Peder Pedersen Wium (1711-1764) forpagter på Lerchenborg.

Startet af Inge-Lise Høring, 17 Dec 2012 - 22:15

Forrige emne - Næste emne

Inge-Lise Høring

Hvor er hans børn født? Jeg har flg. oplysninger: Forpagter på Juellund Peder Pedersen Wium og Maria Michelsdatter viet 29. juni 1740. Aversi sogn, Tybjerg herred, Præstø amt. opsl 64. Jeg mener, han har flg. børn:
Birgitte Wium f. ?
Dorothea Wium (f. ca. 1744) g.m. Hans Christian Langemark, Kalundborg, Art, Holbæk.
Margrethe Wium (f. ca. 1747) g.m. Michael Rasmussen, Egemarke gård, Føllenslev, Skippinge, Holbæk
Christine Wium (f. ca. 1747) g.m. Lorants Hammond, Bakkendrup, Løve, Holbæk.
Det er fadderne ved børnebørnes dåb, der får mig til at tro, at de fire må vær døtre af Peder Pedersen Wium. Wium staves på flere forskellige måder i de forskellige kirkebøger.
Håber, nogen kan hjælpe mig med få styr på mine forfædre.

Med venlig hilsen
Inge-Lise

Inge Hedal

Hej
FS foreslår, at Margrethe er døbt i Præstø amt, Herfølge den 22. april 1748.
Det er AO 1738-1750, opslag 66 højre side. Jeg tror, at det er korrekt.
Mvh. Inge

Inge-Lise Høring

Hej Inge.

Tusind tak for hjælpen. Det var helt perfekt, det er den rigtige Margrethe. Det er også hende, jeg er efterkommer af. Så jeg er dybt taknemmelig.
Må jeg stille dig et spørgsmål? Hvad betyder det når du skriver FS foreslår. FS siger mig ikke noget, så jeg vil gerne blive klogere.

Endnu engang tak.  :)

Venlig Hilsen
Inge-Lise

Inge Hedal

Hej Inge-Lise
FS er en forkortelse for FamilySearch, mormonernes store database: https://www.familysearch.org/
På FS stod der:

child:
Margrete

name:
Margrete

gender:
Female

baptism/christening date:
22 Apr 1748

baptism/christening place:
Herfølge, Præstø, Denmark

father's name:
Wiumb

Jeg skrev "foreslår", fordi man altid skal verificere deres oplysninger ved egne opslag i kirkebøgerne.
Mvh. Inge

Inge-Lise Høring

Mange tak for svaret, så blev jeg så meget klogere.

Venlig Hilsen
Inge-Lise