeby,og i Svendborg kan jeg ikke finde en tilgangsliste.
Så hvordan finder jeg hans ankomst til Svendborg.

vh

CS

Anne Mortensen

Din overskrift nævner FT 1850 og din tekst omtaler slet ikke den FT - hvorfor skrive det i emnelinien.  ???

Er det denne familie ?

svendborg, Sunds, Svendborg Købstad, , Udenfor Byen, 395/1, FT-1834, B1053
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Poulsen 32  Gift  Daglejer 
Trine Hansdatter 37  Gift  Kone 
Poul Hansen 4  Ugift  Søn 
Hans Hendrik Hansen 2  Ugift  Søn
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

carl simonsen

hej Anne

Nej desværre
Hans er gift med Cathrine Elisabeth Hansdatter
Men tak for forsøget

vh

CS

Inge Hedal

Hej Carl
Jo, Anne har fundet din familie i FT-1834. Trine er naturligvis Cathrines kaldenavn i det daglige.
Beviset er her:
AO Svendborg Sct. Nicolai 1822-1835, opslag 21:
1831, den 26. august bliver Hans Henrich Hansen født. Hans forældre er husmand Hans Poulsen og Cathrine Hansdatter.
Prøv at sammenligne med FT-1840:
Svendborg, Sunds, Svendborg Købstad, Hallingskov, , (ubekendt) b, FT-1840, C5702
Hans Poulsen 39  Gift  Dagleier 
Catharine Hansdatter 45  Gift  hans Kone 
Poul Hansen 10  Ugift  deres Børn 
Hans Hansen 8  Ugift  deres Børn 
Marie Hansdatter 6  Ugift  deres Børn
Mvh. Inge

John Ahrenkiel

Hej Carl

Cathrine og Trine kan sagtens være den samme

Prøv Svendborg vor Frue 1820-1835, opslag 49

Poul Hansen født 11 juni 1830
søn af Hans Poulsen og Catrine Elisabeth Hansdatter

og kig så igen på Annes forslag
Ligheden er slående

mvh John

John Ahrenkiel

Nu er enhver tvivl da fjernet Carl.
To personer har uafhængig af hinanden ført beviset. ;)

mvh John

carl simonsen

Hej Anne
Undskyld min afvisning af dig,omkring Hans Poulsen & (Trine) Cathrine,den havde jeg ikke lige tænkt,jeg skal åbenbart tænke mere kreativt.

Til Inge du havde ret omkring Hans Poulsens fødsel den var i Krarup, jeg har fundet ham der,han lå under "uægte børn" og ad den vej fandt jeg hans mor og far og en hel stribe børn.

Til John også tak til dig,du fik mig faktisk også på rette vej.
Endelig til sidst, vil jeg ønske jer alle 3 enrigtig glædelig jul og et godt nytår,det fortjener i.

vh

Cs