AO Java 7.10

Startet af Peter Mikkelsen, 18 Dec 2012 - 19:47

Forrige emne - Næste emne

Peter Mikkelsen

Hej
Jeg har netop opdateret JAVA fra 7.9 til 7.10. i Explorer 9.

Hidtil har AO kørt uden problemer hos mig med alle nyeste versioner af Java, uanset om jeg kører i 32 eller 64 bit. browser.

Efter opdateringen til 7.10 vil den ikke åbne kirkebøgernene, men jeg får en gul meddelelse nederst på skærmen, hvor der står om jeg vil åbne eller gemme. Når jeg vælger åbne, kommer forslag til programmer til at åbne med, men Java er ikke nævnt her. Java er aktiveret under tilføjelsesprogrammer, og under Certifikater i JAVA er "Per Agerbæk" (AO) godkendt.

Har andre tilsvarende problemer efter installation af Java 7.10.

På forhånd tak for ulejligheden og venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Leif Sommerdal

7.9 -> 7.1 er ikke en opgradering - men en nedgradering.

Når du får muligheden kan du selv vælge javaws som valgt program til at åbne med
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Peter Mikkelsen

Hej og tak for svaret.

Bemærk det er en opdatering, men måske skulle der stå fra 7.09 til 7.10.

Du skriver, jeg skal bruge javaws til at åbne med, men der er ikke nævnt et Java program under forslagene. Jeg kan browse mig frem til Java mappen i stifinderen, men det kan vel ikke være meningen, at jeg skal vælge selve mappen eller en fil i mappen i stifinderen for at åbne.

Venlig hilsen
Peter Mikkelsen


Leif Sommerdal

#3
Det skal du kun gøre en gang - så virker det fremover. javaws ligger i den mappe, som java blev installeret i.

Og du har ret i 7.09-7.10   :D
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Peter Mikkelsen

Hej igen
Tak for svaret. Jeg må forsøge igen.
Venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Peter Mikkelsen

Hej igen
Jeg løste det ved at afinstallere begge hold Java 7.10 (32 og 64 bit) og geninstallere begge hold seneste java igen. Det var måske unødvendig, men nu kører det fint igen.
Venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Henrik Andresen

Jeg har ikke tidligere haft problemer med at læse kirkebøger eller folketællinger på AO, men for nylig opstod problemet, at jeg ikke kunne komme ind i den enkelte bog. Jeg har Windows7 og er opdateret til Java 7.10 - 64 bit.
Når jeg klikker ind på en valgt bog, kommer blot en ramme med teksten

Downloading Application.
Name: LAView Application
Publisher: Statens Arkiver
From: http://www.sa.dk

I bjælken nedenunder er den grønne bjælke gået i stå på halvvejen.

Dette vindue kom ikke frem tidligere, da kom jeg umiddelbart ind i den valgte bog.
Hvad er gået galdt, og kan nogen hjælpe mig videre.

Mvh
Henrik Andresen


Henrik Andresen

Nu har jeg afinstalleret Java 7.10 og har kun Java 6 liggende på min PC, og så kan jeg godt åbne filerne på AO. Men til gengæld kan jeg ikke bruge min netbank. Det er jo ikke så godt, så det ideelle var, hvis jeg kunne anvende Java 7.10 til AO.

Venlig hilsen
Henrik

Leif Sommerdal

Det kan du også - du skal bare vælge den korrekte javaws til at åbne med.
Java 7.10 virker fint
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Andresen

Jeg har nu installeret java vers. 7.10 i både 32 bit og 64 bit udgave, og det ser ud til at fungere i såvel AO som i min netbank.

mvh
Henrik

Leif Sommerdal

Så alle er tilfredse nu.

God jul jul til alle
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jan Hyllested

Hej alle.

Nej, jeg er ikke helt tilfreds, for jeg kan ikke finde ud af, hvordan man afinstallerer Java 7. Så hvis der er nogen herinde, der kan hjælpe, vil jeg blive meget glad.

Efter 14 dage ikke at have været på AO opdagede jeg som flere herinde, at jeg heller ikke kunne komme ind i de søgte kirkebøger.

Mvh.
Jan Hyllested

Leif Sommerdal

Har du forsøgt via Kontrolpanelet?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jan Hyllested

Hej.

Jeg er ikke nogen PC-nørd, så jeg er ikke helt klar over, hvad du mener. Og hvad sker der med de steder, hvor JAVA er tilsluttet? Såsom Nem-ID mm.

Mvh.
Jan Hyllested

Leif Sommerdal

Nem-ID kan ikke køre uden Java, så jeg er ikke sikker på, at du ønsker at afinstallere Java 7.
Hvad sker der nå du prøver at åbne en kirkebog på ao?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jan Hyllested

Når jeg klikker på en bestemt kirkebog, viser JAVA-7 sig, og så kommer der en kasse med starting applikation osv. Den grønne streg, der tidligere er nævnt, kommer nu slet ikke. Så jeg er mere på den end med på den.

Mvh.
Jan

Kaja Voldbæk

Jeg er nu ved at være helt panikslagen. Jeg har slettet java 7 og java 6 - installeret igen java 6 - og den viser sig godt nok på kontrolpanelet. Men jeg kan stadig væk ikke åbne AO - jeg har lige fået sat AO ind på google chrome, som bookmark - er det problemet?

Jan Hyllested

Hej.

Det vil altså sige, at man bliver nødt til at vente på, at AO fjerner JAVA, eftersom én ikke tør afinstallerer det selv. Så man er nu nødt til at kigge kirkebøger og folketællinger på landsarkivet. Det er jo ren nostalgi!

Men da det jo er en kort overgang, så går det jo nok. Geduld!

Mvh.
Jan Hyllested

Hanne Jensen

Hej Jan

Jeg havde samme problem, men fik hjælp af min mand.

Brug dette link til at opdaterer med: http://java.com/en/download/ie_manual.jsp?locale=en

Tryk på: Agree and start free download.

Så kom det til at kører helt af sig selv.

Godt nytår
Hilsen Rathmanns niece

Jan Hyllested

Hej Hanne.

Jeg gjorde som du skrev, og forsøgte så bagefter. Men der skete det samme som tidligere, nemlig intet. Prøver igen senere.

Er du niece af Martha Rathmann? Hils hende endelig fra mig og ligeledes godt nytår.

Mvh.
Jan

Hanne Jensen

Øv. Her virkede det.

Og det er rigtig nok med Martha...


Du kan evt. også gå en system gentagelsepunkt tilbage.

Tryk på vindows i venstre højre, tryk "Alle programmer" find tilbehør og tryk. Så kommer systemværktøj, hvor du kan finde systemgendannelse. Så kan du køre en gendannelse tilbage.
Så kan du vælge et punkt omkring en uge tilbage.... Eller længere tilbage. PC laver nogle punkter, når der kommer opdateringer, så kan du bladre i dem.
Vi mener, det ca er en uge siden java blev opdateret.

Det "plejer" jeg at gøre.... Når jeg har problemer med min blog eller SA.

Godt nytår.

Mvh
Hanne